تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820955574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردبير فصلنامه بينات: انقلاب ما به دليل حساسيت و جايگاهش هميشه جلوي چشم جهانيان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سردبير فصلنامه بينات: انقلاب ما به دليل حساسيت و جايگاهش هميشه جلوي چشم جهانيان است
گروه سياسي: سردبير فصلنامه بينات گفت: انقلاب ما به دليل حساسيت و جايگاهي كه داشته و دارد، هميشه جلوي چشم جهانيان بوده و چه مخالفين و چه موافقين ما با نگاه خاصي به آن نظر مي‌كردند.
حسن پويا، سردبير فصلنامه بينات و عضو هيئت تحريريه بشارت در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در رابطه با پيشرفت توأم با عدالت كشور اظهار كرد: اگر به بعثت پيامبر اكرم(ص) و هدفي كه ايشان دنبال مي‌كرده‌اند برگزديم و نگاهي به جامعه آن زمان داشته باشيم درمي‌يابيم قدم‌هاي اوليه‌اي كه پيامبر بعد از دعوت به توحيد برداشتند، بحث پيشرفت جوامع اسلامي همراه با عدالت بود.

پويا به تأكيدات پيامبر اكرم در مقوله عدالت اشاره كرد و بيان داشت: جامعه آن زمان، نمود روشني در بي‌عدالتي بود. در بحش اجتماعي اين جامعه فرهنگ برده‌داري ملاحظه مي‌شد و در بخش ديگر ظلم در خانواده‌ها و زنان آن جامعه ديده مي‌شد و پيامبر با تأكيد بر اينكه «همه انسان‌ هستند و همچون دانه‌هاي شانه با هم برابرند و فرقي بين سياه و سفيد و عرب و عجم وجود ندارد» اين مطلب را بيان مي‌فرمود؛ اين رفتار نمود واقعي جامعه عادل است.

عضو هيئت تحريريه بشارت ادامه داد: اين تأكيد در سخنان بنيانگذار جمهوري اسلامي، بسيار واضح بود و فراوان به چشم مي‌خورد، بايد فراوان به اين تأكيد مي‌كرديم ولي دليل آنكه در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب بر آن تأكيد داريم بيانگر آن است كه هميشه بايد دنبال اين موضوع باشيم و همه لحظات بايد بر اين نكته تأكيد و پافشاري شود و حساسيتي كه مقام معظم رهبري نشان داده‌اند علي‌القاعده برخاسته از همين معناست.

سردبير فصلنامه بينات ابراز اميدواري كرد كه اين خواسته به تحقق برسد تا بتوانيم نمودهايش را در جامعه مشاهده بكنيم.

پويا با اشاره به اينكه هم‌اكنون انقلاب پس از سي سال به دوران بلوغ فكري و سياسي خود رسيده است به بررسي مهمترين اولويت‌هاي انقلاب در عرصه جهاني پرداخت و گفت: انقلاب ما به دليل حساسيت و جايگاهي كه داشته و دارد، هميشه جلوي چشم جهانيان بوده و چه مخالفين و چه موافقين ما با نگاه خاصي به آن نظر مي‌كردند.

وي در ادامه يادآور شد: همه افراد در جهان كنوني كه به دهكده جهاني معروف است به انقلاب ما به عنوان يك كار فوق‌العاده و مهم كه شايد در منظر خيلي افراد، محال مي‌نموده، مي‌نگرند.

اين كارشناس ديني توضيح داد: تأثير جهاني كه اين انقلاب داشت، حساسيت ديگري را بر انگيخت و به نظر مي‌رسد در اين ايام، آرام‌كردن جو جهاني بايد اولويت اول ما همراه با پافشاري روي ارزش‌ها و ايده‌هايمان باشد.

عضو هيئت تحريريه بشارت متذكر شد: با اين كار، آنچه را كه دشمنان عليه ما تبليغ مي‌كنند به شكست منجر مي‌شود و نشان مي‌دهيم آنچه كه آنان مي‌گويند ما نيستيم؛ در نگاه دوستان‌ ما، پيروزي و رسيدن به جايگاه بلند و واقعي ما مهم است و ملاحظه آنچه كه از ما به عنوان يك الگو در سطح جهان نمود مي‌يابد براي دوستان و دشمنان ما خيلي مهم است.

وي در ادامه اولويت‌هاي انقلاب را بازگو كرد و گفت: اولوليت اول ما بايد تنش‌زدايي باشد و به دنبال آن نشان‌دادن پيشرفت‌هاي مهمي كه طي اين سي‌ سال به انجام رسيده و از كسي هم پوشيده نيست از ضروريات است.

وي خطاب به جوانان، انديشمندان، مخترعين و مكتشفين تصريح كرد: اين دستاوردها را به جهانيان عرضه كنيد و اگر مي‌خواهيم اين را به خوبي نشان دهيم، بايد در درون از جامعه خودمان حمايت بي‌شائبه‌اي داشته باشيم تا در عرصه جهاني هم نمود پيدا كنيم.

عضو هيئت تحريريه بشارت به بررسي فراز و فرودهاي اين انقلاب پرداخت و تصريح كرد: همانطور كه حضرت امام بارها مي‌فرمودند «حساب ملت‌ها و دولت‌ها جداست» و اگر ملت‌ها حرفي را در مورد ما مي‌زنند، تحت تأثير تبليغات دولت‌هاست.

وي يادآور شد: اگر نگاهي به دولت‌ها و برخورد آنها داشته باشيم مي‌بينيم در بحث جنگ و بعد از آن، در مقاطع مختلف كه حوادث مختلف براي ما به وجود آورد، تسخير لانه جاسوسي، قضايايي كه در مكه رخ داد و قضاياي بعد از جنگ و نيز در عرصه‌هاي مختلف ديگر چون تعيين رهبري و پس از آن، روشن است چه فراز و فرودهايي داشته‌ايم ولي مهم استفاده از اين موقعيت‌ها است.

پويا با بيان اين مطلب كه نبايد همه چيز را به بيرون متصل كرده و فرافكني كنيم و خودمان را بي‌تقصير بدانيم تصريح كرد: از موقعيت‌ها بهترين استفاده را بكنيم و با تعيين مصالحي كه براي جامعه ما وجود دارد، به مشكلات داخلي موجود براي ايجاد پيشرفت بپردازيم و همچنين درب انتقادپذيري را بازتر كنيم و انتقادهاي معقول را بپذيريم.

سردبير فصلنامه بينات با بيان روايتي از مولاي متقيان علي(ع) اظهار كرد: امام علي مي‌فرمايند «من كه امام شما هستم دور از خطا و اشتباه نيستم» ما با اين نگاه بايد تحملمان را بيشتر كنيم و فردگرايي را به جامعه‌گرايي تغيير دهيم و نگذاريم حب و بغض‌هايمان، مانع واقعيت جامعه شود.

وي با اشاره به شعار سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي كه مقام معظم رهبري بر آن تأكيد بسيار داشتند بيان داشت: وحدت و انسجام داخل و خارج را به معناي واقعي كلمه يعني استفاده از همه نيروها و انديشه‌ها و جناح‌ها داشته باشيم كه در اين صورت در بحث جهاني هم پيروز خواهيم شد و اگر نباشد به بن‌بست‌هايي مي‌رسيم كه برخي از آن را هم تاكنون شاهد بوده‌ايم.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن