تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806791394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري دانشجويان درباره بسته1+5


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست خبري دانشجويان درباره بسته1+5
نشست خبري با موضوع «تحليل و بررسي راهبردهاي سياست خارجي دولت نهم و سفر اخير سولانا به ايران» با حضور پژمان شيخ‌الاسلامي‌نسب نماينده‌ي جامعه اسلامي دانشجويان، سجاد صفارهرندي مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران، عباس انساني نماينده‌ي دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز) و عليرضا زاهدي مسوول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت در دفتر مركزي جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شد.

بسته پيشنهادي اتحاديه اروپا پر از خالي است

مذاكره‌اي كه پيش فرضش، محروم كردن ايرانيان باشد شكست خورده است

به گزارش ايسنا سجاد صفارهرندي در اين نشست با بيان اين‌كه نظام جمهوري اسلامي از آغاز شكل‌گيري تاريخي و بنا به ماهيت خاص انقلابي خود ناگزير با نظام سلطه‌ي جهاني مواجهه داشت و نظام سلطه‌ي و امپرياليسم همواره در جهت ايجاد مانع در راه تداوم و نظامي كه براي آنها دردسرآفرين بود، تلاش مي‌كرد.

وي افزود: در مقطعي بعد از سال 76 و تلاش‌هايي كه در جهت تغييرات ساختاري در نظام جموري اسلامي ايجاد شد دشمنان انقلاب به اين نتيجه رسيدند كه بحث تغيير در ماهيت نظام جمهوري اسلامي را مورد تاكيد قرار دهند. ولي از آن‌جا كه ديدند در بحث تغيير ساختار نظام راه به جايي نخواهند برد، استراتژي ديگري را در دستور كار قرار دادند كه آن، تغيير رفتار بود و مهم‌ترين اتفاقي كه در اين دوره و در چارچوب اين استراتژي رخ داد بحث انرژي هسته‌يي بود و در اين راستا با تبليغات و منازعه‌هاي بزرگ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران درصدد برآمدند تا نظام را تحت فشار قرار دهند.

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در ادامه خاطرنشان كرد: طبيعتا اين فشارها با بازخوردهايي در دوره‌ي سال‌هاي 82 تا 84 مواجه بود. چنان‌چه دولت تلاش كرد براي كاستن از بار فشارها و ايجاد فضاي مثبت بين‌المللي به برخي شرايط تن در دهد. لذا در موضوع هسته‌يي در آن موقع بحث تعليق را براي دو سال و نيم پذيرفتيم و از اين طريق كليه‌ي فعاليت‌هاي مربوط به غني‌سازي و فعاليت‌هاي پيش از آن، وارد فاز تعليق شد. از طرف ديگر نيز كشور ما در مقابل اتحاديه‌ي اروپا وارد مذاكره شد و بحث پيرامون نوع فعاليت‌هاي هسته‌يي آغاز شد.

وي افزود: جمع‌بندي دو سال و نيم فعاليت‌هايي كه انجام شد اين بود كه بسته‌اي در بهار سال 84 به ما ارايه شد كه طبق آن از نظام جمهوري اسلامي خواسته شد كه به عنوان پيش‌شرط مذاكرات، فعاليت‌هاي غني‌سازي را براي هميشه متوقف كند و در مقابل آن امتيازهايي به ايران تعلق بگيرد.

وي با بيان اين‌كه چنين پيشنهادهايي از نوع اروپايي طبيعتا مورد پذيرش ما قرار نگرفت، گفت: چنين روندي با انتخابات دولت نهم و روي كار آمدن آقاي دكتر احمدي‌نژاد و اتخاذ رويكرد انقلابي از جانب ايشان همراه بود. در نتيجه فعاليت‌هاي هسته‌يي از حالت تعليق به تدريج درآمد و چرخه‌ي سوخت تكميل شد.

صفارهرندي با بيان اين‌كه با چنين رويكردي در فضاي سياسي خارجي كشور هواي تازه‌اي ايجاد شد، در ادامه با اشاره به سفر سولانا به كشورمان، خاطرنشان كرد: در حال حاضر غرب به جايي رسيده است كه برايش مهم است به هر قيمتي روند پيشرفت و حركت نظام جمهوري اسلامي را متوقف كند و در اين راستا روش‌هاي برخورد سخت از قبيل تهديد به جنگ و صدور قطعنامه را مورد استفاده قرار داد كه البته چنين رويكردي از سوي او تاثيري در نگاه دولت ايران به مساله‌ي هسته‌يي ما نداشت.

وي با بيان اين‌كه سفر سولانا مانوري براي تحت تاثير قرار دادن افكار عمومي داخلي و جهاني بوده است، گفت: واقعيت اين است كه بسته‌ي پيشنهادي جديد اتحاديه اروپا و 1+5 به معناي دقيق كلمه يك بسته‌ي پر از خالي است؛ چرا كه بخش عمده‌ي آن خالي است، بخشي از آن شوخي است و حتي اگر بگوييم نكاتي هم در آن موجود بوده، صرف جوهر روي كاغذ بوده است.

صفارهرندي تاكيد كرد: هر مذاكره‌اي كه پيش‌فرض و يا نتيجه‌ي از قبيل تعيين شده‌اش محروم كردن ايرانيان باشد قطعا شكست خورده است.

بسته پيشنهادي سولانا نكته جديد و امتياز ويژه‌اي ندارد

نماينده‌ي دفتر تحكيم وحدت(طيف شيراز) در نشست خبري با موضوع «تحليل و بررسي راهبردهاي سياست خارجي دولت نهم و سفر اخير سولانا به ايران، كه در دفتر مركزي جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شد، گفت: سياست صراحت در بيان و مطالبه‌ي حق كه دكتر احمدي‌نژاد شخصا پي‌گير آن بودند در روابط خارجي باعث شده است كه رويكرد دولت‌هاي غربي نسبت به جمهوري اسلامي مقداري بيشتر شود و اين مساله در موضوعات مختلف اعم از موضوع هسته‌يي، بحث دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين و نفي دولت غاصب صهيونيستي خود را نشان مي‌دهد و از آن طرف باعث شده است تا دولت‌هاي غربي شمشير را از رو بكشند و تعارف خود را در روابط سياسي‌شان با ايران تا حد زيادي كنار گذاشته و ماهيت اصلي خود را نشان دهند.

عباس انساني گفت: در مساله‌ي هسته‌يي نگاهي كه وجود دارد و همه‌ي كشورهاي بي‌طرف نيز كه راجع به اين قضيه اظهارنظر مي‌كنند معترف هستند كه ايران چيزي بيش از حقوق هسته‌يي خود نمي‌خواهد.

وي افزود: از كشورهاي غربي نيز انتظاري بيش از اين نبود كه بخواهند با سياست هويج و چماق با اين قضيه برخورد كنند.

نماينده‌ي دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز) خاطرنشان كرد: اين‌كه فكر شود مسوولين جمهوري اسلامي در راستاي مطالبه‌ي حق ملت ايران دست بكشند انتظار بي‌جايي است. اين حق، حقي نيست كه خصوصا مسوولين حكومتي بتوانند بر سر آن معامله كنند؛ چرا كه چنين حقي، حق ملت‌ها است و در صورت كوتاه آمدن مسوولين كشور، نسل‌هاي آينده آنها را بازخواست خواهند كرد.

انساني هم‌چنين ضمن مورد توجه قرار دادن نقش جريانات داخلي در اين بحث خاطرنشان كرد: رويكردي كه جريانات داخلي نسبت به مسايل بين‌المللي و سياست خارجي كشور دارند عموما رويكرد حفظ منافع ملت و اصول سه‌گانه‌ي عزت، حكمت و مصلحت است.

وي با تاكيد بر اين‌كه درخصوص مسايل مطرح بين‌المللي همچون بحث انرژي هسته‌يي، فلسطين، عراق عموما جريان‌هاي داخلي متفق‌القول هستند و اساسا گفتمان انقلاب اسلامي كه اصولش بر مبناي دفاع از مظلومين است مطرح است، گفت: اگرچه در كنار اين جريانات، جرياناتي هستند كه جزء جريانات داخل انقلاب محسوب نمي‌شوند و ورشكستگان سياسي هستند، هم‌چنين نشان داده‌اند كه به دنبال منافع ملت ايران نبوده و ديدگاه‌هاي غرب‌گرايانه و سكولار دارند، اما خوشبختانه ملت ايران به لحاظ برخورداري از آگاهي‌هاي بالاي سياسي از سوي اين افراد بازي نمي‌خورد و به هر ترتيب چنين جرياناتي از طرف ملت پس زده مي‌شود.

وي هم‌چنين درخصوص سفر سولانا به كشورمان با بيان اين‌كه بسته‌ي پيشنهادي كه سولانا همراه خود آورده نكته‌ي جديد و امتياز ويژه‌اي ندارد، گفت: حركات از سوي آنان نشان‌دهنده‌ي اين است كه آنها هنوز جامعه‌ي ايران را نشناخته‌اند و حساسيت‌هاي ملت ايران را نمي‌دانند.

وي افزود: ملت ايران همان ملتي است كه در دوره‌هاي مختلف از ابتداي انقلاب از حق و حقوق خود دفاع كرده است. بنابراين با يك نگاه سطحي به تاريخ معاصر ايران مي‌توان اين واقعيت را برداشت كرد و حتي تحليل‌گران سطحي‌نگر هم مي‌توانند اين واقعيت را درك كنند كه ملت ما به راحتي از حق آب و خاك و آرمان‌ها و اعتقادات خود نمي‌گذرد.

انساني در پايان با بيان اين‌كه اساسا معتقدم هيچ توافقي در بحث انرژي هسته‌يي دست‌يافتني نباشد چرا كه طرف معامله‌ي ما كسي است كه هيچ تضميني براي تعهداتش وجود ندارد و بارها تعهدات خود را زير پا گذاشته است، گفت: اساسا براي احقاق حقوق ملت ايران نمي‌توانيم به چنين رويدادهايي اعتماد كرده و اطمينان داشته باشيم.

بسته پيشنهادي اروپا پوشالي و توخالي است

پژمان شيخ‌الاسلامي‌نسب در نشست خبري با موضوع «تحليل و بررسي راهبردهاي سياست خارجي دولت نهم و سفر اخير سولانا به ايران» كه در محل دفتر مركزي جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شد، گفت: امپرياليسم جهاني از ابتداي انقلاب به خاطر ماهيتي كه در اصل انقلاب ما نهفته است به توطئه‌چيني در جهت براندازي نظام اقدام كرد و از آنجا كه نظام ما تجربه‌ي نويني درعرصه سياست بين‌الملل و حكومت‌داري بوده است پيش‌بيني مي‌كرد كه سريع‌تر از آنچه فكر مي‌كرد بتواند نظام ما را بر زمين بزند.

نماينده جامعه اسلامي دانشجويان در اين نشست در ادامه افزود: در حال حاضر غرب در مواجهه با نظام جمهوري اسلامي ايران از اصل و راهكارهايي استفاده مي‌كند كه هيچ‌گاه از آن نتيجه نگرفته است.

وي با بيان اينكه عنصري كه توانسته بود در كنار ماهيت اصيل ديني، نظام ما را حفظ كند پيروي هوشمندانه مردم از رهبر فرزانه انقلاب و همراهي با او در تمام مراحل بوده است در خصوص نقش جريانهاي داخلي در بحث انرژي هسته‌يي گفت: بايد توجه داشت پيوندي كه بين مردم و كارگزاران نظام بسته شده، به راحتي گسسته نخواهد شد تا دشمنان ما بتوانند بر ما به راحتي غلبه كنند.

شيخ‌الاسلامي با بيان اينكه دشمنان ما همواره سعي مي‌كنند به نوعي دل مردم را خالي كنند، گفت: چنين شرايطي مي‌تواند از عوامل بيروني همچون صادر كردن قطعنامه‌ها و همچنين از عوامل دروني مثل تجمعات عناصر افراطي و اقدامات تروريستي در داخل كشور منبعث شود و اگر در اين راستا جرياناتي همانند نخبگان نقش خود را به درستي ايفا نكنند وادادگي مردم را به دنبال خواهد داشت.

نماينده جامعه اسلامي دانشجويان در ادامه اين نشست با تاكيد بر اينكه در بسته پيشنهادي 1+5 چيزي مشاهده نمي‌شود، افزود: حاكم كردن فضاي عقلاني و برخورد واقعي با مسائل و پايين آوردن فضاي هيجاني كاذب مي‌تواند راهكاري براي برطرف كردن مشكلات موجود باشد.

وي افزود: ما قبل از دولت نهم مي‌ديديم كه هميشه طرح مساله از سوي اروپايي‌ها بود آن‌ها به ما اتهام وارد مي‌كردند و بعد از آن ما تلاش مي‌كرديم كه بي‌گناهي خود را ثابت كنيم؛ اما هم‌اكنون ما ابتدا بسته پيشنهادي خود را ارائه مي‌دهيم و بعد انتظار پاسخ در مورد بسته پيشنهادي خود را داريم و من فكر مي‌كنم آن‌ها پاسخ بسته ما را با بسته‌يي پوشالي و توخالي دادند.

وي افزود: ما علاوه بر اينكه بر حقوق حقه‌ي خود پايبنديم و معتقديم در عرصه بين‌المللي هيچ گناه قانوني انجام نداده و هيچ حريمي را نشكستيم هم‌اكنون نيز اعلام مي‌كنيم تا زماني كه پرونده هسته‌يي ما در آژانس باشد نهايت همكاري خود را با آژانس خواهيم داشت. اما اگر آن‌ها بخواهند بحث را سياسي و قطعنامه‌يي كنند بايد پاسخ ما را از پيش بدانند.

با دعوت‌ ازسولانا مي‌خواستيم توخالي بودن‌ ادعاهاي غرب را نشان دهيم

عليرضا زاهدي، مسوول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت نيز در اين نشست با بيان اين عقيده كه منفعل شدن جريان مدعي اصلاحات سبب شد كه غربي‌ها در چند سال گذشته به راهبرد مهار جمهوري اسلامي در داخل كشور اميد زيادي داشته باشند، گفت: با پيروزي جريان و دولت اصولگرا راهبردي در سطح تصميم‌گيران دولت و مجلس اتخاذ شد و بعد از آن غربي‌ها احساس كردند كه با ايجاد جريان اپوزيسيون و مدعيان اصلاحات در داخل كشور مي‌توانند در انتخابات مجلس هشتم رويكرد مهار قدرت كشور را دنبال كنند.

وي افزود: آن‌ها همچنين تلاش كردند با نفوذ و يارگيري در داخل نظام ميان افكار عمومي جامعه در حوزه‌هاي مختلف گسست ايجاد كنند. چنانچه با يارگيري از افراد مختلف در دانشگاه‌ها كار كردند، اما به فضل الهي و با هدايت رهبري عزيز و تدابير مجلس و دولت اين تلاش‌ها به سمت شكست رفت و غلبه‌ي گفتمان انقلابي در بحث هسته‌يي بر جريان منفعل و مرعوب آن‌ها نشان داده شد.

زاهدي در ادامه گفت: چرا كساني كه مدعي آزادي بيان هستند تنها افرادي كه بحث هولوكاست را مطرح مي‌كنند را مورد مجازت قرار مي‌دهند و به كساني كه به مقدسات اسلامي توهين مي‌كنند توجه نداشتند و اين مورد مشمول آزادي بيان نبوده است.

مسوول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت گفت: ما از سولانا دعوت كرديم كه به دانشگاه علم و صنعت بيايد و پاسخ‌گوي سوالات ما باشد؛ اما ايشان حاضر نشدند در اين راستا پاسخ روشني به ما دهند. رييس‌جمهور ما با وجود همه تدابير در جهت ناكامي در دانشگاه كلمبيا به اين دانشگاه رفته و آنجا سخنراني كرد و به لطف الهي و تدبير هوشمندانه‌اش سربلند بيرون آمد. اگرچه ما احتمال مي‌داديم كه سولانا از دعوت ما تمرد كند، اما مي‌خواستيم نشان دهيم كه اين روند به نحوي الگويي براي نشان دادن توخالي بودن ادعاهاي غرب است.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن