تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815660847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش فیلتر های پریمیر پرو


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: rezam2005r27-02-2007, 09:11 AMبا سلام خدمت تمامی دوستان.. چون همه دنبال آموزش فیلتر های پریمیر هستن این تاپیک را باز کردم تا آموزش ها را اینجا بزارم.. اول بگم این آموزشها منبهش www.dvb 2.com هست و من فقط از اونجا دارم کپی میکنم.. از دوستان دیگه هم تقاضا دارم هر کی اموزشی داره یا در سایتی دیده با منبع تو این تاپیک بزاره.. rezam2005r27-02-2007, 09:15 AM: Video Effects In Premier Pro Adjust Convolution Kernel, Extract, Levels, ProcAmp, Brightness & Contrast, Channel Mixer, Posterize Blur & Sharpen Antialias, Camera Blur, Gaussian Sharpen, Ghosting, Sharpen Edges, Channel Blur, Directional Blur, Fast Blur, Gaussian Blur, Sharpen, Radial Blur Channel Blend, Invert Distort Bend, Lens Distortion, Ripple, Motion, Corner Pin, Mirror, Polar Coordinates, Transform, Twirl, Pinch, Shear, Spherize, Wave, ZigZag Image Control Black & White, Color Balance (RGB), Color Offset, Color Pass, Color Replace, Gamma Correction, Color Corrector, Color Match, Color Balance (HLS), Median, Tint Keying Blue Screen Key, Chroma Key, Difference Matte Key, Garbage Matte, Green Screen Key, Image Matte Key, Luma Key, Multiply Key, Non Red Key, RGB Difference Key, Screen Key, Track Matte Key, Remove Matte, Alpha Adjust Perspective Basic 3D, Bevel Alpha, Bevel Edges, Drop Shadow Pixelate Facet, Crystallize, Pointillize Render Lightning, Ramp, Lens Flare Stylize Alpha Glow, Replicate, Solarize, Color Emboss, Emboss, Find Edges, Mosaic, Noise, Strobe Light, Texturize, Tiles, Wind Time Echo, Posterize Time Transform Camera View, Clip, Edge Feather, Horizontal Flip, Horizontal Hold, Roll, Vertical Flip, Vertical Hold, Crop Video Field Interpolate, Broadcast Colors, Reduce Interlace Flicker __________________ rezam2005r27-02-2007, 09:19 AMکی فریم در پریمیر پرو (بسیار مهم):در نرم افزار های مانند Adobe Premier Pro و Adobe After Effects ساختن کی فریم برای پیدایش تغییرات تدریجی در کلیپ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند... To change an effect over time, you can use a standard technique known as keyframing. When you create a keyframe, you specify the value of an effect property for a specific point in time. When you apply different values to keyframes, Adobe Premiere Pro automatically calculates the values between the keyframes, a process called interpolation. For example, to create a blur that first increases and then decreases over time, you would need to set three keyframes for a blur effect--the first with no blur, the second with the maximum amount of blur, and the third with no blur. Because Adobe Premiere Pro automatically interpolates the blur values between each keyframe, the blur gradually increases between the first and second keyframes and then gradually decreases between the second and third keyframes. منبع: adobe.com به گفته شرکت ادوب از کی فریم برای تغییر تدریجی فیلم از حالتی به حالت دیگر حین پخش فیلم یا کلیپ مورد نظر میباشد. به مثال دقت کنید: For example, to create a blur that first increases and then decreases over time, you would need to set three keyframes for a blur effect--the first with no blur, the second with the maximum amount of blur, and the third with no blurشرکت ادوب افکت Blur را مثال زده است که شرح آن بدین صورت میباشد.. برای تغییر شفافیت تصویر بصورت تدریجی به سه کی فریم نیاز دارید: 1-کی فریم در ابتدای کلیپ با هیچ مقدار Bluring 2-کی فریم در میانه کار با بیشترین مقدار bluring 3-کی فریم در انتهای کار با مینیمم کردن یا صفر کردن مقدار bluring rezam2005r27-02-2007, 09:26 AM:Basic 3Dنمایش ویدیو در حالات مختلف سه بعدی. با این افکت شما قادر به حرکت دادن عکس یا کلیپ خود در امتداد افقی و عمودی و همچنین جلو و عقب بردن آن در تصویر حین پخش کلیپ خود خواهید بود... بعد از drag&drop کردن Basic 3D بروی کلیپ مورد نظر در تایم لاین به پنجره Effect Control رفته و با باز کردن علامت مثلث کنار آن چهار گزینه میبینیم: Swivel Tilt Distance to Image Specular Highlight swivel-A:چرخاندن تصویر در امتداد افق Tilt-B:چرخاندن تصویر در امتداد قائم Distance to Image-C:دور یا نزدیک کردن تصویر D-specular Highlight:نمایش نورافکن بروی عکس یا فیلم مورد نظر حین چرخش(نکته:چناچه تصویر شما حتی 1 درجه هم نگردد این نور افکن نمایان نخواهد شد) rezam2005r27-02-2007, 09:30 AM:Camera View برای نمایش تصویر در زوایای مختلف. این افکت همانطور که در نام آن نیز پیداست برای نمایش ویدیو در پروژه خود به حالتی که بیننده تصور براین داشته باشد این نما از چرخاندن طبیعی دوربین بروی ایتم بوجود آمده است.. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این افکت استفاده از کی فریم ها بسیار مهم و ضروری میباشد...(توصه می کنم .. اگر به ایجاد کی فریم آشنایی ندارید صفحه قبل را مطالعه کنید) بعد از Drag&Drop کردن افکت بروی فیلم مورد نظر در پالت Effect Control زیر منوهای : Latitude Longitude Roll Focal length Distance Zoom Fill color Fill alpha channelرا مشاهده میکنیم...... latitude:برای ایجاد شبه حالتی که دوربین در سطح افق بدور آیتم مورد نظر حرکت می کند... Longtitude:برای ایجاد شبه حالتی که دوربین در سطح هوریزنتال یا عمود بر امتداد افق بدور آیتم مورد نظر حرکت کند... Focal Lenght:برای ایجاد شبه حالتی که در آن فاصله کانونی لنز دوربین تغییر میکند.. (توضیح : اگر با انواع Camcoder ها کار کرده باشید حتما متوجه این شده اید که با تغییر فاصله کانونی دوربین بوصیله تکمه ای که در اکثر دوربین های فیلم برداری وجود دارد باعث تغییر نمای ایتم مورد نظر خواهد شد... فاصله کانونی های کوتاه باعث ایجاد دیدی بازتر نسبت به ایتم اصلی و فاصله کانونی های بزرگ باعث بوجود آمدن دیدی تنگ نسبت به ایتم مورد نظر میباشد...) Rolls:برای ایجاد شبه حالتی که دروربین در آن بدور آیتم میغلتد... Distance:برای ایجاد شبه حالتی که درآن میتوان حدفاصل بین دوربین و آیتم را تنظیم کرد.. Zoom:که همگی با زوم کردن آشنا هستیم و نیاز به توضیح ندارد... Fill color:تعیین کردن رنگ گراند آیتم ممکن است که با خواندن این آموزش سوالی در ذهن شما مربوط به تفاوت های دو Effect:Basic 3D,Camera View ایجاد شده باشد... باید توجه کرد که در Basic 3D کل تصویر بصورت سه بعدی میگردد و پشت آن در حین حرکت و گردش خالی میماند و با انداختن ویدیو مورد نظر در لاین 2 و کلیپ دیگری در لاین 1 تفاوت ویژگی های بارز این دو افکت را متوجه خواهید شد... rezam2005r27-02-2007, 09:34 AM:Lightening ایجاد رعد و برق مصنوعی بروی تصویر... شاید چنین چیزی را در فیلم ها مشاهده کرده اید که مثلا بروی یک عکس ثابت باران یا برف یا .....میبارد..افکت لایتنیگ برای ایجاد یک رعد و برق در حال غرش کردن بکار میرود..(استفاده از کی فریم ها در این مورد نیز از یاد نبرید.) http://i13.tinypic.com/3y6vgnc.jpg http://i13.tinypic.com/2guk50j.gif اما نکته قابل توجه این است که این افکت بدون استفاده از کی فریم ها انمیشن پیدا میکند و می توان با استفاده از تنظیمات پالت Effect Control تغییر مکان آن , تبدیل به چند شاخه شدن در یک طرف , میزان کلفتی یا نازکی آن را تنظیم کرد... rezam2005r27-02-2007, 09:37 AM:chroma key در مورد کروماکی و استفاده از آن در بسیاری از موقیعت ها در صفحه های قبل توضیح دادم.. اکنون انحصارا بحث بر این افکت در پریمیر پرو متمرکز می کنیم... باید در نمونه گرفتن توجه کرد که تمام رنگ های موجود در تصویر طبق نمونه از بین خواهد رفت پس برای جلوگیری از این اتفاق در نمونه گرفتن حساسیت لازم را اجرا و چندین بار این عمل را تکرار کنید..در غیر این صورت کار شما تمیز و حرفه ای در نخواهد آمد.... نکته دیگری که حائز اهمییت است توجه کردن با عکس یا کلیپ مورد نظر برای کروماکی می باشد... چناچه عکس شما به عنوان مثال از دو نوع رنگ آبی روشن و آبی تیره شامل است..این موضوع در تمیز در آمدن کار ما خلل ایجاد می کند.... بعد از کروماکی و در آوردن آیتم مورد نظراز درون عکس انتخاب شده باید توجه کرد که پشت عکس خالی و با استفاده از Video 1,2,3 عکس یا کلیپ مورد نظر دیگری به عنوان بک گراند آن قرار داد.. ابتدا در زیر شاخه keying کروماکی را بروی تصویر مورد نظر می اندازیم.. بعد از رفتن به پالت Effect Control چهار گزینه را مشاهده میکنیم: Similarity Blend Threshold Cutoff Smoothing Similaity:برای کاهش رنگ در نمونه گرفته شده از تصویر بطوری که هیچ مقدار از آن باقی نماند... Blend:برای کاهش شبه رنگ های موجود و نزدیک به نمونه در تصویر... Threshold:تشخیص مقدار سایه های ایجاد شده از رنگ نمونه در تصویر و کاهش آنها... Cutoff:برای تیره و روشن کردن تصویر در حوالی رنگ هایی که مثل نمونه از تصویر درآورده شده است..(برای بهتر شدن نمونه کروماکی) Smooting:برای درآوردن رنگ های طبق نمونه در لبه و کناره های آیتم مورد نظر در تصویر(متشکل از گزینه High,low برای میزان کروماکی) مثال دراین زمینه را در تصویر زیر مشاهده میکنید.. http://i14.tinypic.com/2n030ox.gif http://i13.tinypic.com/47xmcno.jpg http://i13.tinypic.com/2cqjn5x.jpg rezam2005r27-02-2007, 09:40 AMMirror Effectبا اعمال این افکت تصویر شما به دوقسمت تقسیم میشود قسمت اول که از تصویر سورس شما میباشد و قسمت دیگر منعکس شده قسمت انتخابی شما در تنظیمات مربوط به این افکت می باشد.. همچنین در تنظیمات این افکت شما قادر به تنظیم کردن زاویه انعکاس تصویر به ساید دیگر خواهید بود. نحوه تنظیم این افکت در Effect Control: Reflection Center با این انتخاب این گزینه شما نقطه ای بصورت علامت جمع در پنجره مانیتور مشاهده خواهید کرد.که با کشیدن موس بروی آن میتوان مکان مناسب را برای منعکس کردن تصویر در طرف دیگر تعیین کرد.. Reflection Angel در تنظیم زاویه مناسب انعکاس این نکات را به خاطر بسپارید: زاویه 0 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به چپ زاویه 90 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به بالا زاویه 180 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به راست زاویه 270 درجه=منعکس شدن تصویر از نقطه انتخابی به پایین rezam2005r27-02-2007, 09:43 AMMosaic Effect برای تبدیل تصویر به نمایشی پیکسلی مانند. Horizontal/Vertical Blocks تعداد پیکسل ها در تصویر نسبت به دو مولفه افقی و عمودی تصویر.(با استفاده از کی فریم ها در این مورد نیز شما می توانید تعداد بلوک ها یا پیکسل ها را در واحد زمان بروی تصویر خود افزایش دهید..) Sharp Colors بعد از اعمال این افکت به هر پیکسل ایجاد شده مقداری رنگ از سورس تصویر اختصاص می یابد که با این گزینه میتوان برخورداری از رنگ هر قسمت را تنظیم کرد. http://movavi.com/files/enhancemovie/mosaic_before.jpg http://movavi.com/files/enhancemovie/mosaic_after.jpg rezam2005r27-02-2007, 09:44 AMReplicate با این افکت شما قادر به تقسیم کردن تصویر خود به 2..4..8.. تصویر در تصویر اصلی خواهید بود ...(این کار در گذشته در دستگاه های میکس بسیار استفاده می شد) در اینجا نیز ایجاد فریم ها را به شما توصیه می کنم..چراکه زیبایی این افکت بدون ایجاد فریم و زمانبندی آن بارز نخواهد بود... rezam2005r27-02-2007, 09:46 AMLens Flare این افکت نیازی به توضیح ندارد ..اگر با فتوشاپ کار کرده باشید این افکت را به خوبی شناخته اید..اما برای اشخاصی که تا به حال با این افکت سر کار نداشته اند توضیح مختصری میدهم: این افکت در بیشتر مواقع برای ایجاد نور خیره کننده در تصویر می باشد.برنامه پریمیر نیز مانند فتوشاپ و افتر افکت دارای این افکت می باشد.البته این افکت در برنامه یولید به شکل دیگری است که اگر مجال باشد آن را نیز برای شما توضیح خواهم داد... ایجاد این افکت بروی تصویر مصنوعی نخواهد بود؟؟ باید بگویم تا برداشت مخاطب از آن چی باشد...درواقع این افکت شبیه به نوری است که به عنوان مثال حین فیلم برداری بروی لنز دوربین شما تابیده باشد....مسلم است که این افکت همانند افکت های دیگر باید در تصویر مناسب با موقعیت آن باشد(به تصاویر دقت کنید) Brightness تنظیم میزان درخشندگی مقادیر بین 10% الی 300% Flare Center تنظیم مکان نقطه نوری این افکت Lense Type تعیین لنز دوربین (منظور لنز دوربین که با تابش نور به آن شبیه به آن بشود) http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/lens/lens-flare-icon.jpg rezam2005r27-02-2007, 09:49 AMتنظیم رنگ ویدیو در پریمیر پرو: در پریمیر پرو فیلترهایی برای تنظیم رنگ در نظر گرفته شده است و ازجمله دو مورد از آنها که در زمینه RGB , YUV بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.فیلتر های رنگ برای تصحیح و تنظیم بهینه رنگ بر اساس ابزارهای بسیاری زیادی نوشته شده اند. در پست های بعد سعی می کنم با توضیح و ذکر مثال , آنها را به شما آموزش دهم.. Black & White, Color Balance (RGB), Color Offset, Color Pass, Color Replace, Gamma Correction, Color Corrector, Color Match, Color Balance (HLS), Tint,Levels, ProcAmp, Brightness & Contrast, Channel Mixer, Posterize به عنوان مثال فیلتر Invert برای معکوس کردن کانال های رنگی در کلیپ می باشد. همچنین افکت Black and white برای سیاه و سفید نشان دادن تصویر (حالت خاصی از افکت Color balance) یا Posterize که برای تنظیم کانال های رنگی RGB مورد استفاده قرار میگیرد...به تصاویر توجه کنید: Posterize http://movavi.com/files/enhancemovie/poster_before.jpg http://movavi.com/files/enhancemovie/poster_after.jpg Invert http://movavi.com/files/enhancemovie/invert_before.jpg http://movavi.com/files/enhancemovie/invert_after.jpg Color balance http://movavi.com/files/enhancemovie/colbal_before.jpg http://movavi.com/files/enhancemovie/colbal_after.jpg rezam2005r27-02-2007, 09:51 AMتنظيم رنگها در Premiere pro سه جلوه ترميم رنگ Color Corrector به همراه دو جلوه خاص Color Match و Broadcast colors قدرت اين سه جلوه بساير فراتر از اين مطالبي است كه من مي نويسم و كاتبهاي كاملي به آن اختصاص يافته است . مانند Color correction for digital video نوشه استيوهالفيش ( steve Hullfish ) و جيم فاولر (jaime fawler ) را مطالعه كنيد كساني كه به كار تنظيم رنگها را به صورت حرفه اي انجام مي دهند از بازار كار خوبي برخوردار هستند . البته چون در ايران فقط كساني كه به تدوين فيلمهاي مجالس مي پردازند به صورت حرفه اي نيازي به يادگيري آن ندارند . اين تنظيمات به صورت حرفه اي براي كساني كه به صورت حرفه اي به تدوين و ساخت فيلمهاي مستند مي پردازنند كاربرد دارد . چون معمولا فيلمهاي كه در سالهاي قبل گرفته شده و يا با دوربينهاي مختلف و بر روي فيلمهاي مختلف ضبط شده اند ممكن است رنگهاي انها تغيير داشته باشد يا تغيير كرده باشد . به همين جهت يكسان سازي رنگهاي انها كاري مهم است . مخصوص اگر براي پخش در تلويزيون باشد . حتما شما ديده ايد كه فيلمهاي قدمي مثل فيلمهاي زمان جنگ را با كيفت رنگ بهتري نسبت به سالهاي قبل مي بينيد . بر روي اين گونه فيلمهاي قدمي ساعتهاي صرف تنظيم رنگ و نور انها شده است . --------------------------------------- براي تنظيم رنگ محيط كاري خود را به صورت Color Corrector در اوريد منوي Window گزينه Workspace وسپس گزينه Color Corrector محيط كاري شما به صورت زير در مي آيد http://www.vaio.sony.co.jp/Products/Software_04q2/Premiere/Images/aprm_cpt_comfort_01.gif همان طور كه مي بينيد يك پنجره كه در ان طيفي از رنگهاي در ان است ظاهر مي شود كه اين پنجر ميزان و تركيپ رنگهاي فيلمتان را نشان مي دهد كه بعد در ترميم رنگها كاربرد دارد . rezam2005r27-02-2007, 09:53 AMاصلاح رنگ در Premiere Pro استفاده از جلوه Broadcast Colors تلويزيونها نمي توانند همانند مانيتورها روشنايي (luminance) تصوير را اداره كنند . براي جبران اين موضوع بايد جلوه Broadcast Colors به كليپها منتخب يا كل پروژه اضافه كرد . البته ممكن است نياز به نداشته باشيد . چون اغلب ايستگاه هاي تلويزيوني محدودكننده هاي (limiters) دروني دارند كه به طور خودكار روشنايي را تصحيح مي كنند . 1- محيط كاري خود را به شكل Color Correction را در اوريد ( در مطلب قبل توضيح داده ام ) 2- Reference Screen را با Program Screen همراه ( gang ) ‌نماييد . براي اين منظور از منوي باز شونده Gang Program Monitor را انتخاب كنيد . به اين تذتيب با جا به جا كردن CTI صفحه REference شكل موج فريم جاري را نمايش مي دهد . 3- CTI را به جاي ديگري در كليپ منتقل كنيد تا تغييرات موجي شكل را مشاهده كنيد . * مقادير روشنايي NTSC معمولا بين 5/7 ( نواحي تاريك ) تا 100 ( نواحي روشن ) IRE تغيير مي كنند . تلويزيونهاي ژاپني مي توانند نواحي تاريكتر تا صفر IRE نشان دهند . حداكثر دامنه گذار (transition amplitude ) ؤ 120 است . مقادير پيش فرض Broadcast Colors 110 مي باشد . 4- جلوه Color Correction زا به كليپ اعمال كنيد مي توانيد PAL يا NTSC را از منوي پايين Broadcast Locate انتخاب كنيد . 5- نوار لغزنده Maximum Signal Amplitude ‌را جابه جا كنيد خواهيد ديد كه با كم كردن مقدار آن رنگها تيره تر مي شوند . با انتخاب Reduce Saturation كليپ كم رنگ تر به نظر خواهد رسيد . براي ديافت اطلاعات كاملي تر مي توانيد به قسمت Help سپس Contents و بخش Applying Effect و Video Effects و در نهايت قسمت Broadcast Colors را انتخاب كنيد . rezam2005r27-02-2007, 09:57 AMواقعا دستشون درد نکنه که من به نوبه خودم از این آموزشهاشون استفاده کردم.. چون اصلا اینجور آموزشها را هیچ جا پیدا نمیشه.. rezam2005r27-02-2007, 10:24 AMطريقه کپچر کردن صدا و تصوير و نکات مرتبط با کپچر برای وارد کردن کلیپ ها و تصویر و صدا و فیلم هاتون از انواع دیگر وسایل صوتی تصویری مانند تلویزیون ، ویدیو ( - vcd - VHS ) ، ریسور ، حتی نوار (tape) به هارد کامپیوتر تون ، شما به یک کارت کپچر نیاز دارید انواع و اقسام کارتهای کپچر با عملکرد و قیمت های متفاوت توی بازار موجوده که شما می تونید با توجه به نیاز کار شما آنها رو انتخاب کنید نحوه کچر گرفتن 1- در آغاز مي بايست از کليه اتصالات کابلي صدا و تصوير بين دستگاه مورد استفاده (تلویزیون، ریسور ویدیو پلایر و ... ) سيستم کامپيوتر اطمينان حاصل نمود . ( انواع اتصالات : Componet ، Composit ، Video - S ،Ilink و ..) - براي باز شدن اين پنجره مي بايست دستور Movie Capture < Capture < File را اجرا نمود و يا کليد F5 را بر روي صفحه کلید فشار داد . - اگر دستگاه Video Player ( پخش ويدئويي و ... ) از سيستم Device Control پشتيباني نمي کند . با به نمايش در آوردن تصوير ويدئويي در پنجره Movie Capture قطع اين جريان مي تواند کليد Escape را بر روي صفحه کلید فشار داد . با قطع اين عمل کادر محاوره اي Save File ظاهر مي شود که مي توان نام و محل ذخيره اين فايل ويدئويي را تعيين نموده و آنرا Save کرد . و در آخر آيکون اين کليپ در پنجره Project ظاهر خواهد شد . 4- اگر دستگاه پخش صدا و تصوير از سيستم Device Control پيروي کند و نوار ويدئويي داراي Timecode باشد ، مي توان به طور اتوماتيک با مشخص کردن نقاط ابتدا و انتهايي پلانهاي مورد نظر بر روي نوارها ( Out Set – Setting ) کپچر نموده و هر يک از آنها را به صورت يک کليپ جداگانه ذخيره نمود . ضمنا" پلانها را مي توان بصورت تک تک Capture نموده و يا بصورت دسته اي ( Bach Capturing ) نموده در اين روش می توان فقط ورودي و خروجي همه پلان ها را تعيين نموده و سپس بصورت يکجا کپچر نمود . Projec Setting Video Settings نوع فشرده سازي تصاوير ويديويي ديجيتال را به هنگام پخش آن از پنجره Time Lineمشخصمي کند . مانند فرمت DV Compressor Audio Settings «عمق بيتي » تعداد رنگهاي مورد استفاده در تصاوير به هنگام پخش از پنجره Time Line مشخص مي کند . مانند: Millions يا 256 رنگ DFPTH File Settings نسبت طول به عرض فريمها را ( رزولوشن « resolution نسبت به پيکسل ها را در راستاي محورافقي X و محور عمودي Y ) به هنگام پخش از پنجره Time Line مشخص مي کند . مانند : 576 * 720 Frame Size Aspect نسبت پهنا به ارتفاع فريمها را مشخص مي کند که براي پخش تلويزيوني نسبت 4:3 مي باشد . Frame rate بيانگر نرخ فريم ( تعداد فريمها در يک ثانيه ) برنامه به هنگام پخش از پنجره Time Line مي باشد . که براي سيستم PAL 25 فريم در ثانيه مي باشد . Pixel aspect ratio نسبت پهنا به ارتفاع تک تک پيکسل ها را مشخص مي کند . مانند : ( 1.067 ) DIDV Quality کيفيت تصاوير را به هنگام پخش از پنجره Time Line مشخص مي کند . مانند : 100% Sample rate هر چه ميزان Sample rate کيفيت صدا به هنگام پخش بالا مي رود . مانند : ( 44KHZ ( 44100HZ و يا 32KHZ FORMAT -- Bit depth هرچه مقدار Bit depth صدا افزايش يابد کيفيت آن بالا مي رود . مانند : 16Bit Compressor ميزان فشرده سازي را به هنگام پخش از پنجره Time Line مشخص ميکند No Fields اگر تصاوير ويديويي داراي ميدان هاي آميخته Interlace نباشد می بایست از اين آيتم استفاده کرد . Lower Fields First به هنگام استفاده از تصاوير ويديويي DV که داراي ميدان هاي آميخته مي باشند . می توان از اين آيتم استفاده کرد . Upper Fields first به هنگام استفاده از تصاوير ويدئويي آنالوگ متناسب با کارت ويديويي يکي از دو حالت Lower يا Upper را انتخاب کنيد . Sample rate : براي تبديل صداي آنالوگ به صداي ديجيتال در هر ثانيه از آن نمونه برداري مي شود . تعداد دفعات نمونه گيري که توسط کارت صوتي يا کارت ويديويي انجام مي شود . Sample rate يا Rate ناميده مي شود.هرچه مقدار اين پارامتر بيشتر باشد ( بستگي به سخت افزار دارد ) کيفيت صدای ديجيتال بهتر است . بالاترين کيفيت صدا به وسيله منبع توليد صدا مشخص مي شود و هيچوقت کيفيت صداي ديجيتال از منبع آنالوگ آن بهتر نخواهد بود . (Format (Bit DEPTH : مقدار فضاي لازم براي خيره کردن هر يک از نمونه هاي صوتي را مشخص مي کند . واحد اندازه گيري آن بيت مي باشد . rezam2005r27-02-2007, 10:27 AMافکت Clip:با استفاده از این افکت در پریمیر پرو شما قادر به ایجاد کادر حاشیه ای در اطراف کلیپ خود خواهد بود.. همچنین شما با استفاده از این افکت می توانید با ایجاد کادر قسمتهایی از ویدیو که نمی خواهید در معرض دید باشد(مانند آرم) را بپوشانید.. اما اگر میخواهید خود نرم افزار پرمیر بصورت خودکار و با شناسایی اندازه تصویر به این کار بپردازد از Crop Effect بجای Clip Effect استفاده کنید.. نحوه استفاده از افکت Clip:بعد از اعمال این افکت بروی کلیپ مورد نظر در تایم لاین به Effect Control برویدو گزینه های زیر را مشاهده میکنید: Left, Top, Right, Bottomبا این گزینه ها شما میتوانید بصورت جداگانه اندازه کادر مربوط به جهت مورد نظر را تنظیم کنید Fill Colorبا این گزینه شما میتوانید کادر تنظیمی خود را رنگی کنید animeditor27-02-2007, 03:27 PMسلام جمیعاً ماشاءالله به آقا رضا! عزیز ترکوندی آ...!!! دست مریزاد. امیدوارم بیشتر توی انجمن ببینمت و بتونیم از حضورت استفاده کنیم. ممنون و متشکر. التماس دعا یا علی rezakf01-03-2007, 12:27 AMسلام واقعاً دستشون درد نكنه كه اين همه مطلب رو زحمت كشيدن و نوشتن . . . موفق باشي آقا رضا حالا يه سوال : اين كارتهاي كپچر كه فيلمي رو با كيفيت Mpeg2 ضبط ميكنن و اين همه حجم فيلم بالا ميره ( در حدود گيگا بايت ) چه استفاده اي داره مگر نه اينكه ما فقط ميخوايم روي ويديو سيدي يا تلويزيون اين فيلم رو ببينيم . چرا وقتي به VCD تبديلش ميكنيم اينقدر كيفيتش پايين مياد ؟ animeditor01-03-2007, 04:16 AMسلام جمیعاً خب اگه کسی بخواد فیلمش رو به DVD تبدیل کنه، حداقل باهاس با کیفیت mpeg-2 کپچر کنه که تصویرش خوب از آب دربیاد. واسه شما که می خوای فیلمت رو روی VCD بریزی، بله؛ اصلاً به دردت نمی خوره. کار اصلی من (محض ریا) مونتاژه و کارهامون هم از تلویزیون پخش می شه. واسه این که کیفیت تصاویرمون درجه 1 باشه، با فرمت DV PAL کپچر می کنیم که هر یه ساعتش حدود 13 گیگ جا می گیره. خب کیفیت بالای قابل پخش همینه دیگه. فرمت VCD پایین ترین کیفیت استاندارد تصویر رایج هست. البته الان دیگه 3gp این جوریه. التماس دعا یا علی mrmostafa03-03-2007, 08:05 AM:Lightening ایجاد رعد و برق مصنوعی بروی تصویر... شاید چنین چیزی را در فیلم ها مشاهده کرده اید که مثلا بروی یک عکس ثابت باران یا برف یا .....میبارد..افکت لایتنیگ برای ایجاد یک رعد و برق در حال غرش کردن بکار میرود..(استفاده از کی فریم ها در این مورد نیز از یاد نبرید.) http://i13.tinypic.com/3y6vgnc.jpg http://i13.tinypic.com/2guk50j.gif اما نکته قابل توجه این است که این افکت بدون استفاده از کی فریم ها انمیشن پیدا میکند و می توان با استفاده از تنظیمات پالت Effect Control تغییر مکان آن , تبدیل به چند شاخه شدن در یک طرف , میزان کلفتی یا نازکی آن را تنظیم کرد... آقا رضا سلام خسته نباشي شما اين افكت ها رو نداري بدزاري دانلود كنيم ؟؟؟ يه نفر داره كلا 4 تا سي دي هستش 3تا افكتهاش كه همش كار ميكنه و يكيشم جلوه هاي ويژه كه باهاش فيلم درست ميكنن كه ميگفت صدا و سيما هم نداره جايي براش دانلود كردن دادن حالا 25 هزار ميفروشه اگه شما سري كامل Adobe Premiere داري بزار دانلود كنم ثواب داره آخرين ورژن هم داري از Adobe Premiere بزار چون مال من 1.5 هستش خودمم يه سي دي گرفتم يه سري افكت داره كه تو Adobe Premiere اجرا ميشه mrmostafa03-03-2007, 08:17 AMآقا رضا واقعا دستت درد نكنه خيلي زحمت كشيدي خدا هر سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 727]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن