تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804323641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه: ايران تعليق اجباري غني‌سازي را نمي‌پذيرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سلطانيه: ايران تعليق اجباري غني‌سازي را نمي‌پذيرد
جام جم آنلاين: نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز سه شنبه گفت : آمريكا و متحدانش مي‌خواهند بطور غيرقانوني ايران را به تعليق غني‌سازي اورانيوم وادار سازند ولي ايران هرگز تن به اقدام غيرقانوني نمي‌دهد. دكتر علي اصغر سلطانيه كه در سومين همايش بين‌المللي خاورميانه عاري از جنگ افزارهاي كشتار جمعي در مدرسه عالي مطالعات شرقي و آفريقايي دانشگاه لندن سخن مي‌گفت ، تاكيد كرد: هدف ديگر آمريكا وادار كردن ايران به برخورد انفعالي و خروج از ان پي تي و آژانس است ولي ايران از نه از ان پي تي و آژانس خارج مي‌شود و نه به تعليق اجباري غني‌سازي تن مي‌دهد.


به گزارش ايرنا ، سلطانيه با اشاره به اينكه ايران در گذشته دو سال و نيم به طور داوطلبانه غني‌سازي اورانيوم را تعليق كرده بود، گفت : برخي از سياستمداران غربي به جاي تعليق داوطلبانه به دنبال توقف كامل و غيرقانوني غني‌سازي اورانيوم توسط ايران هستند كه طبعا اين اقدام هرگز از سوي ايران مورد قبول واقع نخواهد شد.

سلطانيه عنوان كرد: پرونده ايران در شرايطي به شوراي امنيت ارجاع شد كه مقررات رسما اعلام شده از سوي آژانس تنها دستيابي به سلاح هسته‌اي را توجيه‌كننده ارجاع پرونده هسته‌اي يك كشور به شوراي امنيت مي‌داند.

او در پاسخ به كساني كه مدعي هستند جامعه بين‌المللي تامين سوخت هسته اي براي ايران را تضمين كرده است ، گفت : براي نمونه حتي نيروگاه بوشهر نيز تاكنون تضميني دايمي و حتي براي يك دهه در جهت تضمين سوخت خود دريافت نكرده است .

سلطانيه در پاسخ به ادعاهاي مطرح شده مبني بر 18 سال پنهان كاري هسته اي ايران گفت : بر اساس مقررات اعلام شده ان .پي .تي ايران موظف بوده تنها 180 روز قبل از واريز كردن سوخت هسته‌اي به نيروگاه‌هاي خود، آژانس را از فعاليت هايش مطلع سازد، ولي ايران مدت‌ها قبل از اين موعد قانوني به تعهدات بين‌المللي خود عمل كرده است .

به گفته نماينده ايران در آژانس ، در شرايطي كه محمد البرادعي مديركل آژانس در گزارش اخير خود صراحتا از رفع همه موارد ابهام در برنامه هسته اي ايران سخن گفته ، آمريكا همچنان با قلدري از ضرورت توضيح ايران در اين باره سخن مي‌گويد.

او در بخش ديگري از سخنان خود رژيم صهيونيستي را دليل عمده عدم تحقق ديدگاه خاورميانه عاري از جنگ افزارهاي كشتار جمعي دانست .

سلطانيه خاورميانه را به بيماري تشبيه كرد كه با وجود هزاران سال پيشينه زندگي صلح آميز و مسالمت جويانه اقوام مختلف در آن ، از زمان تاسيس رژيم اسراييل و براثر دخالت نا به جا و ناموفق بيگانگان استعمارگر به مدت شش دهه است كه دچار بيماري عدم ثبات و ناامني شده است .

نماينده ايران در آژانس با بررسي مختصر پيشينه تلاش‌هاي انجام شده براي كنترل جنگ افزارهاي كشتار جمعي در منطقه خاورميانه تاكيد كرد كه انديشه اصلي خاورميانه عاري از جنگ افزارهاي كشتار جمعي نخستين بار 34 سال قبل در سال 1974 ميلادي توسط حكومت وقت ايران مطرح شد و سپس مورد تاييد حكومت مصر نيز قرار گرفت .

دكتر سلطانيه تاكيد كرد: طي اين مدت ايران همه پيمان‌هاي بين‌المللي منع استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي را امضا كرده ، همه كشورهاي خاورميانه اغلب اين پيمان‌ها را پذيرفته‌اند و اين تنها اسراييل بوده كه همچنان به بهانه‌هاي مختلف مانع تحقق خاورميانه عاري از جنگ افزارهاي كشتار جمعي شده است .

اين ديپلمات ارشد ايراني در مجموع كارنامه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را موفق و مثبت ارزيابي كرد و تنها نقطه ضعف عمده آن طي سال‌هاي اخير را عدم برخورد جدي با زرادخانه هسته‌اي اسراييل تحت تاثير آمريكا و متحدانش توصيف نمود.

به گفته سلطانيه آژانس تاكنون موفق به تدوين قانون يا پيماني جهاني براي كنترل سلاح‌هاي شيميايي و بيولوژيكي نشده است .

به گفته نماينده ايران در آژانس ، ايران تنها قرباني استفاده گسترده از سلاح‌هاي شيميايي است و رژيم صدام حسين با استفاده از سكوت مجامع بين المللي ده‌ها هزار تن از نظاميان و غيرنظاميان ايراني را شهيد و مجروح كرده است .

سلطانيه سكوت مجامع بين‌المللي و شوراي امنيت در اين‌باره را نقطه سياه و لكه ننگي بر دامان سازمان ملل توصيف كرد و گفت : با گذشت حدود دو دهه از پايان يافتن تجاوز عراق عليه ايران ، هنوز 35 هزار شهروند ايراني دچار عوارض بمباران‌هاي شيميايي رژيم بعثي هستند و همچنان تعدادي از اين افراد به اين دليل جان خود را از دست مي‌دهند.

ديپلمات ارشد ايراني تاكيد كرد: سردمداران اسراييل مدعي هستند كه به دلايل امنيتي حاضر به جمع آوري و امحاي جنگ افزارهاي كشتار جمعي خود نيستند، حال آن كه همين جنگ افزارها عامل اصلي بروز و گسترش ناامني در منطقه است .

نماينده ايران در آژانس با استناد به اعتراف نخست وزير رژيم صهيونيستي در دسامبر سال 2006 مبني بر برخورداري اين رژيم از بمب اتمي ادامه داد: آمريكا و متحدانش در حالي ايران را متهم به عدم همراهي با مجامع بين المللي در پرونده هسته‌اي مي‌كنند كه اسراييل بزرگترين منبع خطر در منطقه و داراي چهارمين زرادخانه هسته‌اي جهان پس از آمريكا، روسيه و فرانسه و برتر از انگليس و چين است .

به گفته سلطانيه ، اسراييل در شرايطي از سال 1982 به عنوان تنها تابوشكن تاسيسات هسته‌اي ديگر كشورها را مورد حمله قرار داده كه هرگونه تعرض به اين گونه تاسيسات بايد مطابق قانون هدف برخورد جدي شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرار گيرد.

اين ديپلمات ايراني براي نشان دادن حسن نيت ايران درباره خلع سلاح منطقه‌اي عنوان كرد: ايران در اوج تجاوز نظامي رژيم عراق به خاك خود، حمله نظامي اسراييل به تاسيسات هسته‌اي اوزيراك عراق را محكوم كرد و خواستار برخورد جامعه بين‌المللي با آن شد.

سلطانيه افزود: اصرار ايران بر اين خواسته تا جايي پيش رفت كه وقتي آمريكا با قلدري و گروكشي تهديد كرد در صورت واكنش رسمي و منفي آژانس به تهاجم هوايي اسراييل به تاسيسات عراق ، از آژانس خارج و 25درصد از بودجه تقبل شده آن را قطع خواهد كرد، جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه حاضر است تا زماني كه آژانس بخواهد 25 درصد بودجه تامين شده از سوي آمريكا را براي آژانس تقبل نمايد.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن