تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820431685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در بيانيه اي با 2000 امضا اعلام شد: حمايت واحد شهرري از ربع قرن تلاش هاي ارزنده مديريت و مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در بيانيه اي با 2000 امضا اعلام شد: حمايت واحد شهرري از ربع قرن تلاش هاي ارزنده مديريت و مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: اعضاي هيات علمي، كاركنان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرري در بيانيه اي با 2000 امضا، حمايت خود را از ربع قرن تلاش هاي ارزنده مديريت و مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كردند.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" در اين بيانيه آمده است: قرن ما از ديدگاه هر انديشمند و محققي، نامي ويژه يافته است و از منظر دانشگاهيان قرن انقلاب علم و پژوهش مي باشد و اقتصاد جهاني نيز مبنايش تخصص و پژوهش بوده و اين بار عظيم را بر دوش تواناي دانشگاهيان نهاده است.
در اين ميان دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان يك مجموعه بزرگ علمي، فرهنگي و تحقيقاتي در سطح جهاني توانسته است با در بر داشتن شاخص هاي ويژه برنامه ريزي و مديريتي به عنوان يك نهاد پويا و موفق از همه حيث عرض اندام نموده و مثمر ثمرات ارزشمندي در عرصه تحقيقات و پژوهش باشد.
در ادامه آمده است: دانشگاهي كه با ساده ترين و ابتدايي ترين امكانات متصور ، كار خود را در جهت اميد بخشي و ترسيم آينده اي درخشان براي علاقه مندان به تحصيلات عاليه ايران اسلامي آغاز كرد و با استقبال بي سابقه و كم نظير مردم ، نزديك به سه دهه از فعاليت هاي مثمر ثمر و ارزشمند خود، مواجه گرديد.
چه كسي باور مي كرد شجره طيبه اي كه با كمك مستقيم و ماندگار حضرت امام (ره ) بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در دل اين سرزمين پهناور كاشته شد، اينچنين به ثمر بنشيند و نزديك به دو ميليون فارغ التحصيل، تحويل جامعه نمايد، اينها ميسر نشد مگر با دم مسيحايي حضرت امام راحل عظيم الشان و كوشش ها و تلاش هاي مجدانه و پشتكار خستگي ناپذير مسئولان و بويژه در طليعه آنها جناب آقاي دكتر جاسبي، كه امروزه نام وي با دانشگاه آزاد اسلامي عجين گشته است.
دانشگاهي كه در حال حاضر در سراسر كشور، واحدهاي علمي، پژوهشي و تحقيقاتي تاسيس و صدها هزار دانشجو را جذب كرده و چندين شعبه برون مرزي را نيز راه اندازي نموده است.
دانشجوياني كه نسل فرهيخته جامعه امروز ايران را تشكيل مي دهند و به دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان دريچه اي پر از اميد براي تعقيب مطالعات و تحصيلات خود مي نگرند و به آينده اي سرشار از كارآمدي و توانمندي و خدمت رساني به جامعه و توسعه فراگير و پويا مي انديشند.
در اين بيانيه خاطر نشان شده است: اينك 26 بهار از عمر پربركت شجره طيبه دانشگاه آزاد اسلامي مي گذرد، شايد براي برخي كه هنوز در خاطر خويش، نخستين زمزمه هاي تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي با حمايت هاي ماندگار و موثر حضرت امام (ره) را به ياد مي آورند، ديدن دانشگاهي با اين عظمت شگفت انگيز باشد. دانشگاه آزاد اسلامي با حدود يك ميليون و 800 هزار دانش آموخته، حدود يك ميليون و 200 هزار دانشجو، 330 واحد و مركز آموزشي در داخل و خارج از كشور،حدود 25 هزار عضو هيات علمي ، حدود30 هزار نفر پرسنل، بيش از 10 ميليون مترمربع فضاي آموزشي و رفاهي و 600 مدرسه سما به عنوان منبع جوشان علم و دانش و بزرگترين دانشگاه حضوري جهان، افتخار درخشاني براي نظام جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.
اين بيانيه مي افزايد: بهره مندي از جايگاه شايسته در عرصه جنبش نرم افزاري و توليد علم، رشد چشمگير مقالات علمي اساتيد و دانشجويان و توسعه رشته هاي كاربردي نظير: نانوتكنولوژي، بيوتكنولوژي و پيشقدم شدن در زمينه دستيابي به تكنولوژي جوش هسته اي و توليد آب شيرين از فعاليت هاي نوين دانشگاه آزاد اسلامي است.
موفقيت هاي درخشان دانشجويان، اساتيد، مبتكران و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه جهاني نگاه محافل بين المللي آكادميك را به ايران معطوف ساخته است.
اين بيانيه متذكر مي سازد: موفقيت هاي مداوم دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه هاي ورزشي كه كوله باري از افتخارات را براي اين مجموعه به ارمغان آورده است و نقش برجسته دانشگاه آزاد در برگزاري مسابقات قرآن و عترت، تشكيل ستاد اقامه نماز، مناسبات ديني و مذهبي و رشد چشمگير مقالات استادان و دانشجويان در نشريات معتبر بين المللي و حضور آنها در مجامع آكادميك و درخشش در مسابقات بين المللي روبوكاپ و بتن، افتخارات درخشاني براي ميهن اسلامي مان رقم زده است. سرمايه گذاري در رشته هاي جديد جوش هسته اي، نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي، برنامه اي است كه دانشگاه آزاد در دستور كار خود قرار داده و در اين زمينه پيشرفتهاي قابل توجهي نيز داشته است.
توفيقات درخشان دانشجويان، مبتكران و مخترعان دانشگاه آزاد در مسابقات بين المللي پژوهشي و همايش هاي علمي زبانزد جهانيان است. هم اكنون حركت در جهت توسعه پژوهش و تحقيقات، ايجاد كرسي هاي نظريه پردازي، ارتقاي كيفيت آموزشي، تعميق ارزشها و كسب رضايت مردم، افق هاي جديدي است كه آغاز گرديده و در پرتوي الطاف بيكران الهي، با عزم راسخ مسئولين و اهتمام يكايك افراد مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي اين افق ها رو به گسترش مي باشد.
اكنون در حالي دانشگاه آزاد اسلامي راه پر افتخار خود را طي مي كند كه مردم و مسئولان با نگرش مثبت به توسعه بيش از پيش فعاليت هاي آن مي نگرند. دانشجويان آن پس از فارغ التحصيلي در معتبرترين دانشگاههاي جهان پذيرفته مي شوند، اكنون رياست عاليه دانشگاه آزاد اسلامي با كسب اكثريت آراء براي دومين بار به عنوان رئيس شوراي اجرايي اتحاديه دانشگاههاي جهان اسلام و عضو هيئت مديره انجمن بين المللي دانشگاههاي جهان انتخاب گرديده اند.
اين موقعيت، نشاندهنده جايگاه دانشگاه آزاد اسلامي در جهان اسلام و دانشگاههاي معتبر بين المللي مي باشد. بنابراين مي توان گفت، موانع بر سر راه دانشگاه در مقايسه با گذشته، اندك شده است اما دشواري ها براي دستيابي به استانداردهاي علمي و ظرفيت هاي آموزشي جهاني هنوز ادامه دارد و تصميم مسئولان بر اين است، تا زماني كه به معيارپذيرفته شده در سطح بين المللي در آموزش عالي نائل نشوند دست از تلاش و كوشش خود برندارند.
اين طليعه اميد، همواره بر درخشندگي خود بر فراز آسمان علم و دانش ايران افزوده و روز به روز بر وسعت و دامنه آن مي افزايد. بي ترديد، كارنامه درخشان دانشگاه آزاد اسلامي در توسعه فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي كشور، بسط و گسترش دانش، تحقيق، علوم، فنون و دستيابي به جايگاه برجسته در مجامع بين المللي، خود ارزنده ترين و گوياترين پاسخ مسئولين دلسوز و آينده نگر دانشگاه آزاد اسلامي به تمام مردم فهيم و شريف كشور عزيزمان ايران است.
در خاتمه اين بيانيه آمده است: به پاس زحمات بي شائبه و خلاقيت هاي مدبرانه رئيس واحد شهرري و نيز مديريت و اقتدار علمي رياست عاليه دانشگاه آزاد اسلامي استاد تمام تلاش خود را در تحقق اهداف اين مجموعه بزرگ فرهنگي به كار خواهيم بست.
همچنين اين بيانيه خاطرنشان مي سازد: علي رغم تمام خدمات و پيشرفت هاي غير قابل انكار و رو به توسعه اين دانشگاه كه به حق در تاريخ ايران ماندگار خواهد شد، برخي از مسئولان و اشخاص با استفاده از اقتدار رسانه اي، سعي در انكار اين حقايق نموده و با استفاده از ديدگاه هاي تنگ نظرانه و غير عادلانه كه بعضي ناشي از بي اطلاعي ضرورت ها و پيشرفت هاي دانشگاه مي باشد هجمه هايي عليه اين نهاد پاك و مقدس صورت داده اند تا از اين باب به اهداف سياسي خاصي نائل آيند، اما مردم شريف و نيك انديش و علم پرور بخصوص نوجوان و جوانان آينده نگر كه در واقع مالكان و حافظان واقعي اين شجره طيبه هستند، قضاوت واقعي را به تاريخ آينده سبز و روشن دانشگاه آزاد اسلامي مي سپارند. اميد است نظرات مدلل و راهگشاي تمام مسئولين و مردم ما را در توسعه اهداف آموزشي مدد دهد./د/207
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن