تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805642449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جامعةالمصطفي ‌ا‌لعالميه:جهاد دانشگاهي پيشقراول بازسازي تمدن اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس جامعةالمصطفي ‌ا‌لعالميه:جهاد دانشگاهي پيشقراول بازسازي تمدن اسلامي است
گروه گزارش: جهاد دانشگاهي، در جايگاه پيشقراولي بازسازي تمدن اسلامي است و مي‌تواند باشد و قرآن نيز همچون گذشته، محور اين تمدن‌سازي و بازسازي تمدني است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين «عليرضا اعرافي»، رئيس جامعةالمصطفي ‌ا‌لعالميه و تعدادي از معاونان و مديران كل اين مركز از جمله «حجت‌الاسلام والمسلمين زارعان» معاون فرهنگي ـ تربيتي، حجت‌الاسلام «عطاران»، رئيس دانشستان (دانشگاه مجازي) و «حسين اسدي»، مديركل امور قراني جامعةالمصطفي‌ ا‌لعالميه، امروز با حضور در اين خبرگزاري، با فعاليت‌هاي متنوع اولين و تنها خبرگزاري تخصصي قرآن كريم در جهان اسلام آشنا شدند.

حجت‌الاسلام اعرافي در اين بازديد كه از سوي «حميدرضا طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي، «سعيد پورعلي» معاون فرهنگي جهاد، «رحيم خاكي»، رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و مديرعامل خبرگزاري ايكنا و «مرتضي رضايي‌زاده»، معاون وي همراهي مي‌شد، با حضور در سرويس‌هاي مختلف خبري ايكنا در جريان روند تهيه و توليد خبر و نحوه سوژه‌پردازي‌ اين سرويس‌ها قرار گرفت.

«مؤلفه‌هاي ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي» و «لزوم تشكيل اتحاديه قضايي كشورهاي اسلامي»، «نوآوري و شكوفايي در ادبيات آئيني»، «صدور بي‌رويه مدارك قرآني»، «چگونگي نوآوري ديني در حوزه مديريت شهري»، «تأويل و تفسير عرفاني قرآن»، «نقد متون اسلامي»، «جايگاه مفاهيم ديني در موج نوي سينماي ايران»، «معماري اسلامي و شهرسازي امروز»، «موسيقي و همراهي انسان در مسير فطرت»، «نوآوري در توليد نرم‌افزارهاي قرآني» از جمله مهم‌ترين سوژه‌هاي سرويس‌هاي مختلف ايكنا بود كه توسط دبيران هر بخش تشريح شد.

همچنين حجت‌الاسلام اعرافي و هيئت همراه پيش از حضور در تحريريه ايكنا، از بخش‌هاي مختلف سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور از جمله «شهر الكترونيكي قرآن» و معاونت فعاليت‌هاي قرآني اين سازمان بازديد كرد.

در ادامه اين بازديد، حجت‌الاسلام اعرافي در نشستي صميمي با حميدرضا طيبي، رئيس جهاد دانشگاهي، «سعيد پورعلي» معاون فرهنگي جهاد، همكاران جهادگر سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و مسئولان اين سازمان حضور يافت و در سخناني، با تاكيد بر اهميت فعاليت‌هاي قرآني در جهاد دانشگاهي و سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور، از همكاري‌هاي بيشتر و گسترده‌تر جامعةالمصطفي ‌ا‌لعالميه با جهاد دانشگاهي، به وِيژه در زمينه فعاليت‌هاي قرآني در آينده‌اي نزديك خبر داد.

در اين بخش از مراسم كه با تلاوت آيات قرآن كريم آغازشد، پس از خير مقدم به حاضران توسط «مرتضي رضايي‌زاده» معاون خبرگزاري ايكنا با ارائه گزارش مختصري از فعاليت‌هاي اولين و تنها خبرگزاري تخصصي قرآن كريم در جهان اسلام همراه‌شد.

«رحيم خاكي» رييس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و مديرعامل خبرگزاري ايكنا نيز طي سخناني در اين مراسم گفت: مركز فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور از سال 1379 به صورت يك مركز تخصصي قرآني از سوي هيأت امناي جهاد دانشگاهي تشكيل‌شد و در سال 1380 فعاليت قرآني خود را با تأسيس سايت الكترونيكي(ايسكا) آغازكرد كه بخش كوچكي از اين سايت، اخبار قرآني را تشكيل‌مي‌داد. سپس سايت ايسكا به شهر قرآن تبديل‌شد و در مراحل بعد شاهد تكامل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) بوديم و امروز نيز شاهد 17 زبانه شدن اين رسانه هستيم.

رييس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور، ديگر فعاليت‌هاي اين سازمان را چنين تشريح‌كرد: جشنواه قرآني دانشجويان ايران تا 19 دوره به صورت سراسري به همت اين مركز برگزارشد، اما در حال حاضر اين جشنواره به صورت ملي با همكاري جهاد دانشگاهي و ديگر سازمان‌ها برگزار‌مي‌شود و اين سازمان درنظر دارد با همكاري سازمان آيسسكو يك اتحاديه جهاني تحت عنوان «فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان مسلمان» را تأسيس كند.

حميدرضا طيبي، رييس جهاد دانشگاهي نيز طي سخناني با اشاره به فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي در عرصه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي و علمي تصريح‌كرد: جهاد در راستاي خدمت به جوانان مسلمان فعاليت‌مي‌كند و جمهوري اسلامي ايران زماني به اهداف خود و توسعه همه‌جانبه خواهدرسيد كه بر منبع وحي و تعاليم اسلامي استوارباشد.

وي گفت: امروز مشكل ما توليد علم و فن‌آوري نيست، بلكه بحث ما خودباوري است كه بايد در زمينه‌هاي مختلف الگوسازي كنيم و اين خودباوري بايد به صورت يك فرهنگ در كشور درآيد و مقام معظم رهبري در سال‌هاي اخير پيوسته بر اين حوزه تأكيدكرده‌اند.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي، رييس جامعة‌المصطفي العالمية با ذكر اين مطلب كه ما در اين مكان شاهد موج و نهضتي از حركت قرآني هستيم، اظهار كرد: از همه دوستاني‌ كه روابط قرآني را با اين نهاد مقدس پايه‌ريزي كرده‌اند، به ويژه حجت‌الاسلام والمسلمين نوراللهيان و همكاران‌شان و ديگر دوستاني كه در داخل و خارج كشور با اين سازمان همكاري داشته‌اند تشكر مي‌كنم.

وي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه روند اين تعامل هم در اين حوزه و هم ساير قلمروهاي مربوط به جهاد دانشگاهي تداوم پيدا كند.

اعرافي گفت: ايران در مسير بازسازي تمدن اسلامي است و تأكيدات مقام معظم رهبري، معطوف به همين نكته بسيار كليدي و مهم است.

وي خطاب به حاضران در اين جلسه گفت: بازسازي تمدن اسلامي و بازگشت به تمدني كه قرن‌ها به جهان حكمراني علمي و فكري مي‌كرده است و احياي تمدن بزرگ اسلامي متناسب با جهان معاصر امروز به دست ما و شما سپرده شده است.

اعرافي توضيح داد: اين هدف كلان، آرماني و حاكم بر چشم‌انداز كشور، برنامه‌هاي آن و فعاليت‌هاي دانشگاه و حوزه و همه بخش‌هاي گوناگون كشور بايد باشد. جهاد دانشگاهي در صف مقدم حركت به سمت بازسازي تمدن اسلامي است. اين هدف كم و كوچكي نيست، اگر ملتي اين قابليت را پيدا كند، كه بحمدالله ملت ما پيشتاز اين حركت است بايد خدا را شاكر باشد كه پرچم‌دار بازسازي تمدن اسلامي و احياي هويت اسلامي در جهان معاصر است، آن هم به شكل اسلام عقلاني، منطقي، سنجيده، انقلابي و در عين حال معتدل و متناسب با نيازهاي ما. اين حركت بزرگي است و به تعبير طلبگي « غاية القصوي» است كه ما در جهت آن حركت كنيم و اين ذهنيت مي‌تواند بر همه كارهاي ما پرتو افكند و آن را هدايت كند.

رئيس جامعةالمصطفي ‌ا‌لعالميه به جايگاه جهاد دانشگاهي در اين عرصه اشاره كرد و گفت: جهاد دانشگاهي، در جايگاه پيشقراول بازسازي تمدن اسلامي است و مي‌تواند باشد.

حجت‌الاسلام اعرافي با بيان اينكه اتخاذ نگاهي بين‌المللي در اين زمينه ضروري است و در راهبردها و سياست‌هاي كلان سازمان جامعةالمصطفي ‌ا‌لعالميه اين مسائل نهفته است، تأكيد كرد: در برنامه ريزي‌ها بايستي نگاه ما به همه جهان اسلام و جهان و همه بشريت باشد.

اين فعال ديني متذكر شد: قرآن محور اين تمدن‌سازي است و اين كار در خبرگزاري نبايد به عنوان يك شغل به حساب آيد. اين كاري است كه بايد فرهنگ‌ساز باشد و بايد بر شئون زندگي ما پرتو افكند. پرتوافكني اين كار بر جامعه داخل و خارج كشور و فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي نكته مهم ديگري است كه بايد به آن اهتمام داشت.

حجت‌الاسلام اعرافي افزود: عظمت قرآن نكته‌اي است كه نبايد از آن غفلت كرد و دوستاني كه در كار قرآني هستند بايستي در بازسازي نگاه خود و ارتقاي معلومات‌شان نسبت به قرآن تلاش كنند. به ادله متقن، قابل اثبات است كه از نگاه قرآن و دين و اسلام، قرآن نسخه متطابق با انسان كامل و پيامبر است؛ همه علوم عالم در پيامبر و انسان كامل جمع است و در ظاهر و باطن در لايه‌هاي علوم قرآن انطباق دارد.

وي تصريح كرد: در كنار خواندن، نشر، پژوهش، تحقيق، آموزش و ديگر زمينه‌هاي قرآني نگاه هدايت‌جويانه به قرآن مهم است اين نگاه است كه بشريت امروز را نجات مي‌دهد و دنياي امروز هم تشنه معارف ناب قرآن است و نگاه هدايت‌‌جويانه و كشف معاني عميق قرآني مي‌تواند ما را در اين جهت كمك كند.

وي، بحث قرآن و علوم و سوژه‌هايي در اين ارتباط را كه در اين مركز مورد توجه قرار گرفته و جامعة المصطفي العالميه هم بدان توجه دارد، مورد تأكيد قرار داد و گفت: رشته قرآن و علوم براي اولين بار در ايران تصويب شد و گرايش قرآن و تعليم و تربيت به صورت رسمي در حال اجرا است و دكتراي آن شروع شده است، اين مقوله مي‌تواند گسترش پيدا كند؛ قرآن هنر و ادبيات امر مهمي است و بايد به صورت علمي‌تر به سوژه‌هاي مورد بررسي در اين سازمان توجه شود تا فضاسازي در داخل و خارج كشور نمايد.

حجت‌الاسلام اعرافي تأكيد كرد: شما بايد خدمات متقابلي را با مراكز قرآني و حوزه‌هاي علميه در قم داشته باشيد و ارتباط تنگاتنگي را برقرار كنيد.

وي ابراز اميدواري كرد كه هويت و اصالت قرآن اين مكان محفوظ بماند و اين هويت محور وحدت امت اسلامي شود و ادامه داد: ما در شعاع قرآن مي‌توانيم پيام انقلاب اسلامي را به دنيا منعكس كنيم.

حجتالاسلام اعرافي بيان كرد: جامعة المصطفي كه برآمده از دو نهاد مهم حوزوي و ديني است امروز قريب بيست هزار دانش‌پژوه و طلبه از صد كشور دنيا دارد كه بخشي در داخل و بقيه در 60 كشور دنيا هستند بيش از 300 مدرسه و دانشگاه در داخل كشور با جامعة المصطفي در ارتباط هستند و قريب بيست هزار فارغ‌التحصيل در طول ساليان ممتد داشته كه در 108 كشور دنيا حضور دارند.

رئيس جامعةالمصطفي ‌ا‌لعالميه خبر داد: با سرعت دو سه ماهه اساسنامه و ساختار جديد و مراحل تلفيق و پايه‌ريزي يك نهاد نوين حوزه‌اي و علمي بزرگ بين‌‌المللي با ساختاري كه مستقيم زير نظر مقام معظم رهبري است انجام شد و ما در حال چينش ساختاريمان هستيم خوشبختانه در ساختار جديد معاونت فرهنگي تربيتي جايگاه رفيعي دارد و مباحث قرآني در حد يك اداره كل فاخر و مهمي پايه‌ريزي شده كه مي‌تواند اين ارتباطات از آن طريق پايه‌ريز شود.

حجت‌الاسلام اعرافي با ذكر ديگر برنامه‌هاي جامعة المصطفي العالميه، همكاري‌هاي اين سازمان با جهاد دانشگاهي را بر اساس توافق‌نامه‌ها اعلام كرد و گفت: در نشستي كه در قم با شما خواهيم داشت اميدواريم روابط عام‌تري در حوزه آموزشي، پژوهشي، تبليغي و به خصوص بحث‌هاي قرآني روابط‌مان را تقويت كنيم و باعث عزت ايران اسلامي است ك پيشگام حركت‌هاي قرآني در جهان باشد

وي در ‌پايان سخنان خود، از دكتر طيبي و رحيم خاكي و ديگر دست‌اندركاراني كه در بخش‌هاي مختلف جهاد دانشگاهي و سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و در جهت اين نهضت بزرگ فعال‌اند تشكر كرد و براي آنان در حركت‌هاي ارزشمندي كه پايه‌ريزي كرده‌اند و تكميل و ارتقاي آن آرزوي توفيق كرد.

همچنين حجت‌الاسلام اعرافي و هيئت همراه پيش از حضور در اين مراسم، از بخش‌هاي مختلف سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور از جمله «شهر الكترونيكي قرآن» و معاونت فعاليت‌هاي قرآني اين سازمان بازديد كرد.

در پايان اين ديدار، حجت‌الاسلام اعرافي، كارت خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران را دريافت كرد و بخش‌هاي زبان‌هاي تاجيكي و قرقيزي، به عنوان زبان‌هاي شانزدهم و هفدهم خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به دست ايشان و دكتر طيبي رئيس جهاد دانشگاهي به صورت رسمي به بهره‌برداري رسيد.

يادآوري‌مي‌شود خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به‌عنوان اولين و تنها خبرگزاري تخصصي قرآن كريم در جهان اسلام از آبان سال 1382 كار خود را آغاز كرده كه اطلاع‌رساني اخبار و رويدادهاي قرآني و ديني سراسر كشور و بين‌الملل، آگاهي‌بخشي به اقشار مختلف جامعه با تأكيد بر ترويج فرهنگ متعالي و انسا‌ن‌ساز قرآن كريم، توليد و تقويت جريان‌هاي فكري و فرهنگي در حوزه‌هاي مختلف با محوريت قرآن كريم و كمك به ارتقاي فرهنگ استفاده عمومي از مفاهيم قرآني در زندگي روزمره از مهم‌ترين اهداف تأسيس اين خبرگزاري بوده است.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن