تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816268754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضاي علمي كشور و جوانان -10 مسائل مالي عامل تعيين كننده‌اي در پروژه‌هاي علمي محسوب نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فضاي علمي كشور و جوانان -10 مسائل مالي عامل تعيين كننده‌اي در پروژه‌هاي علمي محسوب نمي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس هيئت مديره و مدير عامل صنايع هوايي نيروهاي مسلح وزارت دفاع با تأكيد بر وجود منابع مالي در طرح‌هاي علمي، گفت: معتقدم ،مسائل مالي و بودجه مهم است اما عامل تعيين كننده‌اي در پروژه‌هاي علمي محسوب نمي‌شود.


مجيد هدايت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: بودجه براي طرح‌هاي تحقيقاتي و فعاليت‌هاي صنعتي و عمراني لازم است اما هميشه مشكلات مالي وجود دارد و اين مسئله در همه جاي دنيا وجود داشته، حتي در كشورهاي پيشرفته نيز ممكن است براي تأمين نياز مالي طرح‌هاي عملي و صنعتي، فرد 20 سال اين موضوع را دنبال كند؛ تا به نتيجه لازم برسد.
وي در ادامه گفت: در برخي مواقع مراكز تحقيقاتي هميشه بودجه مختصري هم كه در اختيار داشته‌اند را نتوانستند جذب كنند. اما با همين امكانات و بودجه موجود مي‌توانيم پروژه‌ها را دنبال كنيم.
مدير عامل صنايع هوايي نيروهاي مسلح وزارت دفاع در مورد حضور بخش خصوصي در طرح‌هاي علمي، افزود: مانعي براي حضور بخش خصوصي وجود ندارد و درحال حاضر هم اين بخش در صحنه حضور دارد و فعاليت مي‌كند. ضمن اين‌كه به اين امر تأكيد شده ‌است ‌،اما اين‌كه منابع زيادي براي انجام فعاليت‌ علمي لازم است، بايد بگوييم صنعت به صنعت اين موضوع متفاوت است.
وي توضيح داد: در بعضي از حوزه‌ها منابع مالي زيادي براي ايجاد زير ساخت‌هاي لازم موجود است كه براي نمونه مي‌توان به صنعت هوايي اشاره كرد.
مدير عامل صنايع هوايي نيروهاي مسلح وزارت دفاع تصريح كرد: « اگر بگوييم جوانان كشورمان به دليل اين‌كه آزمايشگاه پيشرفته وجود ندارد نمي‌توانند تحقيقاتشان را دنبال كنند» صادقانه نيست.
هدايت گفت: بايد به دنبال اين‌ باشيم تا بدنه ملت و بخش‌هايي كه منابع مالي كافي در اختيار دارند وارد حوزه تحقيقات و پژوهش كشور شوند و به فعاليت بپردازند.
وي بيان كرد: صنايع پيشرفته در كشور لكوموتيو بخش تحقيقات هستند و زماني كه حركت مي‌كنند بقيه صنايع را نيز به دنبال مي كشانند.
مدير عامل صنايع هوايي نيروهاي مسلح وزارت دفاع گفت: نقش جوانان نقش ارزنده‌اي است و اين نقش دائماً در حال گسترش است. ضمن اين كه بخش عمده‌اي از جوانان در پروژه‌هاي اساسي كشور مشغول هستند. همچنين با توجه دولت به اين بخش، افزايش ورود جوانان در پروژه‌هاي بزرگ همچون پروژه‌ "صاعقه" بسيار واضح و ارزشمند است.
وي با اشاره به وجود انگيزه در جوانان براي شركت در عرصه‌هاي علمي و تحقيقاتي، گفت: از طريق رسانه‌هاي عمومي و با توجه به فرهنگ عامه مردم براي اين قشر از جوانان، كه نتوانسته‌اند در عرصه‌هاي علمي و تحقيقاتي موفق به كسب مدارج علمي شوند اما استعداد و علاقه براي حضور در زمينه هاي علمي را دارند ، عرصه را تنگ كرده‌ايم.
هدايت با ابراز تأسف از فرهنگ عمومي و وجود مشكلات در اين زمينه، اظهار داشت: واقعيت امر اين است كه از اين جهت در سيستم فرهنگ عمومي براي اين قشر از جوانان كاري انجام نداده‌ايم.
رئيس هيئت مديره و مدير عامل صنايع هوايي نيروهاي مسلح وزارت دفاع با بيان اينكه در ديگر كشورها مراكزي براي حمايت از اين گروه از جوانان ايجاد شده است، گفت: در كشور نيز با تأسيس سازمان پژوهش‌هاي علمي كشور براي حمايت از جواناني كه استعداد و زمينه فعاليت در طرح‌هاي تحقيقاتي را دارند، اقدام مناسبي انجام شد.
وي گفت: براي حمايت از جواناني كه نتوانسته‌اند در عرصه‌هاي علمي به موفقيت دست‌ يابند در داخل كشور پايه‌ريزي شده اما اين نكته به خوبي تبيين نشده است، با توجه به اين كه در ابتداي راه هستيم براي رشد مراكز علمي و فن‌‌آوري نياز به جهاد عمومي در كشور احساس‌ مي‌شود.
رئيس هيئت مديره و مدير عامل صنايع هوايي نيروهاي مسلح وزارت دفاع متذكر شد: به دليل شرايط اقتصادي موجود و اينكه درآمدزايي براي بخشي ساده و براي بخش ديگري مشكل است اين موضوع انگيزه جوانان را براي شركت در زمينه‌هاي علمي كاهش مي‌دهد.
انتهاي پيام/ز
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن