تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815465781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمايه گذاري در آموزش وپرورش براي ايجاد تحول بنيادين ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمايه گذاري در آموزش وپرورش براي ايجاد تحول بنيادين ضروري است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): زنجان- معاون وزير آموزش و پرورش گفت : سرمايه گذاري در آموزش و پرورش براي ايجاد تحول بنيادين جامعه ، لازم و ضروري است.


حجت الاسلام "محي الدين بهرام محمديان " چهارشنبه شب در جلسه شورا و كارگروه آموزش وپرورش استان زنجان با بيان اينكه سرمايه گذاري درعرصه تعليم و تربيت هزينه محسوب نمي شود ، افزود: هيچ كشوري بدون برخورداري از نيروي انساني كارآمد، ماهر و فرهيخته به موفقيت و پيشرفت نمي رسد.
وي اظهارداشت : توجه مضاعف به آموزش و پرورش ، زمينه را براي تعليم و تربيت عناصر كارآمد و تحويل آن به جامعه فراهم مي كند.
وي ، تغييرنوع نگرش به آموزش و پرورش را ضروري دانست و گفت : تحول در آموزش و پرورش موضوعي مهم محسوب مي شود ولي عظمت و گستردگي آن از يك طرف و كمبود، كاستي ها و نوع نگاهها نيز به آن از سوي ديگر باعث شده است كه تحول جدي در اين عرصه صورت نگيرد.
دكتر محمديان ، تاكيدات مقام معظم رهبري درخصوص ضرورت ايجاد تحول جدي و بنيادين در آموزش و پرورش را يادآور شد و اظهار داشت : ثمرات تحول نه تنها بايد متناسب با فرهنگ جامعه باشد بلكه بتواند پاسخگوي نيازها باشد.
وي ، گفت : قبل از انقلاب اسلامي ، در نظام تعليم و تربيت به دليل كپي برداري از كشورهاي ديگر مساله هويت ملي لحاظ نشده بود.
به گفته معاون وزير آموزش وپرورش ، نظام تعليم وتربيت كشور نياز به ايجاد تحول بنيادين و اساسي دارد تا خروجي هاي آن داراي ويژگيهايي مانند تدين ، وطن پرستي ، شجاعت ، كارآمدي و توانمندي باشد.
قايم مقام ستاد تحول بنيادين آموزش وپرورش افزود: منظور از تحول دراين عرصه ، حركت ريشه اي و مجهزشدن به علم روز و مدل سازي است و هرگز به معناي تقليد كردن نيست .
حجت الاسلام بهرام محمديان گفت : تحول ، امري تدريجي ، فرآيندي طولاني مدت و هدف دار است و اگر خواهان نظام اداري مطلوب و تشكيلات عالي هستيم نياز به آموزش و پرورش كامل داريم و اين مساله آموزش عالي را نيز تكامل خواهد بخشيد.
وي ، اظهارداشت : "ملت سازي ، دولت سازي و نظام سازي " ازجمله انتظاراتي است كه از تحول بنيادين در آموزش و پرورش مي رود و مقام مقام معظم رهبري نيز بر اين نكات تاكيد دارند.
رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، با بيان اينكه تحول در آموزش و پرورش نياز به زمان بيشتري دارد، گفت : اگر آموزش و پرورش را ضرورت زندگي امروز و فردا مي دانيم بايد به آن توجه ويژه اي كنيم.
وي افزود: بدون آموزش و پرورش كارآمد، توانمند و پويا، نمي توان رتبه هاي نخست علمي ، اقتصادي ، سياسي و .. را كسب كرد.
حجت الاسلام بهرام محمديان ، افزود: امروز قدرت هاي سلطه جو ديگر با دولت ها طرف صحبت نيستند بلكه با ملت ها و آن هم با نسل جوان جامعه صحبت مي كنند و آموزش و پرورش است كه مي تواند با تربيت بهتر نسل جوان ، امنيت ، اقتدار و هويت ملي را حفظ كند.
وي تصريح كرد: براي رسيدن به يك تحول بنيادين در آموزش و پرورش ، نبايد به وضع موجود قانع بود چراكه آينده ي كشور در گرو آموزش و پرورش كارآمد و مقتدر است .
شبد**595**597**1647
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن