تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816714914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست تخصصي زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه فن آوری اطلاعات ایران: نشست تخصصي زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران برگزار شد
نشست تخصصي زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در ايران با حضور جمعي از مسئولان و متخصصان آي‌تي كشور صبح سه‌شنبه در محل مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از khodkar.ir، در اين نشست، آقايان مهندس عبدالمجيد رياضي معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دكتر موسي خواجويي قائم مقام معاونت فناوري شوراي عالي اطلاع‌رساني، دكتر علي اكبر جلالي استاد دانشگاه علم و صنعت، دكتر فريدون قاسم‌زاده استاد دانشگاه صنعتي شريف، دكتررمضانعلي صادق زاده استاد دانشگاه و رييس كميته مخابرات مجلس هفتم، دكتر سيد رضا صالحي اميري معاون مركز تحقيقات استراتژيك، دكتر محمد سلطاني‌فر استاد دانشگاه علوم و تحقيقات، دكتر عطاءالله ابطحي استاد دانشكده صدا و سيما، مهندس محمود اروج‌زاده متخصص فناوري اطلاعات و دكتر حميد ضيايي‌پرور مدرس دانشگاه جامع علمي و كاربردي حضور داشتند.

بر اساس اين گزارش رياضي معاون وزارت ICT در اين نشست با تشريح سند راهبردي نظام جامع فناوري اطلاعات گفت: امروز از نظر پهناي باند و زيرساخت مشكلي در كشور نداريم و با وجود اينكه 38 STM1 با ظرفيت هر STM1 حدود 155 مگابيت در ثانيه در اختيار داريم اما بخش اعظم اين ظرفيت خالي است و از آن استفاده نمي شود.
وي به راه‌اندازي سيستم بانكداري الكترونيكي و متصل شده 17 هزار شعبه بانكي به اين سيستم و راه‌اندازي سيستم كارت هوشمند سوخت و اتصال مدارس به اينترنت گفت: بايد به فناوري اطلاعات به عنوان يك متغير وابسته نگاه كنيم كه استفاده از آن به ظرفيت‌هاي ديگري در كشور نياز دارد.
دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات گفت: بحث آي تي خاص اين شورا نيست و در برنامه پنجم توسعه تكليف هر يك از دستگاه‌ها به طور كمي و كيفي براي تحقق آي تي مشخص خواهد شد.

علي اكبر جلالي نيز در اين نشست اظهار داشت: فناوري اطلاعات زيرساخت توسعه پايدار است و آي‌تي بدون پهناي باند معنا ندارد.
وي اضافه كرد: اگر پهناي باند مناسب در اختيار خانواده‌ها قرار گيرد و فرهنگ‌سازي شود هر خانواده به طور متوسط به 55 مگابيت پهناي باند نياز دارد و مي‌تواند انواع خدمات خود را از طريق شبكه‌هاي الكترونيكي برآورده كند.
وي افزود: محتوا عامل مهم ديگر در اين زمينه است و ما در اين زمينه از دنيا عقب هستيم.

حميد ضيايي‌پرور در سخنان خود به مقايسه جايگاه آي‌تي ايران در منطقه خاورميانه و آسياي جنوب غربي پرداخت و گفت: ما در زمينه ضريب نفوذ اينترنت در منطقه در جايگاه ششم قرار داريم و از نظر شاخص‌هاي آمادگي ديجيتالي در رتبه 69 جهاني هستيم و آمارها نشان مي‌دهد ايران از نظر فناوري اطلاعات به طور مرتب در حال در جا زدن است.

رمضانعلي صادق‌زاده نيز گفت: از زمان ورود راديو به ايران همواره نگراني در باره فرهنگ استفاده از تكنولوژي وجود داشته است و همين مساله عينا در باره فاكس، ويدئو، ماهواره و اينترنت وجود داشته است اما نمي‌توان به اين بهانه مانع رشد و توسعه فناوري اطلاعات در ايران شد.
وي افزود: علاوه بر شاخص‌هاي كمي بايد به شاخص‌هاي كيفي آي‌تي نيز توجه داشت.

فريدون قاسم زاده كه مدير شركت افرانت نيز هست گفت: حجم بازار آي‌تي ايران در خوش‌بينانه‌ترين حالت 100 ميليارد تومان است كه اين رقم در مقايسه با درآمد 2 هزار ميليارد توماني اپراتور اول تلفن همراه و هزار ميليارد توماني اپراتور دوم بسيار اندك است پس بي جهت نيست كه در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز به بخش ارتباطات بيشتر از فناوري اطلاعات توجه مي شود. اين در حالي است كه امروز در جهان اين نسبت بر عكس است.

موسي خواجويي دبير كارگروه دولت الكترونيك شوراي عالي اطلاع‌رساني نيز گفت: متاسفانه با عوض شدن هر دولتي، سياست‌هاي آي‌تي نيز عوض مي شود، در حالي كه در دنيا با تغيير دولت‌ها، سياست‌هاي اساسي كشور عوض نمي شود.
وي خبر داد كه با استعلامي كه دكتر شهرياري دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني از مراجع عالي كشور انجام داده اين شورا به فعاليت خود ادامه داده و در دوره جديد فعاليت خود به مقوله فناوري اطلاعات نيز ورود پيدا خواهد كرد.

محمد سلطاني‌فر استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات نيز در سخناني به مقايسه شاخص‌هاي بيان شده در سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه كشور و برنامه چهارم توسعه پرداخت و گفت: گزارش‌هاي كارشناسي نشان مي‌دهد كه در بسياري از اين شاخص‌ها پابپاي برنامه جلو نرفته‌ايم و نياز مردم و بخش خصوصي به خدمات آنلاين برآورده نشده است.

محمود اروج زاده كارشناس فناوري اطلاعات نيز در اين نشست اظهار داشت: نوع نگاه مسئولان آي‌تي كشور به رسانه‌ها به عنوان ركن فرهنگ‌ساز كشور نامناسب است و انتقادات رسانه‌ها به وضعيت آي‌تي كشور چندان مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

عطاءالله ابطحي نيز گفت: نقش رسانه‌ها و به خصوص صدا و سيما در ترويج فرهنگ استفاده مثبت از فناوري اطلاعات بسيار مهم است و اگر در اين زمينه اقدام لازم صورت گيرد فناوري اطلاعات در متن زندگي مردم جاي خواهد گرفت بنابر اين سخناني همچون كافي بودن پهناي باند 56 كيلوبيت در ثانيه براي مردم ناشي از يك نوع ديد بدبينانه نسبت به اين نوع فناوري تلقي مي‌شود.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه فن آوری اطلاعات ایران]
[مشاهده در: www.iritn.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن