تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816659346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسير توسعه استان كردستان از بخش كشاورزي مي‌گذرد( بخش دوم و پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسير توسعه استان كردستان از بخش كشاورزي مي‌گذرد( بخش دوم و پاياني)
كارشناسان و متخصصان معتقدند كه ظرفيت‌هاي اشتغالزايي بخش كشاورزي نسبت به حوزه‌هايي مانند صنعت، كمتر است ولي با توجه به گستردگي و تنوع زياد بخش‌هاي كشاورزي مي‌توان با تعريف مشاغل جديد و مرتبط با اين بخش در زمينه ايجاد اشتغال بيشتر و پايدار گام برداشت.

به اعتقاد آنها در كشورمان از ظرفيت‌هاي موجود در بخش كشاورزي براي ايجاد اشتغال به خوبي بهره گرفته نشده است و اكنون مي‌توان خلاهابي را در اين بخش مشاهده كرد كه امكان ايجاد اشتغال در آنها هست.

اين كاستي در استان كردستان نيز هست چرا كه در حوزه كشاورزي كردستان هم ظرفيت ايجاد اشتغال بسيار اندك است و لازم است كه مسوولان با برنامه‌ريزي و تعريف شغل‌هاي جديد در اين بخش به رفع بيكاري در استان كمك كنند.

رييس سازمان جهاد كشاورزي كردستان ظرفيت اشتغالزايي در بخش كشاورزي اين استان را بسيار بيش از ميزان ظرفيت فعلي مي‌داند و مي‌گويد اين بخش ظرفيت زيادي در زمينه ايجاد اشتغال دارد و سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده ضريب اشتغال اين بخش را بالا خواهد برد.

به اعتقاد محمد ابراهيم حسن نژاد بخش كشاورزي استان كردستان از استعداد خوبي برخوردار است كه سازمان جهاد كشاورزي اين استعدادها را جهت رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال در استان پرورش مي‌دهد.

وي اولويت اصلي جهاد كشاورزي كردستان را ايجاد اشتغال و بالا بردن راندمان توليد محصولات كشاورزي دانست و گفت: در جهت اجراي اين امر سرمايه گذاري‌هاي كلاني در سطح استان انجام شده است.

وي اظهار داشت: اكنون ‪ ۵۰۰‬واحد گاوداري نيمه صنعتي در روستاهاي كردستان در حال احداث است كه با راه‌اندازي اين واحدها مي‌توان دانش‌آموختگان بخش كشاورزي و دامداري را در اين گاوداري‌ها بكار گرفت.

وي به مجتمع پرورش ماهي سيروان اشاره كرد و گفت: تا دو ماه آينده سايت اول اين مجتمع به بهره‌برداري مي‌رسد و مكان بسيار خوبي براي ايجاد اشتغال دانش آموختگان اين بخش است.

وي به بحث احداث باغ در كردستان اشاره كرد و گفت: باغداري در اين استان در سال‌هاي گذشته به صورت سنتي و پراكنده انجام مي‌شد كه در سالهاي اخير فعاليت‌هاي خوبي در جهت ايجاد باغ به شيوه علمي و مدرن انجام شده است.

به گفته وي سال گذشته چهار هزار هكتار باغ جديد در كردستان ايجاد شد.

وي به ايجاد هشت مجتمع روستايي در كنار هشت شهر استان اشاره كرد و گفت:
اين مجتمع‌ها با ‪ ۵۰‬درصد پيشرفت فيزيكي در هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گفته وي براي احداث اين مجتمع‌ها ‪ ۴۰‬ميليارد ريال هزينه شده و ‪۲۴۰‬ ميليارد ريال نيز از محل تسهيلات بانكي براي تكميل و توسعه به تصويب رسيده است.

وي در ادامه به مشكلات و تنگناهاي بخش كشاورزي كردستان اشاره كرد و كم آبي در دشت‌هاي استان را يكي از مشكلات اين بخش دانست.

وي افزود:انتقال آب از بخش غربي استان به دشت‌هاي شرقي يكي از اولويت‌هاي سازمان جهاد كشاورزي استان است كه دولت نيز به اين بخش عنايت ويژه‌اي دارد.

وي تقويت و حمايت از بخش كشاورزي را مهم و موثر دانست و گفت: در صورت تقويت بخش كشاورزي بسياري از بخش‌هاي ديگر نيز تحت تاثير قرار مي‌گيرند و مشكلات كشور از جمله بيكاري نيز برطرف خواهد شد.

رييس جهاد كشاورزي كردستان به مصوبات سفر نخست هيات دولت در آبان ماه سال ‪ ۸۵‬اشاره كرد و گفت:اين مصوبات سبب تسريع در توسعه و پيشرفت كشاورزي اين استان شده است.

وي افزود: هيات دولت با عنايت ويژه به كردستان در آن سفر ‪ ۲۸‬ميليارد ريال به بخش كشاورزي اين استان اختصاص داد كه تخصيص اين ميزان اعتبار بخش كشاورزي استان را متحول خواهد كرد.

وي گفت: اين اعتبار به احداث پنج پروژه مجتمع گاو شيري و مجتمع پرورش ماهيان سردآبي سيروان كه يكي از بزرگترين مجتمع‌هاي پرورش ماهيان سردآبي خاورميانه است اختصاص يافته است.

به گفته وي از اعتبارات اختصاص يافته هيات دولت ‪ ۱۵‬ميليارد ريال به پنج مجتمع گاو شيري و ‪ ۱۳‬ميليارد ريال نيز به تكميل فاز اول مجتمع پرورش ماهيان سردآبي سيروان اختصاص يافته است.

وي همچنين از اختصاص اعتبارات ويژه از سوي وزير جهاد كشاورزي در سفر به استان كردستان خبر داد و گفت: وزير جهاد كشاورزي نيز در سفر خود به استان سه ميليارد و ‪ ۱۰۰‬ميليون ريال اعتبار از محل اختيارات خود به بخش كشاورزي استان اختصاص داد.

به گفته وي از اين ميزان اعتبار ‪ ۷۰۰‬ميليون ريال به مجتمع پرورش ماهيان پالنگان كامياران، يك ميليارد ريال به طرح توسعه باغات سريش آباد و يك ميليارد و ‪ ۴۰۰‬ميليون ريال نيز به طرح انتقال آب در بيجار اختصاص يافته است.

وي در ادامه به بحث اشتغال در بخش كشاورزي اشاره كرد و گفت: ايجاد اشتغال براي دانش آموختگان بخش كشاورزي در اين استان يكي از برنامه‌هاي مهم و اولويت‌هاي كاري اين سازمان است.

در هفته‌اي كه گذشت در قالب گراميداشت هفته جهاد كشاورزي در كردستان ‪۲۸۴‬ طرح در حوزه‌هاي مختلف در سطح اين استان به بهره‌برداري رسيد.

بهره‌برداري از اين طرح‌ها براي ‪ ۸۵۸‬تن اشتغالزايي جديد و تثبيت شغل براي يك هزار و ‪ ۳۵۱‬تن ديگر را به دنبال داشته است.

به گفته حسن نژاد براي بهره‌برداري از اين طرح‌ها بيش از ‪ ۱۲۹‬ميليارد و ‪ ۹۰۲‬ميليون ريال هزينه شده است.

وي گفت: از مجموع اعتبارات هزينه شده ‪ ۹۳‬ميليارد و ‪ ۴۴۳‬ميليون ريال از طريق تسهيلات بانكي و ‪ ۳۴‬ميليارد و ‪ ۵۷۰‬ميليون ريال از محل اعتبارات عمراني تامين شده است.

وي در مورد مهمترين طرح‌هايي كه در اين هفته به بهره‌برداري رسيد گفت: در بخش كشاورزي چهار مورد كانال عمومي آبياري به طول ‪ ۱۰‬هزار و‪ ۹۰۰‬متر در چهار روستا، ‪ ۹۸‬طرح آبياري تحت فشار، احداث ‪ ۹‬هزار و ‪ ۴۰۰‬متر جاده دسترسي به مزارع، احداث ‪ ۹‬هكتار باغ الگويي و بازسازي دو رشته قنات از مهمترين اين طرح‌ها است.

به گفته وي در بخش امور دام ‪ ۳۲‬واحد گاوداري شيري با ‪ ۴۱۰‬راس گاو، ‪۲۰‬ واحد مرغداري ‪ ۳۱۰‬هزار قطعه،‪ ۳۰‬واحد پرواربندي بره و گوساله با چهار هزار و ‪ ۴۴۰‬راس و بهسازي ‪ ۹‬واحد دامي از مهمترين طرح‌هاي اين بخش است.

تعداد بهره‌برداران بخش كشاورزي كردستان ‪ ۱۱۱‬هزار و ‪ ۱۱۴‬تن است كه از اين تعداد بهره‌بردار برخي به عنوان شغل به اين كار اشتغال دارند و عده بسياري نيز به صورت سنتي و بدور از روش‌هاي علمي اقدام به كشاورزي مي‌كنند.

همچنين عدم ارايه آمار و اطلاعات دقيق از ميزان سرمايه در گردش، سطح درآمد بهره‌برداران بخش كشاورزي استان كردستان و نا مشخص بودن سقف ظرفيت جذب سرمايه و علمي نشدن فرآيند توليد موانعي جدي براي بحث توسعه پايدار در اين بخش است كه رفع آنها مي‌توان روند توسعه كردستان از مسير كشاورزي را سرعت بخشد. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن