تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار البرادعى به غرب:اگر ايران تهديد شود استعفا مى‌كنم


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: هشدار البرادعى به غرب:اگر ايران تهديد شود استعفا مى‌كنم
حمله به ايران خطرات فراوانى بر كل منطقه و جهان دارد

مديركل آژانس بين المللى انرژى اتمى ايران به آمريكا و كشورهاى غربى هشدار داد در صورت متوسل شدن به هر گونه زور يا تهديد عليه ايران به سبب پافشارى بر حقوق مشروع هسته اى اش از سمت خود استعفا خواهد كرد.

به گزارش خبرگزارى مهر به نقل از شبكه تلويزيونى العربيه، “محمد البرادعي” مديركل آژانس بين المللى انرژى هسته اى روز گذشته در سخنانى تهديد كرد : حمله نظامى به ايران ، خطرات فراوانى براى كل منطقه خاورميانه ، جهان و ساكنان آن خواهد داشت. اين سخنان البرادعى در حالى است كه وى بارها در گزارشهاى خود بر ماهيت صلح آميز برنامه هسته اى ايران تاكيد كرده است .

وى در ادامه درباره سوريه نيز گفت : آژانس بين المللى انرژى اتمى هيچ اسناد و مداركى ندارد به اينكه دمشق دانش فناورى يا سوختى كه موجب راه اندازى تاسيسات هسته اى در سطح گسترده شود را دراختيار دارد.

درعين حال البرادعى تاكيد كرد: آژانس بين المللى انرژى اتمى هيچ مدركى ندارد كه نشان دهد سوريه منابع انسانى لازم دراختيار دارد تا به اين كشوراجازه فعاليت در برنامه گسترده هسته اى را بدهد.

پيش از اين رژيم صهيونيستي، جنجال گسترده اى عليه سوريه به راه انداخته بود كه برنامه هسته اى نظامى را با همكارى كره شمالى آغاز كرده و حمله هوايى اخير به خاك سوريه را با اين بهانه، توجيه كرده بود. در همين خصوص خبر ديگرى حاكى است كه نماينده ايران در آژانس بين المللى انرژى اتمى تاكيد كرد جمهورى اسلامى هرگز توقف فعاليت غنى سازى اورانيوم را كه خواسته نامشروع غرب و به ويژه آمريكاست، نخواهد پذيرفت.

به گزارش خبرگزارى مهر به نقل از پرس تى وي،”على اصغر سلطانيه” كه ديروز در كنفرانسى درباره عارى سازى خاورميانه از تسليحات كشتارجمعى در لندن سخنرانى مى كرد، تاكيد كرد :” ايران هرگز تسليم فشارهاى غيرقانونى و نامشروع آمريكا براى خروج از ان.پي.تى و توقف كامل غنى سازى خود نخواهد شد”. اين ديپلمات ايرانى گفت :”ايران به آژانس درباره فعاليتهاى هسته اى خود اطلاع رسانى كرده و به تعهدات بين المللى خود پايبند است”. وى افزود :”محمد البرادعي” مديركل آژانس بين المللى انرژى اتمى در گزارش اخير خود اعلام كرد كه تمام ابهامات درباره برنامه هسته اى ايران برطرف شده، اما آمريكا با قلدرى هنوز اصرار دارد كه ايران توضيحات بيشترى بدهد . نماينده ايران در شوراى حكام در بخش ديگرى از اظهارات خود، اسرائيل را بزرگترين منبع خطر در منطقه توصيف كرد و گفت: رژيم اسرائيل رژيمى است كه مانع به وجود آمدن خاورميانه عارى از تسليحات هسته اى شده و تبديل به منشا بى ثباتى و ناامنى در منطقه در طول شش دهه از عمر خود شده است و آژانس بين المللى انرژى اتمى هنوز واكنشى قدرتمندانه به زرادخانه هاى اتمى اسرائيل نشان نداده و اين به سبب نفوذ آمريكا و متحدان آن و تنها نقطه ضعف آژانس است. سلطانيه خاطرنشان كرد : ايران خود يكى از قربانيان تسليحات شيميايى بوده و طى هشت سال دفاع مقدس خود هزاران غير نظامى در اين جنگ از سوى رژيم ديكتاتور صدام شهيد شدند.

نماينده ايران در آژانس، اين دوره را نقطه اى تاريك در تاريخ سازمان ملل توصيف كرد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن