تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهرمي اعلام كرد:2.6 ميليون بيكار در كشور داريم/ برنامه ريزي براي تثبيت نرخ بيكاري در سالجاري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جهرمي اعلام كرد:2.6 ميليون بيكار در كشور داريم/ برنامه ريزي براي تثبيت نرخ بيكاري در سالجاري
ساري - خبرگزاري مهر : وزير كار و امور اجتماعي با اعلام اينكه هم اكنون 2.6 ميليون بيكار در كشور داريم، از برنامه ريزي براي تثبيت نرخ بيكاري در سالجاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سيد محمد جهرمي ظهر سه شنبه درحاشيه بازديد از طرح سلامت الكترونيك به خبرنگاران در بابلسر اظهار داشت: اگر بتوانيم نرخ بيكاري را امسال دركشور ثابت نگه داريم كار بزرگي انجام داده ايم.

وي خاطرنشان كرد: هنوز ميزان نرخ بيكاري در سه ماهه اول امسال جمع بندي نشده ولي به زودي توسط مركز آمار ايران ، ميزان افزايش يا كاهش نرخ بيكاري دركشور اعلام خواهد شد.

وزير كار اظهار داشت: نرخ بيكاري در سال گذشته به طور ميانگين هر سه ماه يكبار بررسي شده كه اين ميزان در پايان سال 86 ، 10.6 درصد بوده است .

خشكسالي

جهرمي با اشاره به اينكه بروز خشكسالي در 14 استان كشور سبب مشكلاتي در برخي خدمات و صنايع فعال اتخاذ شده است ، تصريح كرد: ممكن است امسال در بخش كشاورزي دچار مشكلاتي براي اشتغالزايي شويم.

كاهش سود بانكي

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه كاهش نرخ سود بانكي چه تاثيري در بازار كار و افزايش اشتغال خواهد داشت؟ ياد آور شد: هر ميزان كه هزينه مبادله بنگاه هاي اقتصادي كه بخشي مربوط به هزينه هاي مالي است، كاهش يابد و بنگاه هاي اقتصادي سود آوري داشته باشند، پايداري و توسعه بنگاههاي اقتصادي نيز افزايش خواهد داشت.

وزير كار در ادامه خاطرنشان كرد: پايداري و توسعه بنگاه هاي اقتصادي سبب ايجاد فرصتهاي شغلي و كاهش نرخ بيكاري خواهد شد. به گفته جهرمي يكي از هدفهايي كه وزارت كار آن را دنبال مي كند، اين است كه اين منابع به سمت توليد و به صورت مديريت شده نظارت و پرداخت شود.

وي ادامه داد: بايد منابع كشور را در اختيار افرادي قرار دهيم كه سود آوري بسياري در بازار سرمايه و افزايش اشتغال ايجاد كنند.

بسته بانك مركزي

وزير كار در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد بسته پيشنهادي بانك مركزي اظهار داشت: مجموعه سياستهاي پولي كشور بر اساس سياست اقتصادي آن كشور بايد تنظيم شود و كميسيون اقتصادي در اين زمينه بررسي هاي خود را انجام داده است.

جهرمي تصريح كرد: اين بسته براي انضباط و نظارت بيشتر بر منابع بانكي و حل مشكلات اقتصادي مردم و توسعه توليد و اشتغال ابلاغ شده و مي تواند سبب رونق اقتصادي و تعادل در ميزان رشد اقتصادي كشور داشته باشد.

وي افزود: طرح توسعه بنگاه هاي اقتصادي زود بازده يكي از طرحهاي اين وزارتخانه بوده كه امسال نيز اين طرح دنبال مي شود.

به گفته وزير كار، بانك مركزي قريب به 9 هزار طرح را بررسي ميداني و عملي كرده كه نشان مي دهد فقط اندكي از طرحهاي ارائه شده براي تسهيلات دچار انحراف بوده اند.

تعداد بيكاران كشور

جهرمي همچنين تعداد بيكاران كشور را تا به امروز حدود 2 ميليون و 600 هزار نفر اعلام و تصريح كرد: سالانه يك ميليون و 200 هزار نفر به جامعه متقاضي شغل در كشور افزوده و 50 هزار نفر بر ميزان بيكاران كشور افزوده خواهد شد.

اصلاح قانون كار

وي همچنين بر ضرورت اصلاح در قانون كار كشور تاكيد كرد و افزود: قانون كار كشور نيازمند اصلاح و بازنگري است .

وزير كار از بررسي و تدوين نظام جديد قانون كار در كشور در كميسيونهاي دولت خبر داد و گفت: اميدواريم به زودي اين طرح در مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.

جهرمي با بيان اينكه برنامه ريزي امسال اين وزارتخانه ايجاد حدود يك ميليون و 200 تا 1 ميليون و 400 هزار شغل در كشور است ، گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده و بررسي هاي به عمل آمده ميزان اشتغال در كشور روند رو به رشدي خواهد داشت.

وي در پايان آذربايجان شرقي و استانهاي سيستان و بلوچستان وخوزستان را به ترتيب كمترين و بيشترين استانهاي كشور از نظر تعداد افراد بيكاري عنوان كرد.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن