تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عزت الله انتظامي 84 ساله شد روايت محمدعلي كشاورز از«آقاي بازيگر»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عزت الله انتظامي 84 ساله شد روايت محمدعلي كشاورز از«آقاي بازيگر»


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: محمد علي كشاورز در آستانه سالروز تولد عزت الله انتظامي مي گويد: در سال 1340 براي نخستين بار در يك نمايش كه كارگرداني آن را استاد انتظامي بر عهده داشت با وي همكاري كردم. اين ارتباط تا به امروز باقي مانده و روز به روز محكم تر شده است.

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"، «عزت الله انتظامي» 30 خردادماه سال 1303 در تهران متولد شد. وي نزديك به شش دهه در عرصه هنر حضوري چشمگير دارد و آثار مطرح و ماندگاري را از خود به يادگار گذاشته است.
در حالي اين بازيگر پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون در آستانه ورود به سن 84 سالگي قرار دارد كه «محمد علي كشاورز» ديگر بازيگر پيشكسوت سينماي كشورمان با اشاره به نخستين لحظه آشنايي خود با آقاي بازيگر بر روي صحنه تئاتر اظهار داشت: در سال 1340 يعني حدود 47 سال پيش براي نخستين بار با عزت الله انتظامي آشنا شدم. او كارگرداني يك نمايش را بر عهده داشت و من به عنوان بازيگر با وي همكاري ام را آغاز كردم.
كشاورز افزود: آقاي انتظامي را پيش از اينكه از نزديك ببينم از طريق آثاري كه با مرحوم نوشين انجام مي داد و خلق مي كرد مي شناختم . از سال 1340 تا 1359 نيز ما به همراه چند تن ديگر از هنرمندان پيشكسوت كشورمان در اداره هنرهاي دراماتيك (تياتر) همكار بوديم.
كشاورز با اشاره به نخستين همكاري مشترك خود و عزت الله انتظامي در قاب تصوير، خاطرنشان ساخت: پس از اينكه سال 1359 از اداره هنرهاي دراماتيك بازنشته شديم من و انتظامي در مجموعه تلويزيوني «هزاردستان» به كارگرداني مرحوم «علي حاتمي» با هم همبازي شديم و سپس در آثار ديگري چون «كمال الملك»، «جعفرخان از فرنگ برگشته» و «ناصرالدين شاه آكتور سينما» در كنار هم به ايفاي نقش پرداختيم.
اين بازيگر پيشكسوت سينما تصريح كرد: بهترين خاطرات زندگي من در كنار عزت الله انتظامي به وقوع پيوسته و علاوه بر آن در طول زندگي از تجربيات و راهنمايي هاي اين دوست خوبم بسيار استفاده كرده و بهره برده ام و از او بسيار آموختم.
كشاورز در ادامه يادآور شد: خوشبختانه رابطه ام با انتظامي پس از گذشت نزديك به پنجاه سال بسيار خوب و صميمي است و هميشه تلاش كرديم همديگر را از نزديك ببينيم و از حال همديگر با خبر باشيم.
استاد عزت الله انتظامي فارغ التحصيل از مدرسه شبانه تئاتر و سينماي هانوفر آلمان، دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و دكتراي افتخاري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
وي فعاليت هنري را با پيش پرده خواني در تماشاخانه كشور آغاز كرد. بازي در فيلم «واريته بهاري» به كارگرداني «پرويز خطيبي» نخستين تجربه سينمايي اوست.
انتظامي ملقب به «آقاي بازيگر» سينماي ايران، بارها برنده جوايز جشنواره هاي داخلي و خارجي شده است. از ديگر فعاليت هاي او مي توان به تدريس در دانشگاه هاي مختلف و داوري در جشنواره هاي متعدد اشاره كرد./120/125
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن