تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812857020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود مخالفت‌هاي آمريكا اينديپندنت: براون خروج نيروهاي انگليس از بصره را اعلام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با وجود مخالفت‌هاي آمريكا اينديپندنت: براون خروج نيروهاي انگليس از بصره را اعلام مي‌كند
خبرگزاري فارس: يك روزنامه انگليسي در گزارشي نوشت: نخست وزير انگليس قرار است خروج نيروهاي اين كشور از بصره عراق را اواخر ماه آينده ميلادي اعلام كند.


به گزارش فارس، هفته‌نامه انگليسي "آبزرور" در شماره روز يكشنبه خود در مصاحبه‌اي اختصاصي با "جرج بوش" رئيس جمهور آمريكا پيش از سفر به لندن از هشدار كاخ سفيد به "گوردون براون" نخست وزير انگليس مبني بر تعيين نكردن جدول زماني خروج نيروهاي اين كشور ازعراق خبر داد.
به نوشته آبزرور اظهارات رئيس جمهور آمريكا درباره طرح خروج نيروهاي انگليسي از عراق بدنبال اين خبر مطرح شد كه خروج نهايي نيروهاي انگليس تا پايان سال جاري ميلادي اعلام مي‌شود.
از سوي ديگر كاخ سفيد با رد خبر هفته نامه آبزرور اعلام كرد راهبرد انگليس و آمريكا درباره عقب‌نشيني از عراق مشترك است.
بر اساس نوشته‌ اين هفته‌نامه، رئيس جمهور آمريكا كه در ادامه سفر اروپايي خود امروز وارد لندن مي‌شود به فشارهاي وارده بر كشورش و همچنين بر انگليس براي عقب‌نشيني از عراق اعتراف كرده اما جورج بوش در جواب به اين درخواست‌ها اعلام كرده نبايد جدول زماني براي خروج نيروها وجود داشته باشد.
بر همين اساس وزارت دفاع انگليس نيز تاكيد كرد تصميمي براي خروج نيروهاي انگلستان از عراق اتخاذ نشده است.
چندي پيش خبرهايي منتشر شده بود مبني بر اينكه دولت انگليس از سوي ارتش اين كشور تحت فشار قرار گرفته است تا نيروهاي نظامي انگليس را از عراق خارج كند و در عوض نيروهاي بيشتري را به افغانستان يعني جايي كه نيروهاي نظامي انگلستان تحت فشار قرار دارند، اعزام كند.
اما روزنامه "اينديپندنت" در شماره امروز خود با وجود تمام اخبار منتشر شده فوق و مخالفت صريح آمريكا با خروج نيروهاي انگليسي از عراق نوشت: "گوردون براون" قرار است خروج نيروها از شهر بندري بصره در جنوب عراق را پيش از تعطيلات تابستاني مجلس نمايندگان انگليس يعني اواخر ماه آينده ميلادي (اوايل مرداد) اعلام كند.
انگليس شهريور سال گذشته به رغم مخالفت‌هاي آمريكا 500 نفر از نيروهاي خود را از شهر بصره خارج كرد و امنيت اين شهر را به طور كامل به دولت عراق واگذار نمود.
طي سفر "جرج بوش" به انگليس براون به بوش اطمينان داد نيروهاي بيشتري به افغانستان اعزام خواهند كرد.
رئيس جمهور آمريكا نيز به طور مشخص به خروج سال گذشته نيروهاي انگليسي از بصره عراق اشاره كرد و آن را عقب نشيني براون خواند.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن