تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821111798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست علمي روش تفسيري علامه طباطبايي برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نشست علمي روش تفسيري علامه طباطبايي برگزار شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دومين نشست علمي مفهوم شناسي تفسير قرآن به قرآن از ديدگاه علامه طباطبايي، در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني برگزار شد.

به گزارش روزسه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" مدير گروه علوم قرآن و تفسير مؤسسه امام خميني در اين نشست گفت: معمولا از كشف مراد خداوند از آيات، تعبير به تفسير مي‌شود، مرحوم علامه طباطبايي هم بيان معاني و كشف مقاصد و دلايل آيات را، تفسير قرآن دانسته‌‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين رجبي افزود: طبق روش تفسيري علامه طباطبايي، بايد بين مفاد تحت‌اللفظي آيات، مراد، مصداق، تأويل و امثال آن تفاوت قائل شد.
وي با بيان اين كه قرآن در بيان مفهوم، هيچ نيازي به غير ندارد، اظهار داشت: هر قدر هم واژه‌هاي قرآني تشخص پيدا كند، موجب انتقال مفهوم مي‌شود و مباحثي چون معناي بطني الفاظ، مصداق خارجي اشياء و حقيقت مصداق‌ها خارج از تفسير است و بنابر اين مرز تفسير اين است كه در آن به دنبال اين باشيم كه خداي تعالي با اين تعابير به دنبال ارائه چه مطالبي است.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از مركز خبر حوزه ،عضو شوراي عالي حوزه علميه قم افزود: طبق بيان علامه طباطبايي عبارات و بيانات قرآن براي تفسير به اين معنا كاملا روشن است البته محكم و متشابه دارد؛ اما هنگامي كه متشابهات را به محكمات بر مي‌گردانيم، شفاف خواهد شد.
وي افزود: آيات قرآن در دلالت خود مستقل‌اند و مرحوم علامه هم براي موضوعات تأكيد دارند و دلايل خود از جمله بحث اعجاز قرآن در فصاحت و بلاغت را آورده‌اند.
در اين نشست همچنين آقايان؛ علي‌اكبر بابايي، علي اسلامي و امير رضا اشرفي، مباحث تفسير و علوم قرآن و ديدگاه‌هاي خود را بيان كردند و به پرسش‌هاي حاضران پاسخ دادند.
اين نشست به همت گروه علوم قرآن و تفسير معاونت پژوهش موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني برگزارشد./02/120
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن