محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826716054
- اظهارات حسن عباسي در همايش «عبور از فتنه»
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
رئيس مرکز بررسيهاي دکترينال امنيت بدون مرز گفت: فتنه از اينجا شروع ميشود که روشنفکران جامعه ايران زير بيرق جامعهاي با اقتصاد شکست خورده حضور مي يابند و يک چارچوب قدسي از ليبراليزم در غرب ساخته و بر سر مردم خود چماق ميکنند. به گزارش شبکه خبر دانشجو، دکتر حسن عباسي ديشب اول اسفند ماه در همايش «عبور از فتنه» در جمع دانشگاهيان دانشگاه شهرکرد با تشريح ديدگاه هگل درباره تاريخ، اظهار داشت: در اين ديدگاه تاريخ کاملاً دوراني است؛ اما شيعه دو اصل از اصول پنجگانه خود را به حکمت و فلسفه تاريخ خود اختصاص مي دهد و معتقد به حرکت تاريخ است و با استناد به قرآن حرکت تاريخ را که حرکت خطي ميداند که از يک نقطه آغاز و به نقطهاي ديگر ختم ميشود و حرکت دوراني ندارد. وي افزود: در ديدگاه شيعه، تاريخ حرکت خود را با آدم آغاز مي کند، در ميانه راه و مرحله ختم نبوت گام اول تاريخ را پايان يافته تلقي ميکند و در مفهومي به نام غدير مسئله امامت را رقم ميزند و امامت را تا انتهاي حرکت عالم چارچوب حرکت تاريخي خود ميچيند. رئيس مرکز بررسيهاي دکترينال امنيت بدون مرز بيان داشت: از ديد شيعه، تاريخ حرکتي از آدم تا انتهاي عالم است که چارچوب آن در مقطع نبوت و امامت رقم خورده و تنظيم مي شود و فراز و فرودي را كه ميسازد در دل انديشه شيعه مبتني بر عهدي است که بشر با خدا بسته است و بيرون از عهد با خدا، موضوع عام تاريخ است. عباسي با اشاره به مسئله غيبت صغري و غيبت کبري حضرت مهدي(عج)، گفت: در ذيل غيبت کبري امام دوازدهم(عج) شيعه، حرکت زعما از ابن قولويه شروع شد و پس از يک دوره هزار ساله در سال 57 فضاي فرهنگي را به گونهاي رقم زد که حضرت امام خميني(ره) به عنوان شصتمين نفر بعد از 15 خرداد 42 موفق شد انقلاب را به نتيجه برساند و 10 سال پس از وقوع انقلاب به دست شصت و يکمين نفر حضرت آيت الله خامنهاي سپرده شد. وي افزود: اين حرکت که مستمر است، در طول 31 سال گذشته در 4 وادي، مسئله تاريخ سازي را به گونهاي جديد رقم زده است و مسئله دهه چهارم و نسل کنوني که ادامه حيات سياسي، فرهنگي و اجتماعي آنان مبتني بر اين چهار وادي است که انقلاب از آن عبور کرده است. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز، سه دهه اول انقلاب را به ترتيب پارادايم هاي نه شرقي نه غربي، حيرت بين سنت و مدرنيسم، تفکيک اصالت انسان خواند و تصريح کرد: دهه چهارم انقلاب، دهه تبيين نور و ظلمات است. عباسي يادآور شد: دهه اول انقلاب به عنوان وادي نه شرقي نه غربي، يک دهه نفي و تاريخ سازي است و مردمي که انقلابي کرده اند بايد سبک زندگي خود را مشخص کنند که دهه دوم وادي چيستي و ماهيت انقلاب است. وي با بيان اينکه دهه سوم هزينه سنگيني صورت گرفت که جامعه مدني شکل بگيرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه تفکيک مناسبات فرهنگي و سنت و مدرنيسم مربوط به دامنه فرهنگي مهم است در دهه سوم، اومانيسم و حقوق بشر معيار شد نه حقوق خدا. رئيس مرکز بررسيهاي دکترينال امنيت بدون مرز خاطرنشان کرد: در حالي که شوروي و آمريکا هر دو مارکسيسم و ليبراليسم را به بشر مي داد، انقلاب اسلامي ادعا کرد که اصالت را به خدا مي دهد و دو قطب اصلي اصالت خدا يا انسان شکل گرفت. عباسي با اشاره به اينکه حجم عظيمي از مناسبات علوم انساني در دانشگاهها بر مبناي اول بشر است، گفت: انقلاب اسلامي توسط مردم که ريشهاي متدين هستند؛ نظامي را مي خواهد که اصالت را به خدا بدهد؛ ولي محيط روشنفکري تلاش مي کرد که در چارچوب انديشه مدرنيسم، اصالت بشر را نهادينه کند که در نهايت فرار کرده و در دامن غربي که در وادي پست مدرن است، پناهنده مي شوند و در رسانه هاي غربي عليه مردم خود حرف مي زنند. وي گفت: پارادايم دهه چهارم که يک سال از شکل گيري آن مي گذرد و استمرار حرکت اين دهه مبني بر اين پاراديم صورت مي گيرد، تبيين نور و ظلمات است. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز تصريح کرد: بسياري از اتفاقات ماههاي اخير کف روي آب از مسائل و لايهاي زيرين اين مناسبات اقيانوسي بود که اصالت بشر در يک سو و اصالت خدا در سوي ديگر به مثابه اتوبان دو طرفي است که وجود يکي به معني نفي ديگري است. عباسي با اشاره به اصالت خدا که آرزوي همه انبياي الهي بود و تمام ائمه اطهار(ع) براي آن زحمت کشيدند، واکنش مردم ايران در 9 دي و 22 بهمن را واکنش و پاسخ فطري در اصالت خدا محوري دانست. وي با بيان اينکه شيطان پرستي موج چهارم پست مدرنيسم است که در موسيقي و سينما به طور چشمگيري استمرار دارد، افزود: در خدا محوري چهار واگن است که واگن انتهايي سنت سئيه است که وقتي انسان از سئيه فاصله گرفت و اصالت شرع، سنت الهي و سنت حسنه و ديني را پذيرفت، دهه چهارم جمهوري اسلامي شکل مي گيرد. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز تصريح کرد: روشنفکرها که نميدانند نهايت واگن هگل کجاست، با بستر و زمينه فطري مردم خود مبارزه کرده و دعوا در لايههاي بنيادين فکري، دعواي پارادايمي است. عباسي با استناد به آية الکرسي سوره بقره که ولي مؤمنان را يکي مي داند و طاغوت تکثر اولياء دارد، گفت: وقتي حقوق بشر معيار شد نه حقوق خدا، بشر به بهانه حقوق بشر به خدا پشت کرده و دست به هر جنايتي و کشتاري مي زند. وي با بيان اينکه يک سال است که تقابل بين نور و ظلمت مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در انقلاب کميسازي شکل گرفت و در حال حاضر تلاش در راستاي کيفي سازي است؛ ولي برخي مديران و جريانات تلاش مي کنند ملت را به وادي نه شرقي و نه غربي و البته هم با شرق و هم با غربي برسانند. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز گفت: فتنه ليبرال دموکرات، ليبراليسم و کاپيتاليسم که مردم 31 سال به آن نه گفتند، در يک عقبگرد طيف عمده قديمي در اين چهار وادي امروز همچنان در وادي اول مانده است؛ با اين تفاوت که ميگويد، اشتباه کرديم و هم شرقي و هم غربي را مي خواهيم که تهجر است. عباسي با اشاره به شکست اقتصاد جامعه آمريکا، بيان داشت: فتنه از اينجا شروع ميشود که روشنفکران جامعه ايران زير بيرق جامعهاي با اقتصاد شکست خورده که مفاهيم چهارگانه خود را نيز از دست داده، سينه ميزنند. وي اباههگري را مساوي با ليبراليسم دانست و يادآور شد: جامعه روشنفکر ايران يک چارچوب قدسي از ليبراليزم در غرب مي سازد و بر سر مردم خود چماق ميکند. حرف روشنفکران ايران، نفي دين و حکومت ديني است رئيس مرکز بررسيهاي دکترينال امنيت بدون مرز با بيان اينکه وقايع بعد از انتخابات دهم در مقايسه با دوران بني صدر بسيار ناچيز است، تصريح کرد: عمده روشنفکران حرف ليبرالي مي زنند و حرف جديدي نداشته و الان نيز ندارند و تمام حرف آنان نفي دين و حکومت ديني است. عباسي اظهار داشت: وقتي دشمن سند رسمي انقلاب مخملي را براي ايران ارائه مي دهد، موسوي با بازي در زمين دشمن يک بار هم اعلام برائت نميکند و بداند کسي که در زمين دشمن بازي ميکند بايد اول موضع خود را نسبت مواضع دشمن روشن کند. وي با بيان اينکه موسوي 30 سال حرکت ملت در نفي اسرائيل را ناديده گرفته و از شعار « نه غزه، نه لبنان؛ جانم فداي ايران» اعلام برائت نکرده است، افزود: کسي که براي غزه و لبنان دلسوزي نميکند، طبق قرآن مسلمان نيست و روزي که دفاع از ايران نيز مطرح بوده براي ايران دلسوزي نکرده است. رئيس مرکز بررسيهاي دکترينال امنيت بدون مرز گفت: اين مدعيان ميخواهند جامعه ايران را که با سرعت به سمت آينده پيش ميرود، جامعهاي داراي بحران معرفي کنند؛ در صورتي که خود آنان داراي بحران هستند که نبايد آن را به جامعه تسري بدهند. عباسي خاطرنشان کرد: در دهه چهارم حرکت ويژهاي ايجاد شده که جهت نور و ظلمت را نشان ميدهد و نه افراد و جناحهاي سياسي جامعه، بلكه بايد هرکس مبتني بر انديشهاي که عمل ميکند، شناخته شود؛ چرا که اگر انسان حريت و آزادگي داشته باشد در بي بي سي عليه دولت و حاکميت خود حرف نميزند. وي با اشاره به قطع فعاليتهاي هستهاي کشور در دوران اصلاحات و پيشرفت چشمگير آن در حال حاضر، تصريح کرد: به کوري چشم دشمنان داخلي و خارجي نظام، جمهوري اسلامي ايران در راستاي موفقيتهاي هستهاي موفق و بالنده است و دشمنان نمي توانند هيچ کاري از پيش ببرند. رئيس مرکز بررسيهاي دکترينال امنيت بدون مرز اذعان داشت: مردم جامعه ايران در 31 سال گذشته هيچ پيامبر و امامي نداشته است و شأن و لياقت و ارزش اين مردم بسيار بالاست و دو رهبر انقلاب اسلامي با تکيه به اين مردم مشکلات را حل کردند؛ اما اين مدعيان چقدر با مردم هماهنگ و همدرد بودند. عباسي با بيان اينکه حاکميت در قضاياي بعد از انتخابات نمي خواست برخورد کند وگرنه مثل کشور چين تانک در خيابانها مي آورد، خاطرنشان کرد: اساس نگاه بنيانگذار انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب، جذب حداکثري و دفع حداقلي است و مردم مال حکومت و حکومت مال مردم است. وي اشاره به اينكه کسي که حوادث بعد از انتخابات را برنامه ريزي کرده و خط و ربط داده، چرا بايد چون پسر فلاني است به خارج فرار کند، گفت: ما با خاص بودن در حکومت مشکل داريم و همه ملت بايد در استفاده از امکانات برابر باشند. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز با تأکيد بر اينکه نظام نياز به مطالبه عدالت دارد و هيچ کس معتقد نيست که نظام بدون عيب و نقص است، يادآور شد: مطالبه عدالت از زبان مقام معظم رهبري يعني نقيض بي عدالتي، جور و ظلمي است كه در برخي از دستگاهها وجود دارد. عباسي تصريح کرد: مدعياني که در دعواي داخلي از دشمن خارجي اعلام برائت نميکنند و به خاطر اظهارات خود در کشور آن طرف مرزها جايزه مي گيرند، بدانند قطعاً ملت پشت آنها را خالي ميکنند و مردم به رفتار دولت فعلي و قواي ديگر نيز انتقاد دارند؛ ولي بر سر اسلام با کسي شوخي ندارند. وي با اشاره به اينکه فتنه زماني پيدامي شود که دنيا طلبي و قدرت طلبي در انسان ريشه دوانده و ناکثين و قاسطين و مارقين را مي سازد، گفت: شقه شقه شدن اسلام و کشته شدن امروز مسلمانان، تقصير ناکثين و قاسطين و مارقين زمان اسلام مي باشد و قرار نيست انقلاب اسلامي اجازه بازي را به ناکثين و قاسطين و مارقين بدهد. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز افزود: حضرت امام(ره) بر سر اسلام با کسي شوخي نداشتند و منتظري را کنار گذاشتند؛ چون مي دانستند که کشور را دست ليبرالها ميدهد؛ ولي الان عدهاي ميگويند ليبرال، دموکرات مسلمان هستيم و وقتي اسلام آنقدر عزيز است که وجود مبارک امام حسين(ع) کشته ميشود، پس همه بايد بدانند که اسلام مهم است نه من و شما. عباسي بيان داشت: انقلاب اسلامي داراي دو مرحله زايش است که در زايش دوم پس از گذشت 25 سال از زايش اول در سال 57 و مي خواهد اقتصاد، سياست و فرهنگ را رقم بزند و اين مدعيان حرف و ديدگاه جديدي ندارند؛ چرا که رئيس فرهنگستان کشور در آن 11 سال در ترميم بهبود فرهنگ کشور هيچ اقدامي انجام نداده است. در آينده حزب الله يمن وبال گردن غربي ها مي شود وي گفت: هر کس با شيعه شوخي کند، اشتباه بزرگي کرده است؛ اگر به جنوب لبنان حمله نميکردند، حزب الله و اگر به ايران حمله نمي کردند، بسيج بوجود نمي آمد و امروز اعلام مي کنم که در چند سال آينده حزب الله يمن وبال گردن غربي ها ميشود. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز خاطرنشان کرد: در چنين شرايطي مردم با اين همه مشکلات در حال تلاش براي حفظ اسلام نيمه بند هستند؛ برخي ها مي خواهند ملت را به دامن مدرنيته ببرند. عباسي با اشاره به وضعيت اقتصادي آمريکا با استناد به اظهارات فرگوسن از دانشگاه هارواد ربا را تنها مشکل اقتصاد آمريکا و غير قابل حل دانست. وي صورت بندي نه شرقي نه غربي، حيرت بين سنت و مدرنيسم، تفکيک اصالت انسان و تبين خدا و نور و ظلمات يا خدامحوري و انسان محوري را چهار وادي انقلاب در چهار دهه خواند و تصريح کرد: هر کس از سنت يا مدرنيسم ليبراليزم يا دموکراسي حرف مي زند در دو دهه قبل سير ميکند. رئيس مرکز بررسي هاي دکترينال امنيت بدون مرز تأکيد کرد: امروز بايد بحث و حرف جديدي بزنند و اين وقايع رخ داده در کشور نبايد موجب چند دستگي جامع بشود؛ بلکه بايد زمينه نشاط و شادابي سياسي باشد و بايد همديگر را در کنار هم با وجود اختلافات و سليقه هاي فکري و سياسي تا جايي که پاي خود را از مرزها فراتر نگذاريم و با دشمن دست مان در يک کاسه قرار نگيرد، تحمل کنيم./ /1001/
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]
-
گوناگون
پربازدیدترینها