تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810184603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا يانگ هنوز هم مقاومت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چرا يانگ هنوز هم مقاومت مي‌كند
هم‌اكنون يك ماه تمام است كه جري يانگ –مؤسس و مديرعامل ياهو- با شديد‌ترين حمله‌ها از جانب سهام‌داران ناراضي ياهو مواجه است. آنها اعتقاد دارند كه او اجازه داده يك معامله 47.5 ميليارد دلاري از لاي انگشتانش بلغزد و از دست برود.
اين نافرماني صريح از درخواست سهام‌داران دليل اصلي مايكروسافت در پس گرفتن پيشنهادش براي خريد ياهو بود و در شكايتي كه بر ضد او از طرف سهام‌داران اين شركت مطرح شده به اين موضوع اشاره شده است.
در اسناد مربوط به اين شكايت، كه ماه گذشته منتشر شدند، يانگ و هيئت مديره ياهو به طرح كردن شرايطي غيرقابل‌قبول با هدف برهم زدن قرارداد متهم شده‌اند. يكي از اين شرايط كه صراحتاً ذكر شده بسته پيشنهادي ياهو به منظور در نظر گرفتن خسارت‌هاي سنگين براي كارمندان اخراجي است.

روز سوم ماه ژوئن بود كه كارل ايكان مستقيماً وارد كارزار شد. ايكان در تلاش است تا بتواند چند صندلي در هيئت مديره ياهو به دست بياورد و از اين طريق دريچه‌اي براي سر گرفتن دوباره قرارداد ادغام با ياهو ايجاد كند. ايكان با تكرار ادعاهاي مطرح شده در شكايت سهام‌داران ياهو گفت: «خصومت عميق و شخصي يانگ با مايكروسافت و شيوه مديريت تدافعي و خودخواهانه او باعث از بين رفتن فرصت شد.»
ايكان در مصاحبه با وال‌استريت ‌ژورنال اعلام كرد كه اگر در شكايت تنظيم شده از سوي سهام‌داران ياهو موفقيتي حاصل شود بي‌ترديد شخص ديگري را با يانگ جايگزين خواهد كرد. ارزش سهام ياهو در روزهاي اخير با سقوط مداوم از 33.63 به 26.15 دلار رسيده كه حاكي از سقوطي بيش از 22 درصد است.
مقاومت تدافعي
بزرگ‌ترين سؤال در ذهن ايكان و بزرگ‌ترين سهام‌داران ياهو – مانند Capital Research Global و Legg Mason Management- كه قصد دارند از ادغام ياهو با مايكروسافت به سود هنگفتي برسند، اين است: «چرا يانگ اين‌طور اصرار به مقاومت در برابر پيشنهاد مايكروسافت دارد؟»
در واقع يانگ چند دليل قابل تأمل براي مقاومت در برابر زياده‌روي‌هاي ناخواسته مايكروسافت دارد؛ و بنابر گفته‌هاي منابع نزديك به ياهو، كارشناسان، و نشريات مختلف اين دلايل بسيار منطقي‌‌تر و عميق‌تر از ‌چيزهايي هستند كه در رسانه‌ها شنيده مي‌شوند. در خبرها بيشتر گفته مي‌شود كه علت مقاومت يانگ علاقه شديدش به شركتي كه تأسيس كرده و نفرت عميق وي از مايكروسافت است؛ ولي اين همه حقيقت نيست.
دليل اصلي براي مقاومت چهار ماهة هيئت مديره ياهو در برابر مايكروسافت، بنا بر گفته‌هاي منابع نزديك به ياهو، بسيار ساده و روشن است: آنها پول بيشتري براي شركتشان مي‌خواهند. ولي معني اين حرف بسيار فراتر از ترغيب مايكروسافت به بالا بردن مبلغ پيشنهادش به چند دلار بالاتر است.
براي نمونه، به گفته اين منابع، يكي از درخواست‌هاي ياهو دريافت تعهد‌هايي براي از اطمينان از برنخوردن معامله به مشكلات رگولاتوري بود. چنين مشكلات و موانعي حتي ممكن است ادغام را با مشكل مواجه كنند. به گفته كارشناسان چنين مسائلي ممكن است حتي تا يك سال ادغام را به تأخير بيندازند.
خريد شركت بسيار كوچك‌تري از ياهو –خريد شركت دابل‌كليك كه سال گذشته انجام شد- حدود يك سال براي دريافت مجوز رگولاتوري معطل بود. اگر چنين موردي براي ادغام ياهو و مايكروسافت هم پيش بيايد ياهو كاملاً زمين‌گير خواهد شد.
فقط جست‌وجو؟
به علاوه ياهو مي‌خواهد اطمينان حاصل كند كه ارزش معامله در دراز مدت باقي خواهد ماند. پيشنهاد اوليه مايكروسافت طوري بود كه نيمي از مبلغ را به‌صورت نقد، و نيمي را سهام به ياهو پرداخت مي‌كرد؛ بنابراين ارزش كلي معامله به نوسانات قيمت سهام مايكروسافت بستگي داشت. با وجود نگراني‌هايي كه در مورد چگونگي يكپارچه كردن ياهو در درون مايكروسافت وجود دارد، ارزش سهام مايكروسافت چندين دلار كاهش پيدا كرده و در نتيجه ارزش كلي پيشنهاد اين شركت هم چند ميليارد دلار كمتر شده است.
علاوه بر اين هيچ تضميني وجود ندارد كه بعد از كامل شدن قرارداد، ارزش سهام مايكروسافت سقوط نكند. هر چه باشد دوازده سال زمان كمي براي به دست آوردن جايگاهي قابل اعتنا در بازار آنلاين نيست و واحد آنلاين مايكروسافت هنوز هم ضرر مي‌دهد. نمي‌توان بر يانگ خرده گرفت اگر اصرار دارد كه شركتش، با وجود تمام نارسايي‌هايي كه دارد، توسط شركتي كه واحد آنلاينش با وجود تمام منابع مالي در نه ماه اول امسال با 2.4 ميليارد دلار فروش 775 ميليون دلار ضرر داده، بلعيده نشود. سهم مايكروسافت از جست‌وجوهاي آنلاين 10 درصد است در حالي كه ياهو بيشتر از 18 درصد از اين بازار را به خود اختصاص داده است.
همه اين دلايل كه هيئت مديره ياهو مطرح مي‌كند يك طرف و ترديد سهام‌داران اين شركت در اينكه ياهو بتواند به تنهايي موقعيت خودش را حفظ كند هم يك طرف. يانگ در يك سالي كه به عنوان مديرعامل ياهو امور را در دست گرفته موفق نشده است كه اعتماد سهام‌داران شركتش را جلب كند. بنابراين بسياري هنوز بر اين عقيده‌اند كه عقد يك قرارداد همكاري بين دو شركت اجتناب‌ناپذير است.
ياهو و گوگل در حال مذاكره براي همكاري در زمينه جست‌وجو هستند. به موجب اين مذاكرات امكان دارد كه گوگل جست‌وجو و تبليغات مرتبط با آن را در سايت‌هاي ياهو بر عهده بگيرد. ولي بعد از هفته‌ها رواج شايعه‌هايي در مورد اجتناب‌ناپذير بودن اين همكاري هيچ چيزي به طور رسمي اعلام نشده است.
مايكروسافت هم در حال مذاكره براي خريد كسب‌وكار جست‌وجوي ياهو است. به نظر مي‌رسد اين مذاكرات فعال‌تر باشند. چنين همكاري‌اي حتي شايد براي سهام‌دار‌ها جذاب‌تر هم باشد. به‌خصوص براي سهام‌داراني مانند كارل ايكان سريع‌ترين راه براي رسيدن به پول نقد چنين قراردادي است.
موفقيت بي‌بديل گوگل
سانديپ آگراوال، كارشناس مؤسسه مالي و حقوقي كالينز استوارت، تخمين مي‌زند كه مايكروسافت 15 ميليارد دلار براي كسب‌وكار جست‌وجو و 3 ميليارد دلار به‌صورت سالانه براي قرار دادن تبليغاتش در صفحات ياهو پرداخت كند. چنين قراردادي مي‌تواند 9 دلار به قيمت فعلي سهام ياهو اضافه كند و آن را به بالاتر از سطح پيشنهاد 33 دلاري مايكروسافت برساند. آگراوال مي‌گويد: «با اين حساب مي‌تواند گفت كه يك قرارداد محدود به جست‌وجو براي ياهو ارزش بيشتري خواهد داشت.»
اما بزرگ‌ترين ترديد در حال حاضر اين است كه آيا براي ياهو و مايكروسافت اصولاً رسيدن به رضايت توأمان ميسر است يا خير؟ منابع نزديك به ياهو در پاسخ اين سوال ما گفتند كه در نتيجه حمله‌هاي سنگين ايكان حالا هيئت مديره ياهو در برابر پيشنهادهاي مايكروسافت نرمش بيشتري دارد.
از سوي ديگر بسياري از نزديكان يانگ مي‌گويند شايعه اجتناب شديد او از همكاري با مايكروسافت اغراق شده و غيرواقعي است. الن سيمينوف، يك از مديران اسبق ياهو، كه هم‌اكنون رئيس شركت Efficient Frontier‌ است، مي‌گويد: «در سيليكون‌ولي كساني هستند كه با مايكروسافت مشكلات اساسي دارند و فرهنگ حاكم بر آن را قبول ندارند. اما فكر نمي‌كنم يانگ چنين آدمي باشد. او نسبت به امور ديدگاهي منطقي و غيرشخصي دارد.»
اما هر نفرتي هم كه يانگ از مايكروسافت در دل داشته باشد به هر حال ديگر فرصتي براي بها دادن به آن نخواهد داشت چون شركتش علاوه بر مايكروسافت قوي و سهام‌داران خشمگين، با مسائل ديگري هم رو‌به رو است. ياهو و مايكروسافت هر دو با يك رقيب بسيار قوي‌ دست به گريبان هستند. گوگل بدون هيچ فشاري آزادانه مي‌تازد و مرز‌هاي جديد را فتح مي‌كند. هر دو شركت از موفقيت گوگل ضربه زيادي خورده‌اند و يانگ و هيئت‌مديره‌‌اش ديگر زمان چنداني براي تصميم گرفتن در مورد قدم بعدي خود ندارند.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن