تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821148594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران يك سايت فروش تجهيزات ماهواره‌اي متلاشي و سه مجرم دستگير شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران يك سايت فروش تجهيزات ماهواره‌اي متلاشي و سه مجرم دستگير شدند
به گزارش خبرنگارايرنا، سردار محمدرضا عليپور روز سه شنبه افزود: با مراجعه يك زن جوان به اداره پليس امنيت عمومي پايتخت و طرح شكايتي در خصوص اينكه وبلاگ مبتذلي در سايت ياهو به نام وي ساخته شده كه در آن عكس شخص شاكي به همراه سه قطعه عكس مستهجن ، شماره تلفن منزل و همراه او نيز توسط فرد يا افرادي ناشناس در اين وبلاگ گنجانده شده از پليس تقاضاي پيگيري كرد.

وي تصريح كرد: با توجه به حسايت موضوع ، ماموران بلافاصله با تشكيل پرونده براي اخذ دستور، پرونده را به مقام قضايي ارجاع دادند كه ساعاتي بعد بر حسب دستور مقام قضايي رسيدگي پرونده به اداره پليس امنيت عمومي پايتخت محول شد و ماموران تحت امر نيز بلافاصله براي دستگيري مجرمان تحقيقات خود را آغاز كردند.

سردار عليپور اظهارداشت: ماموران ما در ابتدا با كمك گرفتن از عوامل فني دفتر اينترنت مستقر در دادسراي ارشاد اقدام به رديابي سازنده وبلاگ كرد و با شناسايي محل اتصال سازنده وبلاگ به اينترنت، با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق شدند سرويس‌دهنده اينترنت كه يك شركت بود را شناسايي و از اين طريق شماره تلفن متهم را نيز بدست آوردند.

وي تاكيد كرد: ماموران موفق شدند در همين ارتباط مرد جواني به نام فرشاد را در يك عمليات غافلگيرانه روز ‪ ۱۱‬خرداد امسال دستگير كنند ، در بازجويي‌هاي اوليه پليسي با اعتراف به جرم انتسابي ، مشخص شد او از همكاران سابق شاكي بوده كه پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسرا تحويل شد.

رئيس پليس اطلاعات و امنيت پايتخت با اشاره به افزايش برخي از جرائم اينترنتي دركشور افزود: چندي پيش نيز ماموران ما از طريق بررسي سايت‌هاي اينترنتي دريافتند افرادي با تاسيس شركت خصوصي اقدام به فروش و نصب تجهيزات ماهواره غيرمجاز و سرويس اينترنت بدون فيلتر جهت كاربران خانگي و شركت‌هاي خصوصي مي‌كنند.

سردار عليپور يادآور شد: اين افراد هزينه‌هاي جانبي انجام سرويس اقدامات خود از قبيل نصب و راه اندازي را نيز به صورت كامل بر روي سايت اينترنتي جهت سفارش در دسترس كاربران قرار داده بودند.

وي خاطرنشان كرد: ماموران پليس امنيت عمومي فاتب برحسب دستور مقام قضايي پرونده‌اي در اين خصوص تشكيل و يك تيم عملياتي مجرب مامور رسيدگي به اين پرونده شد.

عليپور تصريح كرد: ماموران پس از انجام تحقيقات گسترده موفق شدند با كمك عوامل فني دفتر اينترنت و با استفاده از مهارت‌هاي فني ، محل شركت را شناسايي و سازنده سايت كه يك جوان ‪ ۲۶‬ساله بود را شناسايي كرده و وي را كه داراي مدرك فوق ليسانس رايانه بود، دستگير و براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي تحويل دادند.

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ ، از عمليات موفقيت آميز پليس در پيگيري پرونده ديگري كه در آن زن جواني با مراجعه به اداره پليس امنيت اخلاقي عنوان كرده بود شخص يا اشخاصي از طريق ارسال پيام كوتاه موجبات مزاحمت تلفني و تهديد او را فراهم كرده اند، خبر داد.

سردارعليپور گفت: اين افراد ، وبلاگي به نام شاكي ساخته ودر آن تصاوير با حجاب و بدون حجاب ، شماره تلفن همراه و منزل و محل كار شاكي را قرار داده بودند كه پليس امنيت براساس دستور مقام قضايي پيگيري اين پرونده را در دستور كار قرار داد.

وي ادامه داد: پس از ارجاع اين پرونده به پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ، ماموران تحقيقات همه جانبه خودراباهمكاري دادسراي ارشاد آغازكرده وموفق شدند ضمن استعلام شماره تلفن‌هاي مزاحمان، سازنده وبلاگ راشناسايي و يكي ازمزاحمان را دستگير كنند.

وي يادآورشد: در بازجويي‌هاي فني از متهم دستگير شده مشخص شد عكس‌هاي شخصي شاكي در اختيار دختر خاله او بوده بنابراين دختر خاله شاكي نيز به عنوان مظنون به دادسرا احضار شد و در مواجهه حضوري با شاكي به جرم خود اعتراف كرد. ك/‪۳‬
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1993]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن