تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812759377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضايت‌ها و نارضايتي‌هاي طرح ساماندهي آژانس‌هاي تلفني در بجنورد يك راننده:درآمد ما به كمتر از نصف كاهش يافته است مديرعامل تاكسيراني:اجراي طرح تداوم مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: "رضايت‌ها و نارضايتي‌هاي طرح ساماندهي آژانس‌هاي تلفني در بجنورد" يك راننده:درآمد ما به كمتر از نصف كاهش يافته است مديرعامل تاكسيراني:اجراي طرح تداوم مي‌يابد


خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: شهرستان‌ها

با اجراي طرح ساماندهي آژانس‌هاي تلفني طي روزهاي اخير در بجنورد رضايت‌ها و نارضايتي‌هايي در پي آن ايجاد شده است؛ با اجراي اين طرح رانندگان آژانس تلفني مكلف شده‌اند خودروهاي خود را در دفاتر آژانس متوقف كنند و تنها به صورت تلفني به شهروندان سرويس دهند.

مسوولان هدف از اجراي اين طرح را تامين امنيت مسافر و راننده و كاستن از بار ترافيكي شهر اعلام كرده‌اند اما اجراي اين طرح رضايت‌ها و نارضايتي‌هايي را به همره داشته است.

يك شهروند در اين خصوص به خبرنگار ايسنا، گفت: تا پيش از اجراي اين طرح هرگاه با دفاتر آژانس تماس مي‌گرفتيم دفتر براي سرويس‌دهي تاكسي نداشت، ولي از زمان اجراي اين طرح اين مشكل برطرف شده است.

فريبا دهقان افزود: از زمان اجراي اين طرح خيابان‌هاي بجنورد تا حدودي نظم و انضباط به خود ديده و از ترافيك نابهنجار شهر كاسته شده است.

امين زارعي نيز در اين خصوص بيان كرد: مسوولان با اجراي اين طرح فكر اين را نكرده‌اند كه اگر فردي در خيابان نياز به تاكسي تلفني داشت بايد چه كند، از زمان اجراي اين طرح براي استفاده از تاكسي تلفني بايد مدت زيادي در گرما ايستاد تا شايد يك آژانس توقف كند، تازه اگر اين امر حاصل شود باز راننده آژانس از ترس اينكه خودرواش به پاركينگ منتقل نشود در خيابانهاي فرعي تردد مي‌كند.

وي ادامه داد: مسوولان هنگام اجراي يك طرح بايد همه جوانب آن را بسنجند و اينگونه نباشد كه يكباره تصميم بگيرند و يكباره اجرا كنند.

يك راننده نيز در اين خصوص گفت: از زمان اجراي اين طرح درآمد ما به كمتر از نصف كاهش يافته است؛ به طوري كه بايد ساعت‌ها در دفتر آژانس منتظر بمانيم تا براي يك سرويس چهار هزار ريالي نوبت‌مان شود.

وي كه از ذكر نامش خودداري كرد افزود: هر آژانس تلفني بيش از30 راننده دارد و با اين وضعيت مگر در طول روز چند بار نوبتش خواهد شد كه سرويس‌دهي كند بعلاوه هرگاه نوبتش مي‌شود بايد مسافر را به مقصد برساند و پس از آن بدون اينكه اجازه داشته باشد در طول مسير مسافر سوار كند به دفتر آژانس باز گردد كه كرايه اين سرويس حتي هزينه بنزين رفت و برگشت او نيز نمي‌شود.

مسؤول آژانس قائم در اين زمينه بيان كرد: مسوولان در حالي طرح ساماندهي آژانس‌هاي تلفني را به اجرا گذاشته‌اند كه مسافربرهاي شخصي همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند و اجراي اين طرح به نفع آنها شده و درآمد آنها را بيشتر كرده است.

صاحبه يزداني افزود: از زمان اجراي اين طرح راننده‌ها در دفاتر آژانس معمولا بيكار هستند و به لحاظ مادي برايشان مقرون به صرفه نيست كه با اين وضعيت بايد نرخ كرايه‌ها بالا برده شود و به دفاتر آژانس ابلاغ شود.

وي ادامه داد: در صورت تماس تلفني مسافر با دفتر آژانس تمام سرويس‌هاي رانندگان ثبت مي‌شود و با اين روش خدمات دهي بهتر و تامين امنيت مسافران نيز ممكن خواهد شد، اما كساني كه از روستاها به شهر مي‌آيند كه بيماران و افراد مسن هم جزء آنها هستند در خيابانها بلاتكليف مي‌مانند و براي اين قضيه نيز بايد چاره‌اي انديشيده شود.

مسوول آژانس مهدي نيز گفت: با اجراي اين طرح رانندگان در روز بيشتر از دو يا سه سرويس نمي‌روند و از سوي ديگر مسافران نيز در خيابان مدتها معطل مي‌مانند و نمي‌دانند با كجا تماس بگيرند.

ابراهيم محمدنيا بيان كرد: هم رانندگان و هم مسافران از اجراي اين طرح ناراضي هستند و رانندگان نيز اغلب از اقشار ضعيف جامعه هستند و از زمان اجراي اين طرح برخي از آنها به مشاغل ديگري روي آورده‌اند.

مديرعامل سازمان تاكسيراني بجنورد:

اجراي اين طرح قطعا تداوم خواهد يافت

مديرعامل سازمان تاكسيراني بجنورد در اين خصوص به ايسنا گفت: هر طرح در اوايل اجرا با مشكلاتي همراه است، اما نمي‌توان گفت كه با اجراي اين طرح همه آژانسهاي تلفني با زيان مالي مواجه شده‌اند.

سيدمهدي اسدزاده افزود: با اجراي اين طرح برخي از دفاتر آژانس اقدام به چاپ و توزيع كارت‌هاي تبليغاتي كرده‌اند و تعداد تماس‌هاي مشتريان با اين دفاتر نيز افزايش يافته است.

وي ادامه داد: برخي آژانس‌ها با اجراي اين طرح مخالف هستند، ولي اينكه اجراي آن متوقف شود ممكن نيست و قطعا تداوم مي‌يابد.

وي گفت: تلاش بر اين است تا از طريق نصب تاكسي‌متر در خودروي رانندگان نرخ كرايه تاكسي‌ها واقعي شود و در صورت اجراي درست طرح، كرايه‌ها به ميزان كرايه‌هاي شهرهاي همجوار افزايش خواهد يافت و به دفاتر آژانس اعلام شده تا با تبليغات و دادن اشتراك به مشتريان براي پيشبرد اهداف اين طرح همكاري كنند.

نايب رييس شورا:

اجراي يك طرح در كوتاه مدت پاسخگو نيست

با فرهنگسازي اجراي طولاني مدت طرح ساماندهي آژانس‌هاي تلفني پاسخ خواهد داد

نايب رييس شوراي اسلامي شهر بجنورد نيز گفت: اجراي يك طرح در كوتاه مدت پاسخگو نيست و براي اجراي آن در بلند مدت نيز بايد فرهنگ سازي شود.

جمشيد گريواني افزود: با فرهنگسازي، اجراي طولاني مدت طرح ساماندهي آژانسهاي تلفني پاسخ خواهد داد زيرا شهروندان متقاعد مي‌شوند كه براي استفاده از آژانس تلفني بايد در دفاتر آژانس اشتراك داشته باشند و از طريق تماس با دفتر، سرويس‌دهي شوند بعلاوه اجراي اين طرح از بار ترافيكي شهر نيز تا حد زيادي كاسته است.

وي ادامه داد: دفاتر آژانس، تاكسيراني و ديگر نهادهاي متولي بايد در اين زمينه اطلاع‌رساني كنند تا شهروندان از محل استقرار دفاتر آژانس در سطح شهر مطلع باشند و با داشتن كارت اشتراك در هر نقطه‌اي از شهر براي استفاده از تاكسي با نزديكترين آژانس تماس بگيرند.

گريواني گفت: البته رانندگان در كوتاه مدت دچار زيان مالي مي‌شوند؛ زيرا برخي رانندگان از طريق وام اقدام به خريد خودرو كرده‌اند كه با اجراي اين طرح براي بازپرداخت اقساط و امرار معاش خانواده با مشكل مواجه مي‌شوند و از سويي در اكثر موارد از يك تاكسي دو خانواده صاحب خودرو و راننده امرار معاش مي‌كنند كه اجراي اين طرح فشارهايي را به آنها تحميل كرده است.

نايب رييس شوراي اسلامي شهر بجنورد اظهار كرد: مسوولان در اوايل اجراي طرح بيان كردند كه با اجراي آن نرخ كرايه تاكسي تلفني‌ها افزايش يافته و به نرخ استانهاي هم جوار خواهد رسيد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي:

ساماندهي آژانسهاي تلفني در بجنورد ضرورت داشت

هدف از اجراي اين طرح كاستن از بار ترافيكي است

در حال حاضر افزايش نرخ كرايه آژانسها مقدور نيست

رييس پليس راهنمايي و رانندگي خراسان شمالي نيز در اين باره به ايسنا گفت: ساماندهي آژانسهاي تلفني در بجنورد ضرورت داشت و اگر رانندگان آژانس در اين زمينه اعتراض دارند به اين علت است كه سالها به شكل غلط در سطح شهر فعاليت مي‌كردند.

سرهنگ صمد اسفندياري افزود: ممكن است رانندگان در ابتداي انجام اين طرح با مقداري افت درآمد مواجه شوند، اما اينكه بي‌برنامه اقدام به سرويس‌دهي كنند، خلاف مقررات است و تا جايي كه قوانين و مقررات اجازه دهد با رانندگان متخلف برخورد مي‌شود.

وي بيان كرد: هدف از اجراي اين طرح علاوه بر تامين امنيت مسافر و راننده، كاستن از بار ترافيكي است چنانكه از زمان اجراي اين طرح از ترافيك در بافت مركزي شهرستان بجنورد تا حد زيادي كاسته شده است.

وي ادامه داد: ترافيك بافت مركزي بجنورد از معضلات اين شهر است كه تاكنون براي تعريض اين محدوده اقدامي نشده و با اين وضعيت تردد هزار و 500 دستگاه خودروي سرگردان در بافت مركزي شهر اين معضل را حادتر مي‌كند.

اسفندياري توضيح داد: شعاع بافت مركزي شهر بجنورد بيشتر از حدود 20 كيلومتر نيست و اگر طول هر خودرو شش متر باشد با وجود تنها هزار و 500 خودرو به عنوان آژانس تلفني در اين منطقه، مشخص است كه چه وضعيتي پديد مي‌آيد.

وي ادامه داد: به آژانسهاي تلفني اعلام شده كه اگر براي انجام اين طرح همكاري كنند نسبت به افزايش كرايه آنها اقدام خواهد شد كه اين افزايش قيمت نيز برابر مصوباتي كه در سطح كشور به اجرا گذاشته مي شود خواهد بود.

وي بيان كرد: البته در حال حاضر افزايش نرخ كرايه آژانسها مقدور نيست؛ زيرا ممكن است با افزايش نرخ كرايه، رانندگان نه تنها در دفتر آژانس توقف نكنند بلكه ترددشان در شهر نيز بيشتر شود و در اين ميان مردم متضرر شوند و تنها در صورت موفقيت طرح براي افزايش نرخ كرايه ها اقدام خواهد شد.

اسفندياري گفت: در بجنورد كرايه آژانسهاي تلفني با هر مسافتي چهار هزار ريال است كه اين نحوه نرخ گذاري صحبح نيست بلكه بايد براي مسافر نرخ ورودي در نظر گرفته شود و بر اساس مسافتي كه طي مي شود و دفعات توقف و ديگر معيارها كرايه گرفته شود.

وي همچنين بيان كرد: گاه اشخاصي سودجو خودروي خود را به شكل و شمايل آژانس تلفني درمي‌آورند و با اغفال دختران جوان معضلاتي جبران ناپذير پديد مي‌آورند، اما با سرويس‌دهي آژانس‌ها به صورت تلفني راننده و خودروي او مورد اعتماد و مشخص و امنيت مسافر تأمين است.

اسفندياري افزود: در هيچ يك از شهرستانهاي استان وضعيت آژانسهاي تلفني مانند بجنورد بي نظم و نابسامان نيست و براي جلوگيري از اين آشفتگي‌ها با متخلفان به شدت برخورد مي‌شود.

وي نحوه برخورد با رانندگان متخلف را انتقال خودروي آنها به پاركينگ ذكر كرد و آماري درخصوص تعداد خودروهايي كه تاكنون به پاركينگ منتقل شده‌اند ارايه نكرد.

در شهر بجنورد 42 دفتر آژانس تلفني با حدود هزار و 200 تاكسي وجود دارد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن