تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813279225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاركينگ بسازيد، واحد تجاري بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پاركينگ بسازيد، واحد تجاري بگيريد


پاركينگ- زهراكشوري:
اگر شما هم از شهري كه به پاركينگ خودروها تبديل شده ناراضي هستيد و اگر هر روز هنگام عبور از برخي خيابان‌هاي باريك شهر به‌خود مي‌گوييد اين خودروها در كنار خيابان پارك نمي‌كردند چقدر از ترافيك شهر كاسته مي‌شد

خوب است بدانيد كه مديران شهري هم اين روزها اين سؤال را زياد از هم مي‌پرسند ؛ شايد به همين خاطر است كه به فكر افتادند تا در شهري كه دو دهه هيچ مديري به فكر ساخت پاركينگ براي خودروهاي سال‌هاي آينده نبوده، تعداد پاركينگ‌ها را چند برابر كنند.

اما براي اينكه اين ماجرا هم به در بسته كمبود اعتبار نخورد، ايده جالبي پيشنهاد كردند تا بخش خصوصي با سود 100درصد هم فرصت جديدي براي سرمايه‌گذاري پيدا كند و هم شهر را از پاركينگ‌هاي جديد بي‌نصيب نكند.

در اين طرح شهرداري به صاحب زمين مجوز ساخت دو طبقه تجاري را مي‌دهد به شرطي كه صاحب ملك اجازه بدهد پاركينگي در چهارتا پنج طبقه روي اين مجتمع تجاري ساخته شود. مديران شهر براي گشودن گره ترافيكي كلانشهر تهران قصد دارند از تمام فضاهاي موجود در شهر براي ساخت پاركينگ‌هاي طبقاتي، محله‌اي و مكانيزه استفاده كنند.

ساخت يك ميليون و 400 هزار پاركينگ در شهر تهران احتياج به اعتباري 15 ميليارد دلاري دارد كه از توان مالي شهرداري تهران خارج است. بنابراين شهرداري براي جلب مشاركت بخش خصوصي امتيازهايي ازجمله ارائه مجوز ساخت مجتمع‌هاي تجاري در دوطبقه اول پاركينگ‌هاي خصوصي را درنظر گرفته است.

اين سياست تشويقي گرچه تاكنون سبب شده 60 شركت خصوصي تشويق به مشاركت در اين طرح شوند اما با اين وجود شهرداري تهران در ادامه فعاليت خود تا رسيدن به حد مطلوب خواستار مشاركت بيشتر بخش خصوصي در ساخت پاركينگ است.

مجوز ساخت دو طبقه تجاري براي پاركينگ سازان

به گفته «شكرالله بنار»، بنا براساس مصوبه 67 شوراي شهرتهران يك برنامه‌ طرح‌ريزي شده كه هر بخش خصوصي مي‌تواند زمين خود را براي مشاركت به سازمان حمل‌ونقل ترافيك معرفي كند.

امتياز تشويقي كه به گفته مدير تجهيز و توسعه پاركينگ‌ها و مشاور سازمان حمل‌ونقل و ترافيك تهران، در شرايط اقتصادي كنوني مي‌تواند به بخش خصوصي اين باور را تلقين كند كه سرمايه‌گذاري در اين بخش شهر ريسكي نداشته و مي‌توان با مشاركت شهرداري تهران به اجراي طرحي پرداخت كه به‌طور كامل سوددهي دارد:« ساخت پاركينگ روي يك مجتمع تجاري حتي سود بيشتري را براي آن مجتمع در برخواهد داشت.»

به گفته بنار در حال حاضر61 طرحي كه در مرحله اول به بخش خصوصي واگذار شده بين 80 تا 100 درصد پيشرفت داشته‌اند و برخي از آنها به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد. همچنين شهرداري قصد دارد براي ساخت 67 پاركينگ مشاركتي ديگر در قالب يك آگهي علاقه‌مندان به سرمايه‌گذاري را جلب كند.

بنار خواستار معرفي املاكي به شهرداري شد كه مالكان آن علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در ساخت پاركينگ هستند.به گفته وي امتيازهايي كه شهرداري براي صاحبان اين ملك در نظر مي‌گيرد قابل توجه است.

پاركينگ مكانيزه به اعتبار 60 ميليارد تومان

بنار همچنين از تصويب اعتباري 60 ميليارد تومان از سوي شهرداري براي ساخت پاركينگ‌هاي مكانيزه در شهر تهران خبر مي‌دهد. برهمين اساس ساخت پاركينگ‌هاي مكانيزه خيابان‌هاي بهار، ايرانشهر، سپهبدقرني و بلوار كشاورز به مناقصه گذاشت شد كه پس از اين مناقصه، 10 شركت اعلام آمادگي كرد و اسناد و مدارك خود را به سازمان ارسال كردند.

به گفته بنار كارشناسان سازمان حمل‌ونقل و ترافيك در حال بررسي اسناد و مدارك متقاضيان هستند و تا 20 روز ديگر شركت‌هاي پذيرفته مشخص و كار آغاز مي‌شود. تا پيش از تصميم شهرداري براي ساخت پاركينگ‌هاي مكانيزه تنها دو پاركينگ نيمه مكانيزه و قديمي در سطح شهر تهران در خيابان‌هاي فاطمي و جلال آل احمد وجود داشت كه الان برچيده شده است.

همچنين بنار از قانوني ياد مي‌كند كه براساس آن شهرداري مي‌تواند از محل اعتبارات تبصره 13 به‌صورت وام برداشت كرده و در اختيار كساني كه مايل به سرمايه‌گذاري در اين بخش هستند قرار دهد.

پاركينگ محله‌اي

طرح پاركينگ محله نيز از جلسات شوراي معاونين شهرداري تهران جان گرفت. در همين جلسات بود كه به گفته بنار قرار شد تا مجمتع و بناهاي بافت فرسوده هر منطقه را به‌عنوان پاركينگ، ساماندهي و در اختيار مردم قرار دهيم. همچنين اداره ثبت اسناد در اين طرح به شهرداري اجازه داده تا بافت‌هاي فرسوده را سند بزند و در اختيار اهالي محل قرار دهد.

همچنين به بيان بنار در طرح جديد شهرداري جريمه‌اي كه شهروندان بابت نداشتن پاركينگ مي‌پرداختند حذف مي‌شود. اين جريمه به‌دليل اشغال فضاي خارج از محدوده منازل صاحبان خودرو دريافت مي‌شد.

پاركينگ اختصاصي بخريد

يكي ديگر از برنامه‌ها كه امروزه ذهن كارشناسان سازمان حمل‌ونقل و ترافيك تهران را به‌خود مشغول داشته ساخت پاركينگ‌هاي طبقاتي و فروختن آنها به افرادي است كه مايلند در محله و منطقه خود يك پاركينگ اختصاصي داشته باشند

در اين طرح هر فردي كه تمايل داشته باشد مي‌تواند پاركينگ با متراژ 30 متر مربع را براي خود اختصاص بدهد. براساس برنامه ريزي‌هاي سازمان و گفته‌هاي بنار اين پاركينگ‌ها ظرف 20 ماه تحويل متقاضيان داده مي‌شود.

تاريخ درج: 30 خرداد 1387 ساعت 13:36 تاريخ تاييد: 30 خرداد 1387 ساعت 13:55 تاريخ به روز رساني: 30 خرداد 1387 ساعت 13:47
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4786]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن