تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798471555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشیه داربی 57 پیروزی و استقلال


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: حاشیه داربی 57 پیروزی و استقلالشنبه2/8/83استقلال، آزادی ...

آقای گوینده ورزشگاه اولین شیرین كاری خودش را ساعت 17 تقدیم كرد. او كه می خواست جو را گرم كند شروع كردن به حرف زدن: امروز رقابت داغ ستقلال و آزادی ... لابد شما هم تصدیق می كنید آن شعار معروف استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی با مسابقه استقلال و پرسپولیس یا همان استقلال و پیروزی فرق می كند. حالا آقای گوینده چطور پیروزی را كرده آزادی، باید از خودش پرسید. شاید استقلال- آزادی، مسجع تر از استقلال – پیروزی است. نه؟آمدند5 دقیقه از ساعت 17 گذشت و بازیكنان دو تیم وارد ورزشگاه شدند. البته از جایگاه خبرنگاران نمی شد خوب تونل ورود بازیكنان را دید ولی وقتی تماشاچیان خاموش یكدفعه فریاد می كشیدند و به سمت تونل نگاه می كنند، گوشی می آید دست آدم.

بد و بیراهبد و بیراه تماشاچیان هم درست در نقطه تلاقی آنها( زیرVIP) فقط با حضور پلیس به درگیری فیزیكی كشیده نشد. صحنه طوری بود كه هزاران سرآبی به سمت هزاران سر قرمز( و بالعكس) برگشته بود و انواع و اقسام كلمات رد و بدل می شد! سرانجام پرسپولیسی ها شعار پرسپولیس، سرور استقلال را شروع كردند و ماجرا فیصله پیدا كرد.

جمعیت آن لاینگزارش تماشاچی ها از ساعت، 15:30 تا ساعت 17:30 به شرح زیر است: 30/15: طبقه پایین به طور كامل پر شده اما طبقه دوم جز یك كلونی چند صد نفری، دیگر خبری نیست! البته هنوز برای قضاوت زود است. جمعیت حدود 45 هزار نفر.16: استقلالی ها جایگاه خودشان در طبقه دوم را كم كم پر می كنند. پرسپولیسی ها زودتر جنبیده اند. طبقه دوم، جایگاه پرسپولیسی ها شلوغ تر است. جمعیت حدود 5 هزار نفر.

30/16: طبقه دوم كم كم در حال پرشدن است، آنهایی كه حرفه یی تر هستند با ورود تماشاچیان جدید در طبقه پخش می شوند تا تعاد آنها بیشتر به چشم بیاید. استقلالی ها كم كم كمبودها را جبران می كنند. جمعیت حول و حوش 60 هزار نفر.17: در این نیم ساعت زیاد نیامده اند. فقط چند نفر استقلالی كه بقیه استقلالی ها حاضر در ورزشگاه به آنها خوشامد می گویند. گفته می شود باران بعدازظهر خیلی ها را از آمدن به ورزشگاه منصرف كرده است. عده یی از هواداران استقلال هم درست رفتند بالای سر پرسپولیسی ها كه عجیب به نظر می رسد. جایگاه آنها آنجا نیست ولی پلیس این اجازه را به آنها داده!

تمرین جلوی چشم مردمگروه دف آزادی تقدیم می كند: برنامه ویژه برای سرگرم نگه داشتن تماشاچیانی كه از چند ساعت قبل به ورزشگاه آمده اند. برای اینكه جلوی صد هزار تماشاچی، برنامه خراب نشود نیاز به تمرین كردن است. تمرین گروه دف در نوع خودش جالب بود. تمرین آرام برای اینكه مزاحم اطرافیان نشوند.لیدرهاسهراب بوقی ساعت 20/16 وارد جایگاه هواداران استقلال شد و از سوی آنها مورد استقبال قرار گرفت. لباس فرم لیدرها كه روی آن نوشته شده بود" كانون هواداران" به تن سهراب بوقی هم بود. حراست این بار می خواست لیدرها متمایز باشند.

توپ جمع كن هاتوپ جمع كن ها مثل بازی ایران- آلمان دو سه ساعت قبل از بازی روی نیمكتی كه پرسپولیسی ها آنجا مستقر می شوند نشستند. آنها منتظرند اگر چرخبالی آمد و كاغذ روی زمین ریخت، سریع بپرند توی زمین و... نیمكت استقلالی ها اما به اشغال عكاس ها درآمده.

عكس یادگاریساعت 17 داورهای آلمانی به زمین آمدند البته نه برای بازدید، بلكه برای انداختن عكس یادگاری، اكبر قاسمی و اربابی هم از این فرصت استفاده كردند و كنار داوران آلمانی چند تا عكس انداختند. نوید مظفری داور چهارم، كنار داورها بود تا برای آنها هر چه را می خواهند، توضیح بدهد. نوید مظفری آلمانی بلد است، می گویند دلیل اصلی اینكه او داور چهارم بازی شده، همین است.

مه یر آرتیستمه یر، با قامت كشیده، با كت و شلوار و كراوات قرمز بیشتر شبیه آرتیست ها است تا داور، البته این در مورد یكی از كمك هایش بیشتر صدق می كند، مه یر بعد از گشتی در زمین به سوژه ثابت دوربین ها و خبرنگاران تبدیل شد البته با مترجمی به اسم مظفری.

یاغییك صحنه فوق العاده عجیب! پلیس یك تماشاچی هوادار پرسپولیس را به سمت یكی از تونل ها می راند. این تماشاچی ظاهر جالبی دارد: یك ركابی قرمز در هوای سرد آزادی. پلیس دقیقاً او را از جلوی جایگاه استقلالی ها به سمت تونل می راند. شما تا آخر قصه را بخوانید: یك پرسپولیسی میان ده ها هزار نفر آبی! این جناب هوادار پرسپولیس آن قدر كری خواند و یك تنه مقابل هزاران استقلالی ایستاد كه باید گفت: ای بابا!تردید 100 هزار نفریبزرگترین دغدغه تماشاگران یك ساعت و نیم مانده به آغاز مسابقه هیچ ربطی به نتیجه مسابقه ندارد. اینكه ورزشگاه تا ساعت شش و نیم پر می شود یا نه، تنها دل مشغولی تماشاگران است. یكسری هم كه موبایل به دست به آن سوی خط امیدواری می دهند." راه بیافتی، حتما می رسی"تواشیح خوانیبین ساعت چهار و نیم تا پنج یگ گروه تواشیح تماشاگران را سرگرم كرد، تماشاگران هم به احترام آنها سكوت را رعایت كردند. البته گروه تواشیح هم به احترام تماشاگران خیلی زود كارشان را تمام كردند. با این وجود پس از تواشیح نوبت رسید به تفسر تواشیح!انفجار(1)در ورزشگاه وضع به گونه یی است كه اول صدا می آید، بعداً می فهمی برای چی سرو صدا كرده اند. 10 دقیقه به شش چنین اتفاقی درورزشگاه می افتد. البته خیلی زود دلیلش را می فهمی. بازیكنان استقلال برای گرم كردن وارد چمن شدند.انفجار(2)10 دقیقه پس از اینكه بازیكنان استقلال آمدند، قرمزها هم نیاز به گرم كردن را حس كردند. از این لحظه به بعد تمام تماشاگران به نوعی مشغولند. یك عده یی استقلال را تشویق می كنند و یك عده پرسپولیس. بقیه هم بیكار نیستند. علیه حریف فحش می دهند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 435]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن