تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816518364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مشروح نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه


تهران - حيات

عليرضا جمشيدي گفت: دستگاه قضا طبق قانون همچنان كه از سرمايه گذاران سالم اقتصادي حمايت مي كند و با جرايم اقتصادي نيز قاطعانه برخورد مي كند.
به گزارش خبرنگار سياسي حيات ،عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضاييه صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبري خود با خبرنگاران با اشاره به شهادت كريمي، معاون دادگستري سراوان كه توسط يك گروهك تروريستي به شهادت رسيد، گفت: اينگونه شهادت ها عزم قضات و نظام قضايي را در برخورد با محاربان و مجرمان بيشتر مي كند.
وي در ادامه با اشاره به ديدار اخير روساي قواي قضاييه و مقننه افزود: در اين ديدار پيشنهاد تشكيل كميته اي مشترك براي حل و فصل مواردي كه نياز نيست به صورت وسيع در جامعه مطرح شود و حل شدني هستند، مطرح شد.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين با اشاره به نهايي شدن اساسنامه اتحاديه قواي قضايي كشورهاي اسلامي، گفت:مقرر شد كه دبيرخانه دائمي اين اتحاديه در تهران باشد و اهداف اين اتحاديه توسعه و ارتقاي حقوقي ميان كشورهاي اسلامي ، مساعدت در تدوين موافقتنامه هاي قضايي ميان كشورها عضو و به خصوص در مورد جرايم تروريستي ، توسعه ملل و تعميق مباحث حقوقي فقهي در راستاي نيازهاي جامعه بشري ،ترويج فرهنگ حقوق بشر به خصوص در چارچوب قوانين اسلامي ،تقويت نقش كشورهاي اسلامي در مورد حقوق بين الملل در چارچوب مسايل اسلامي ،قويت همكاري علمي و پژوهشي و حمايت از حقوقدان كشورهاي اسلامي براي احراز پست بين الملل است.
معاون حقوقي و توسعه قضايي دستگاه قضا با اشاره به اقدامات اين معاونت در سال گذشته افزود: حمايت از بزه ديدگان كيفري، اصلاح قانون بيمه ، لايحه اصلاح مجازات اسلامي، ارايه بخش از قانون در خصوص لايحه جرم سياسي، از اقدامات اين معاونت است.
وي به ديگر اقدامات معاونت حقوق قوه قضاييه اشاره كرد و گفت مكانيزاسيون و استفاده از فناوري اطلاعات در نظام قضايي كشور در سال 86 در 2400 شعبه از دادسراهاي مراكز استان ها انجام شد كه در اين رابطه بيش از 4500 نفر آموزش ديده اند.
سخنگوي دستگاه قضا درباره اقدامات صورت گرفته در مبارزه با مفاسد اقتصادي در سال 86 گفت: قوه قضاييه در راستاي وظايف مهم خود كه يكي از آن ها مبارزه با جرايم اقتصادي است درسال86، 27 هزار پرونده كلاهبرداري، 914 پرونده اختلاس، 38 هزار پرونده جعل سند، 16 هزار پرونده قاچاق كالا، 2348 پرونده اخلال در نظام اقتصادي و 600 هزار پرونده ارتشاء را رسيدگي كرده است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص پرونده تروريستي انفجار شيراز خاطرنشان كرد: افرادي كه در اين بمب گذاري دخيل بودند دستگير شده و پرونده آنها در دادسراي تهران در بخش امنيت در حال تحقيقات مقدماتي است كه پس از اتمام بررسي ها به عموم اطلاع داده مي شود.
وي در پاسخ به اينكه آيا اساسا مقام هاي قضايي مي توانند حكم تفتيش منزل نمايندگان را بدهند يا خير، گفت: تفتيش منزل نمايندگان و ساير مقامات دولتي و رسيدگي به جرايم عمومي آن ها با سايرين تفاوتي ندارد .
جمشيدي در خصوص پرونده عباس پاليزدار گفت: اين فرد به اتهام توهين و اهانت به مسوولان نظام، پخش شايعه و سو استفاده از منصب دولتي توسط مدعي العموم تحت تعقيب قرا گرفت و هم اكنون در بازداشت است .
وي ادامه داد: در اين پرونده پاليزدار 11 همدست داشت كه شب گذشته 6 تن از آنها بازداشت شدند و در برخي از مقاطع اين افراد با هيات تحقيق و تفحص قوه همكاري داشته اند.
وي در تشريح پرونده عباس پاليزدار اضافه كرد: اين فرد با همكاري چند تن ديگر با نفوذ در برخي از ارگان ها با پوشش اسناد طبقه بندي شده و اسنادي كه هنوز ارزيابي نشده است، اين پرونده ها را از اين دستگاه ها خارج كرده و چند هزار اوراق را در قسمت هاي مختلف مخفي كرده اند.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه پاليزدار از سوي يكي از نماينده هاي خانم مجلس به عنوان دبير تحقيق و تفحص در قوه قضاييه به بازررسي كل كشور معرفي شده بود خاطرنشان كرد: پس از بررسي در سوابق تحصيلي پاليزدار مشخص شد مدرك فوق ليسانس و دكترا را كمتر از 5 روز در دانشگاهي با عنوان" راچويل" خريداري كرده است و با اين مدارك توسط 2 تن از نماينده ها با عنوان عضوي از هيات تحقيق و تفحص قوه قضاييه همكاري كرده است.
وي تاكيد كرد: پاليزدار رشد خود را در شكست شخصيت ها نظام مي ديده است كه اميدواريم قوه قضاييه به آن رسيدگي كامل كند.
جمشيدي در خصوص دستگير شدگان تجمع پارك ملت تهران اظهار داشت: عده اي از اين افراد دستگير شده تماشاچي بوده و نقش جدي نداشته اند كه آزاد شدند اما تعدادي ديگر سابقه دار بوده و وضعيت آنها در حال رسيدگي است.
وي در پاسخ به سوالي درباره ناآرامي هاي اخير دانشگاه زنجان خاطرنشان كرد: روز گذشته تحقيقات مقدماتي از دو متهم اين پرونده توسط دادگاه زنجان به عمل آمد و تحقيقات تكميلي در خصوص اين موضوع ادامه دارد و هم اكنون وضعيت دانشگاه زنجان آرام است.
وي درباره دستگاه قضا نسبت به بيانيه كميسيون عفو بين الملل مبني بر نقض حقوق بشر در ايران تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب كنوانسيون هاي بين المللي اقدامات مفيد و خوبي انجام داده اما معيارهاي حقوق بشر غربي به ويژه امريكا كه خود بزرگترين ناقض حقوق بشر است مد نظر قرار نداده است.
وي با بيان اينكه تاكنون اقدامات خوبي در حوزه حقوق شهروندي ،زندانيان و غيره در ايران انجام شده است، خاطرنشان كرد: ستاد حقوق بشر قوه قضاييه در آينده نزديك پاسخ قاطعي به اينگونه اتهامات مي دهد.
سخنگوي قوه قضاييه درباره قانون اعلام اسامي مفسدين اقتصادي كه بيش از 10 ميليون جرم دارند افزود: زماني كه حكم قطعيت پيدا كند، وظيفه دستگاه قضايي اعلام اسامي اين مفسدين است از اين رو افرادي كه در چارچوب اين مساله قرار مي گيرند در پايگاه اطلاع رساني قسط اعلام شده اند.
وي تاكيد كرد: دستگاه قضا از طرفي طبق قانون با جرايم اقتصادي بر خوردي قاطع مي كند و از سوي ديگر حمايت از سرمايه گذاري سالم اقتصادي را در دستور كار خود قرار داده است.
جمشيدي در پاسخ به اين سوال كه چرا فردي كه به عنوان سلطان شكر معروف شده هم اكنون آزاد است گفت: اين فرد به خاطر فروش مال غير و كلاهبرداري به 22 سال حبس، رد مال و جزاي نقدي به 14 ميليارد تومان و 25 هزار دلار، براي معاونت در پرداخت رشوه به 18 ماه حبس همچنين ضبط وجوه از ارتشاء و معاونت در جلب به 6 ماه حبس براي استفاده از سند مجهول به سال حبس محكوم شده است كه در مجموع دوران محكوميت اين فرد 26 سال است .
وي در پايان خاطرنشان كرد: اين فرد براي بازپرداخت ديون مردم تا پايان خرداد ماه با قرار وثيقه آزاد است و به زودي به زندان باز خواهد گشت.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن