تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820528008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز توزيع كتب درسي از 15 شهريور در تهران معاون وزير آموزش‌وپرورش: حذف «كاغذ» از چرخه آموزش،‌ پيگيري مي‌شود دخالت كتب درسي در افت تحصيلي كاملا مورد پذيرش است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آغاز توزيع كتب درسي از 15 شهريور در تهران معاون وزير آموزش‌وپرورش: حذف «كاغذ» از چرخه آموزش،‌ پيگيري مي‌شود دخالت كتب درسي در افت تحصيلي كاملا مورد پذيرش است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي ضمن اذعان به اين مطلب كه در كتب درسي نارسايي‌هايي وجود دارد، نارسايي و اشكالات محتوايي اين كتب را عاملي براي افت تحصيلي دانش‌آموزان ايراني دانست و عنوان كرد: دخالت كتب درسي كشور در افت تحصيلي دانش‌آموزان، كاملا مورد پذيرش ماست، البته اين كه سهم كتب درسي در افت تحصيلي دانش‌آموزان چقدر باشد، نيازمند بررسي و ارزشيابي از طريق مطالعات ميداني است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، محي‌الدين بهرام محمديان، صبح روز سه‌شنبه در نشستي خبري افزود: همين كه كتب درسي تحت تاليف جديد و مورد تجديد نظر كلي يا تغيير جزيي قرار مي‌گيرد، نشان‌دهنده خواست ما براي كمرنگ كردن عامليت كتب درسي در افت تحصيلي دانش‌آموزان است و شايد تاليف جديد كتاب رياضي اول متوسطه پس از 17 سال نيز در همين راستا صورت گرفته باشد؛ كتابي كه به دليل داشتن فاصله زياد با محتواي كتب رياضي راهنمايي و دور ماندن از روش‌هاي نوين دنيا، افت شديد تحصيلي در سال اول دبيرستان را موجب شده بود.

وي با بيان اين كه پيش‌بيني نحوه مداخله معلمان و تاثير گذاري علايق دانش‌آموزان در تدوين برنامه درسي از سال آينده عملياتي مي‌شود، قرار گرفتن گروه منتقدان در كنار گروه برنامه‌ريزان و مولفان در چرخه برنامه‌ريزي درسي را از سياست‌هاي سال 87 سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي ذكر كرد.

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي درسي در ادامه با عنوان اين مطلب كه پرسنل اين سازمان و متوليان امر برنامه‌ريزي درسي كشور، حداقل دو شيفت در طول روز كار مي‌كنند و ميانگين ساعت كار آن‌ها حدود 13 ساعت در روز است، به اهداف سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي درسي نيز اشاره و عمده اين اهداف را، پژوهش و برنامه‌ريزي در حوزه برنامه درسي، تنظيم برنامه درسي، تأليف كتب درسي، ارزشيابي مستمر، پژوهش، انتشار كتب كمك آموزشي و استاندارد سازي محتواي كتب درسي توصيف كرد.

وي بر توسعه عدالت آموزشي در برنامه‌ريزي درسي كشور تاكيد كرد و با بيان اين كه توليد الكترونيكي كتب درسي و دراختيار گذاشتن اين امكان براي همه دانش‌آموزان ايراني به عنوان نياز روز دنيا، يكي از مصاديق عدالت آموزشي است، افزود: در اين راستا، توسعه محتواي شبكه آموزشي رشد، از طريق قرار دادن كتب درسي همه مقاطع تحصيلي به صورت PDF در اين شبكه آنلاين آموزشي، يكي از اقدامات است.

محمديان با يادآوري اين كه در توليد محتواي آموزشي بايد از مشاركت همه جانبه مولفان و محققان در بخش دولتي و خصوصي بهره‌برداري كرد، گفت: همت آموزش و پرورش از گذشته، بر اين بوده كه سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي مشروعيت علمي داشته باشد كه در حال حاضر نيز جايگاه خوبي به دست آورده و البته اميدواريم كه جايگاه آن را در يك دوره 10 ساله يا دو دوره 5 ساله ارتقا دهيم.

وي با اشاره به توزيع 153 ميليون جلد كتاب درسي و 35 ميليون نسخه مجلات كمك آموزشي رشد در سال گذشته، از توليد 700 عنوان نرم‌افزار آموزشي و كمك آموزشي نيز خبر داد و گفت: 35 عنوان نرم‌افزار نيز مورد بازبيني قرار گرفته و در سال تحصيلي آينده در اختيار همه مدارس قرار خواهد گرفت و البته 22 عنوان نرم افزار آموزشي جديد نيز در دست توليد است.

معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش در ادامه، با اشاره به برنامه‌هاي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي در عرصه فعاليت‌هاي كمك آموزشي و مهارت‌هاي زندگي، عنوان كرد: با همكاري معاونت سلامت وزارت بهداشت و درمان، 42 ساعت فيلم آموزشي در زمينه آموزش مهارت‌هاي زندگي، توليد خواهد شد.

به گزارش ايسنا، محمديان در ادامه به برخي تغييرات ايجاد شده در كتب درسي نيز اشاره و بيان كرد: در بخش فني و حرفه‌اي، امسال 370 جلد كتاب توزيع خواهد شد كه 17 جلد آن جديد التاليف، 9 جلد داراي تغييرات فعلي ، و 111 جلد داراي تغييرات جزئي هستند.

وي با اشاره به اين كه تاليف كتب جديد درسي در يك دوره زماني سه تا 5 ساله اتفاق مي‌افتد، از توزيع بيش از 150 ميليون جلد كتاب بين دانش‌آموزان در سال جاري خبر داد و اعلام كرد: در بخش‌هاي غيرفني نيز، فارسي اول راهنمايي، برنامه درسي هنر دوره راهنمايي و رياضي اول متوسطه جديد التاليف و قرآن سوم ابتدايي، قرآن اول راهنمايي، تاريخ دوم راهنمايي، حرفه و فن سوم راهنمايي و روانشناسي سوم متوسطه داراي تغييرات كلي در حد جديد التاليف بودن هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش، با اشاره به اين كه كتب دوره ابتدايي و پيش دانشگاهي در مدارس ابتدايي و مراكز پيش دانشگاهي توزيع مي‌شود، خاطرنشان كرد: كتب راهنمايي و متوسطه در فروشگاه‌ها توزيع خواهند شد كه پنج هزار توزيع كننده خصوصي در اين بخش وارد چرخه توزيع شده‌اند.

وي همچنين با اشاره به اين كه كتب درسي ابتدا در شهرستانها توزيع مي‌شود از آغاز توزيع كتب درسي از 15 شهريور ماه در تهران خبر داد و تاكيد كرد: با برنامه‌ريزي به عمل آمده توزيع كتب درسي قبل از آغاز سال تحصيلي به اتمام خواهد رسيد.

محمديان ورود طرح جديد آموزش روخواني و قرائت قرآن در سال سوم 30 درصد مدارس ابتدايي كشور را نيز از ديگر تغييرات برنامه‌ريزي درسي در سال تحصيلي 88ــ87 خواند و افزود: بر اساس اين طرح كلاس‌هاي آموزش روخواني قرآن به صورت 30 تا 40 جلسه پشت سر هم در برنامه‌ريزي درسي دانش‌آموزان سوم ابتدايي قرار مي‌گيرد؛ البته اين طرح، پس از گذشت دو سال، به صورت سراسري به اجرا در خواهد آمد و در اقدامي متفاوت، از امسال يك مصحف كامل قرآن به صورت سه بخش 10 جزئي نيز در طول دوره راهنمايي در اختيار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن