تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821288853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار آذربايجان غربي بر اجراي سريع راه‌آهن مراغه - اروميه تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار آذربايجان غربي بر اجراي سريع راه‌آهن مراغه - اروميه تاكيد كرد
استاندار آذربايجان غربي گفت: وزارت راه و ترابري تصميمات لازم را براي تسريع در اجراي راه‌آهن مراغه - اروميه اتخاذ نمايد.

رحيم قرباني، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درحال حاضر اين پروژه از ‪ ۴۵‬درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است و با اين روندي اجرايي اتمام اين طرح ‪ ۱۰‬سال طول خواهد كشيد.

وي خواستار افزايش اعتبارات اين پروژه شد و گفت: اعتبارات مصوب براي اجراي اين پروژه امسال ‪ ۱۸۰‬ميليارد ريال است كه اين ميزان در مقايسه با حجم كار ناچيز مي‌باشد.

وي همچنين به روند اجرايي پتروشيمي مهاباد و مياندوآب اشاره كرد و گفت:
در جلسه اخير كميسيون اقتصادي دولت از محل مصوبات سفر رييس جمهوري ‪۲۳۳‬ ميليون يورو اعتبار ارزي و يكهزار و ‪ ۱۲۰‬ميليارد ريال اعتبار ريالي براي اين طرحها تصويب شد.

استاندار آذربايجان غربي اظهار كرد: پتروشيمي مهاباد با ‪ ۹۵‬درصد مشاركت مردمي و ‪ ۵‬درصد مشاركت خارجي احداث مي‌شود كه مجري طرح بايد نسبت به تجهيز و اجراي آن با سرعت زياد اقدام كند.

قرباني، از تصويب ‪ ۴۰۰‬ميليون دلار اعتبار ارزي و دو هزار ميليارد ريال اعتبار ريالي براي طرح پتروشيمي مياندوآب خبر داد و يادآور شد: پتروشيمي مياندوآب سالانه ‪ ۳۰۰‬هزار تن پي.وي.سي توليد خواهد كرد و با مشخص شدن بانك عامل پروژه، پيش بيني مي‌شود عمليات اجرايي آن شتاب گيرد.

وي تكنولوژي استخراج طلا از معدن طلاي زره‌شوران تكاب را از جديدترين فن‌آوري روز دنيا اعلام كرد و گفت : سالانه سه تن طلا، ‪ ۱/۸‬تن نقره و مقادير قابل توجهي جيوه از اين معدن استحصال مي‌شود كه ارزش ذخيره معدن ياد شده بيش از ‪ ۸۰۰‬ميليارد ريال تخمين زده مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در اين معدن براي ‪ ۶۰۰‬نفر زمينه اشتغال فراهم شده است، افزود : سرمايه‌گذاري اين طرح دولتي است كه در آينده به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

استاندار آذربايجان غربي در ادامه ميزان اعتبارات عمراني مصوب سالجاري استان را سه هزار و ‪ ۶۰۰‬ميليارد ريال اعلام كرد.

قرباني همچنين گفت: براي جبران كمبود مصالح ساختماني صادرات سيمان به خارج استان ممنوع شده و در اين راستا دو كارخانه سيمان در شهرهاي خوي و بوكان امسال وارد مدار بهره برداري مي‌شود.

وي در ادامه به مشكل قطعي مكرر برق در استان اشاره كرد و افزود: از اين وضع ناراضي هستيم و با پي گيريهاي انجام شده به زودي اين مشكل حل مي‌شود.

استاندار آذربايجان غربي همچنين روند اجراي طرح پل ميانگذر شهيد كلانتري را مثبت ارزيابي كرد و مجريان طرح را به تسريع و شتاب بيشتر در اجراي آن دعوت كرد.

وي افزود: با تخصيص ‪ ۲۵۰‬ميليارد ريال اعتبار موردنياز، يك باند اين طرح بايد طبق زمانبندي اعلام شده در ماههاي آتي به بهره‌برداري برسد.

قرباني از اجرايي شدن ‪ ۹۶‬درصد از پروژه‌هاي مصوب سفر رياست جمهوري خبر داد و گفت: ‪ ۱۷۱‬مصوبه حاصل اين سفر بود كه براي سفر آتي نيز ‪ ۴۵۰‬طرح جديد در حال بررسي است.

وي با اشاره به روند اجراي تبصره ‪ ۶‬در آذربايجان غربي افزود: تاكنون زمين موردنياز ‪ ۶۲‬هزار و ‪ ۵۰۰‬واحد مسكوني در استان تامين شده كه با اين اقدامات ‪ ۱۲۵‬درصد از برنامه پيش بيني شده محقق شده است. ك/‪۳‬
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن