تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815156473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت تايلند نقشه كامبوج در مورد معبد پريه ويهار را تاييد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دولت تايلند نقشه كامبوج در مورد معبد پريه ويهار را تاييد كرد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): كوالالامپور- دولت تايلند نقشه كامبوج درمورد حاكميت اين كشور بر معبد پريه ويهار در منطقه مرزي دو كشور را تاييد كرد.


به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاري رسمي چين (شين هوا)، با تاييد تملك معبد پريه ويهار به كشور كامبوج از سوي تايلند، راه براي ثبت اين معبد در فهرست آثار جهاني سازمان علمي ، آموزشي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) توسط كامبوج هموار مي شود.
در همين حال "نوپادون پاتاما" وزير امور خارجه تايلند در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان ساخت كه اين نقشه، مناطق اطراف اين معبد را كه همچنان نامشخص بوده و مورد اختلاف دوطرف قرار دارد را در برنمي گيرد.
بنابه اين گزارش، دولت كامبوج قرار است اين نقشه را ماه آينده ميلادي به عنوان يك سند كليدي به اجلاس يونسكو براي ثبت در فهرست آثار جهاني سازمان ملل متحد ارائه دهد.
به گزارش ايرنا ، تايلند و كامبوج ماه گذشته با ميانجيگري سازمان يونسكو در مورد ترسيم نقشه جديد در مورد معبد پريه ويهار در نقطه مرزي دو كشور به توافق رسيدند.
اين توافقنامه پس از آن حاصل شد كه دولت كامبوج موافقت كرد، تنها معبد مشهور هندوي اين منطقه را براي ثبت درآثار جهاني يونسكو، نامزد و از تلاش براي ثبت مناطق اطراف آن خودداري كند.
كامبوج و تايلند سالهاي متمادي بر سر مالكيت اين معبد و تعيين مرزهاي دو كشور در اين منطقه اختلاف داشتند.
آساق **2201**335**1392
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن