تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816890134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش نيوزويك از مرحله جديد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: گزارش نيوزويك از مرحله جديد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي
نيوزويك در گزارشي به بررسي مرحله جديد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در ايران پرداخته‌است. آنچه كه در پي مي‌آيد، متن كامل گزارش اين نشريه آمريكايي است. ذكر اين نكته ضروري است، كه انتشار اين گزارش در آفتاب به هيچ وجه به معني تأييد تمام يا بخشي از آن نيست.
آفتاب- سرويس بين‌الملل: پليس ايران كساني را كه از پوشش مجاز و قانوني تخطي نمايند، تنبيه مي كند.

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران فروشگاه‌هايي را كه اقدام به فروش اين قبيل البسه نمايند نيز مجازات خواهد كرد.

اين تنبيه شامل كساني كه از مدل هاي موي غير اسلامي استفاده نمايند، همچنين آرايشگاه هايي كه چنين خدماتي ارائه دهند نيز خواهد شد.

بنا به گزارشهاي رسيده، پليس جمهوري اسلامي ايران با متوقف كردن خودروها و عابران پياده در خيابانها، با آنهايي كه پوشش و ظاهري غير اسلامي داشته باشند برخورد خواهد كرد.

اين برخورد ها اگر چه در بيشترموارد شامل دختران و زنان مي شود اما پسران و مرداني را نيز كه به تعبير پليس، پوشش و ظاهري « به شدت غربزده و تابع مد » داشته باشند را نيزشامل خواهد شد.

دور جديد اين برخورد ها كه از روز شنبه هفته جاري و در تهران آغاز شده است با هدف واداشتن زنان به پوشيدن لباس هاي گشادي كه اندام ايشان را ننمايند، همچنين پوشانيدن تمامي موي سر در محيط‌هاي عمومي صورت مي‌گيرد.

بسياري از زنان، به ويژه در تهران، پايتخت ايران، با پوشيدن لباس هاي كوتاه و رنگي، كه اندام آنها را نسبتا مشخص مي‌نمايد، همچنين با پوشيدن روسري هايي كه مقدار زيادي از موي سر آنها را نمي‌پوشاند به خطوط قرمز تعيين شده توسط دولت، براي پوشش و ظاهر فشار وارد مي‌آورند.

طي سالهاي گذشته، دولت محمود احمدي نژاد، رييس جمهور سخت‌گير جمهوري اسلامي ايران، با فرارسيدن فصل تابستان كه گرماي هوا، حجم وسيعي از مردم را به خيابانها كشانيده و زنان را وادار به پوشيدن لباسهاي

” بسياري از زنان، به ويژه در تهران، با پوشيدن لباس هاي كوتاه و رنگي، همچنين با پوشيدن روسري هايي كه مقدار زيادي از موي سر آنها را نمي پوشاند به خطوط قرمز تعيين شده توسط دولت، فشار وارد مي آورند.... “

نازكتر مي‌نمايد، برنامه برخورد با متخلفين از پوشش رسمي را به اجرا گذارد.

طي عمليات برخورد با متخلفين، پليس با متوقف ساختن زناني كه پوششي نامناسب داشتند، در خيابان‌ها اقدام با بازداشت و يا تذكر به آنها مي‌نمود.

اين عمليات، شامل مرداني كه موهايي بلند داشته و يا ظاهري بسيار غربي داشتند نيز خواهد شد.

بستن فروشگاه هاي خطاكار و عرضه كنندگان پوشاك نامناسب، گام دوم اين برخورد‌ها بود كه با هدف جلوگيري از عرضه پوشاك نامناسب در جامعه پيش از خريد آن توسط مردم صورت گرفت.

روزنامه كارگزاران، از روزنامه هاي اصلاح طلب ايراني روز دوشنبه همچنين خبرداد كه پليس با هدف برخورد با ريشه هاي انحراف ظاهر زنان و مردان، از ايشان اين سوال را پرسيده است كه لباس نا متناسب خود را از كجا خريده و با موي سر نا متعارف خود را كجا آراسته‌اند.

در همين حال،خبرگزاري نيمه رسمي فارس به نقل از يك سخنگوي نيروي پليس، خبر از بسته شدن 32 فروشگاه عرضه لباس و آرايشگاه كه ناقض قانون عرضه خدمات متعارف بوده‌اند داد.

اين مقام رسمي همچنين خبر از متوقف كردن 21 خودرو كه استفاده كنندگان ازآنها قوانين پوشش رسمي را نقض كرده‌اند داد. اين سخنگو در مورد بازداشت و دستگيري كسي در اين باره اظهار نظري نكرد.

گفتني است، يكي ديگر از مقامات رسمي پليس، با دفاع از عملكرد اين نيرو در اين قبيل برخورد ها اظهار داشت: « افرادي كه از پوشش نامناسب استفاده مي كنند، همچنين كساني كه اقدام به فروش و عرضه اين محصولات و خدمات

” يكي از مقامات رسمي پليس : «چرا بايد برخي افراد اقدام به رفتارهايي نمايند كه جامعه، آن اعمال را قانون شكني و خطا تلقي مي‌كند؟ »... “

مي‌نمايند اينك نسبت به قانون شكني خود آگاهند، چرا كه ما پيشتر به آنها هشدار داده‌ايم».

اين مقام مسئول درادامه و در گفتگو با خبرگزاري دولتي ايرنا افزود: «چرا بايد برخي افراد اقدام به رفتارهايي نمايند كه جامعه، آن اعمال را قانون شكني و خطا تلقي مي كند؟»

هنوز مشخص نشده است كه فروشگاه‌هاي خاطي تا چه مدت بسته خواهند ماند.

گفتني است كه دولت ايران با وقوع انقلاب اسلامي در سال 1979 مردم را به پوشيدن لباس رسمي و قانوني تازه‌اي واداشت.

با اين همه فشارهاي وارده از سوي دولت در اواخر دهه 1990 ميلادي و به قدرت رسيدن رييس جمهور اصلاح طلب، محمد خاتمي رو به كاستي نهاد به طوري كه بسياري از زنان، پوشيدن البسه رنگارنگ، آراستن چهره و پوشيدن روسري‌هاي كوتاه كه تمام گيسوانشان را در بر نمي‌گرفت را تجربه نمودند.

محمود احمدي نژاد كه در سال 2005 به قدرت رسيد، با حمايت گروه‌هاي تندرو، تلاشي را براي بازگشت به ارزشهاي اسلامي با نگاهي سخت‌گيرانه آغاز نمود.

دولت وي كه در پي مشكلات عميق اقتصادي داخلي درميان مردم به شدت دچار افت و كاهش محبوبيت شده، از ديگر سوي با غرب نيز دچار تنش و چالشي عميق است، تلاش جدي و پي‌گيرانه‌اي را به منظور ايجاد قوانين سخت‌گيرانه پوشش در محيط‌هاي عمومي، به جاي برخورد‌هاي دوره‌اي و فصلي به انجام نمي‌رساند.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن