تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816771090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - پايان تحصن دانشجويان دانشگاه زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: سياست - پايان تحصن دانشجويان دانشگاه زنجان
سياست - پايان تحصن دانشجويان دانشگاه زنجان

خواسته‌هاي دانشجويان متحصن دانشگاه زنجان در ساعات اوليه چهارشنبه پذيرفته شد. بركناري مددي- معاون دانشجويي- و محاكمه‌اش توسط مراجع قضايي، عدم برخورد با متحصنين و دختر قرباني، پيگيري پاسخ وزير علوم از سوي نماينده زنجان، بررسي كفايت رئيس دانشگاه توسط كميته‌اي مركب از دانشجويان و اساتيد، تعويق امتحانات تا روز شنبه و همچنين بهبود وضعيت فرهنگي و فعاليت تشكل‌هاي مستقل خواسته‌هايي بود كه با تمامي آنها موافقت شد. اين در حالي بود كه ديروز رئيس دانشگاه به علت اعتراضات فراوان دانشجويي با اعلام معذرت خواهي رسمي و پذيرش اين عمل در دانشگاه شد. برخي رسانه‌هاي اين عمل را پاپوشي از سوي انجمن اسلامي زنجان و دفتر تحكيم وحدت مي‌دانستند. براين اساس دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) با صدور بيانيه‌اي ضمن تبريك به دانشجويان زنجان به خاطر ايستادگي و كسب پيروزي و يادآوري برخي مسائل در كميته‌هاي انضباطي به روي كار آمدن دولت نهم و اتفاقاتي كه در اين سه سال رخ داده اشاره كرده است.

در اين بيانيه با اشاره به چگونگي به وزارت رسيدن وزير علوم دولت نهم و تشديد تحديد شأن دانشجو در اين دوران آمده است كه نكته تاثربرانگيزتر آنكه دختران قرباني هر كدام به بهانه‌اي واهي از قبيل پوشش، به كميته انضباطي فراخوانده شده‌اند و پس از تشكيل پرونده مسوول مربوطه آنان را تهديد كرده است كه در صورت عدم برقراري رابطه نامشروع با مشكلات فراواني روبه‌رو خواهد شد. از سوي ديگر تاكنون هيچ برخورد قاطعي با عاملان اين رفتارهاي زشت صورت نگرفته است. در ادامه اين بيانيه آمده است، آن زمان كه مسئله تعرض به يك دختر دانشجو در دانشگاه كرمانشاه انتشار يافت تنها مسوول روابط عمومي تحكيم و خبرگزاري انتشار دهنده خبر كه به اين مسئله اعتراض نموده بودند مواخذه و دادگاه آنها برگزار شد و هيچ خبري مبني بر مجازات مسوول مربوطه انتشار نيافت. در حادثه دانشگاه زنجان نيز برخي قصد سرپوش نهادن بر عمل شرم‌آور اين اتفاق در دانشگاه زنجان را داشتند، سعي كردند اين مسئله را توطئه‌اي براي بي‌آبرويي دولت نهم و ايجاد اغتشاش جلوه دهند و نهايت تلاش خود را براي تبرئه مسوول متخلف به خرج دادند و حتي كوشيدند با انتشار اخبار كذب زمينه برخورد با منتقدان را فراهم آورند. در ادامه اين بيانيه آمده است، در حالي كه در هنگام انتشار نشريات موهن دانشگاه اميركبير، دو معاون وزير بلافاصله دانشجويان منتقد را متهم كردند. در ادامه اين بيانيه با اشاره به برخي مديران وزارت علوم به‌رغم تاييد مسوولان دانشگاه زنجان، درخصوص اين اتفاق شبهه ايجاد مي‌كردند آمده است: اين حوادث لزوم تغيير در روش انتخاب مديران را يادآور مي شود. اين دانشجويان فعال از اينكه وزير علوم در اين خصوص سكوت كرده، انتقاد كرده‌اند. دفتر تحكيم وحدت (طيف‌علامه) با اشاره به اينكه معاون معزول دانشگاه زنجان بارها دختران دانشجو را به كميته انضباطي احضار كرده، افزوده‌اند: اين مسئله لزوم توجه جدي به ساختار اين كميته‌ها و حضور نماينده واقعي دانشجويان در آن را يادآور مي‌شود.
آنان سپس پرسيده‌اند كه چرا دولت نهم سكوت كرده‌ است؟ سكوت مجلس به چه دليل است؟
چگونه است زماني كه يك استاد دانشگاه در كلاس درس به موي دختري اشاره مي‌كند سياه‌پوش شدن دانشگاه از سوي حاميان دولت تبليغ مي‌شود اما اكنون كه اين منصوب وزير علوم با سوءاستفاده از قدرت و عدم پاسخگويي خود قصد تعرض به دختري دارد، آقايان سكوت كرده‌اند؟
چرا مدعي‌العموم هيچگاه نسبت به برخي رسانه‌ها كه قصد انحراف افكار عمومي از اين عمل شنيع را داشتند و با موضع رسمي رئيس دانشگاه نقشه‌هايشان هويدا شد برخورد نمي‌كند؟ آيا اگر اين حوادث در ساير دولت‌ها اتفاق مي‌افتاد نيز مدعيان اصولگرايي چنين واكنش نشان مي‌دادند؟
در پايان، دفتر تحكيم وحدت افزوده است كه تنها راه جلوگيري از اينگونه حادثه‌ها برخورد وزير علوم و همراهان است و انتخاب روساي دانشگاه‌ها با اتكا بر توانايي علمي و شايستگي‌هاي فردي به انتخاب جامعه دانشگاهي است و نه انتخاب بر اساس دسته‌بندي‌هاي سياسي، بر همين اساس: انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي ايران در بيانيه‌اي عمل معاون دانشجوي معزول دانشگاه زنجان و تلاش براي هتك حرمت يك دختر دانشجو را تقبيح كرد. نشريات دانشجويي دانشگاه علم و صنعت و گروه مدرسه زنان نيز در اين‌خصوص بيانيه‌هاي جداگانه‌اي منتشر كردند. پيش از اين شوراي صنفي دانشگاه اميركبير نيز بيانيه‌اي منتشر كرده بود.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن