تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815374648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات : مردم ، براي حفظ خط و زبان ، پيامك فارسي ارسال كنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات : مردم ، براي حفظ خط و زبان ، پيامك فارسي ارسال كنند
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت : مردم با ارسال پيامك به زبان فارسي علاوه بر ورود به فناوريهاي جديد در حفظ فرهنگ ، خط و زبان فارسي كوشا باشند.
به گزارش شبكه خبر، محمد سليماني پس از نشست امروز هيئت دولت هدف از ارسال پيامك به زبان فارسي را حفظ اين زبان اعلام و اضافه كرد: زبان ما فارسي است و انتظار مي رود همه از موضع دولت در اين خصوص دفاع كنند.

وي اين اقدام را كاري فرهنگي دانست و گفت : همه بايد حوزه فرهنگ را صيانت كنند، زيرا خط و زبان فارسي ميراث فرهنگي كشور ماست و همه موظفيم از اين خط و زبان كه اجداد ما آن را حفظ كردند دفاع و آن را حفظ كنيم و با ورود به فناوري هاي جديد با زبان فارسي از اين خط و زبان نگهداري كنيم ، بنابراين انتظار اين است مردم پيامك هاي خود را به زبان فارسي بفرستند.

وي تصريح كرد: به منظور حمايت عملي از گسترش و تروج خط و زبان فارسي شركت مخابرات تعرفه پيامك فارسي را كاهش و لاتين را حدود دو برابر افزايش داده است.

سليماني افزود : نرخ پيامك به زبان فارسي در سيم كارت دائم مبلغ 89 ريال تعيين و اين از تاريخ 20 اسفند 86 اعمال شده است ، همچنين نرخ هر پيامك به حروف انگليسي مبلغ 222 ريال تعيين و از تير 87 اعمال خواهد شد.

وي با بيان اينكه تا اين لحظه پيامك لاتين گران نشده است و با همان تعرفه قبلي محاسبه مي شود، افزود: با آماده شدن نرم افزار جديد از اول تير 87 ، افزايش نرخ تعرفه پيامك با زبان لاتين اعمال خواهد شد .

سليماني در خصوص استفاده شركت مخابرات از پيامك لاتين گفت: شركت مخابرات كل سرويس هاي افزوده تلفن همراه را واگذار كرده است و اگر برخي پيام هاي شركت مخابرات به صورت لاتين ارسال مي شود، به اين دليل است كه همه گوشي هاي تلفن همراه در داخل كشور به نرم افزار زبان فارسي مجهز نيستند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين در خصوص زمان دقيق واگذاري تلفنهاي همراه 150 هزار توماني گفت :ثبت نام همچنان ادامه دارد و تا هفته گذشته حدود 50 هزار نفر ثبت نام كردند،كه واگذاري آن حدود 45 روز تا دو ماه زمان مي برد.

وي همچنين درخصوص سوختن برخي سيمكارتها در چند هفته اخير به علت اختلالات در شبكه تلفن همراه اول گفت :اگر گزارشي در خصوص سوختن سيم كارتي به دليل اين اختلالات گزارش شود بررسي خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينكه شبكه تلفن همراه ( GSM ) در حال ارتقاء است تصريح كرد: در تلاشيم نسل 2 را به نسل 75/2 درصد ارتقاء دهيم تا بتوانيم خدمات گسترده تري را بر روي اين شبكه ارائه كنيم.
سليماني افزود : اين شبكه بسيار گسترده است و از نظر جغرافيايي بيش از 15 هزار بي.تي.اس ( BTS ) دركشور داريم و با مشتركان 27 ميليوني ، ارتقاي اين شبكه كار بسيار پيچيدهاي است و وقتي موضوع ارتقاء پيش مي آيد اختلال هم ايجاد مي شود كه كارشناسان در حال تلاشند كه اين اختلالات را به حداقل برساند.

وي گفت : از سال گذشته ارتقاي شبكه آغاز شده است و در حال حاضر وارد مراحل اجرايي شده ايم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود : برنامه ريزي اين بوده كه تا شهريور امسال ، ارتقاي شبكه نهايي شود و بتوانيم خدمات جديدي را ارائه كنيم و در اين خصوص مشكلي پيش نيايد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن