تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816732017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در افتتاحيه جشنواره استاني صداوسيما عنوان شد: 83 درصدمردم، از برنامه‌هاي شبكه‌هاي استاني راضي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در افتتاحيه جشنواره استاني صداوسيما عنوان شد: 83 درصدمردم، از برنامه‌هاي شبكه‌هاي استاني راضي هستند
خبرگزاري فارس: معاون امور استان‌هاي سازمان صدا و سيما در مراسم افتتاحيه شانزدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استانها گفت: 83 درصد از مردم ايران از برنامه‌هاي شبكه‌هاي استاني رضايت دارند.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، مراسم افتتاحيه شانزدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استانها شب گذشته در تالار حافظيه شهر شيراز برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، در اين مراسم كه با تلاوت آياتي از قرآن كريم و سرود جمهوري اسلامي آغاز شد، حجت الله يراق طلايي مدير كل مركز صدا و سيماي فارس، عليرضا سالمي نيك دبير جشنواره، سيدمحمدرضا رضازاده استاندار فارس، سيدرمضان موسوي‌مقدم معاون امور مجلس و استان‌هاي صدا و سيما و جمعي از مديران مراكز سازمان صدا و سيما حضور داشتند.
در اين مراسم سيدرمضان موسوي مقدم معاون امور مجلس و استان‌هاي سازمان صدا و سيما گفت: اينكه كاروان كاركنان صدا و سيما سالي يك بار در شهري از فلات گسترده ايران بار ‌افكند، چهره خود را تماشا كند، صداي خود را بشنود، به ديده داوري، كيفيت آثار خود را ارزيابي كند و با دلواپسي قضاوت و دشواري انتخاب، چند اثر را برتر بداند همه مسئوليت اين جشنواره نيز و من براي چرايي اين گفته دلايل بسياري دارم.
وي ادامه داد: اولا خدايي كه سميع و بصير است، قدرت ديدن و شنيدن را به ما بخشيد تا زيباترين‌ها را ببينيم، خوش‌ترين‌ها را بشنويم و بهترين‌ها را انتخاب كنيم. پس جشنواره اصلي اين نيست كه دو روزه‌اي دور هم جمع شويم و با تشويق غريب اما كوتاه مدت، آثاري را انتخاب كنيم. جشنواره توليدات مراكز راديويي و تلويزيوني سرزمين ما همان است كه هر روز در بين مردمان و مخاطبان جريان دارد. اينكه ما را ببينند و بشنوند و در ميان ديده‌ها و شنيده‌هاي صدا و سيما، خود حقيقي‌مان را باور كنند اصل و اساس اين جشنواره است.
موسوي مقدم تصريح كرد: از بعد ديگر، اين جشنواره فراتر از يك مهماني خانوادگي است و در همين فرصت كوتاه چند روزه مي‌توان جغرافياي كوچكي از ايران را ملاقات كرد و به لمس كمبودها پرداخت و از به هم پيوستن رودخانه عظيم توانايي‌هاي اين همه هنرمند اميدوار بود.
وي افزود: جشنواره توليدات مراكز آواي اخلاص 32 مركز و من نماينده همه آن صدها نفر از كاركنان صدا و سيماي مراكز هستم كه فرهنگ‌مداري را جلوتر از فرهنگ‌سالاري انجام مي‌دهم. به ياد مي‌آورم گفته رئيس محترم سازمان را در جشنواره سال قبل كه اگر عنصر صداقت و ايمان را از توليدات صدا و سيما حذف كنيم چيزي براي جذب مخاطب و جذب علاقه او باقي نمي‌ماند.
موسوي مقدم در ادامه به پژوهش معاونت امور مجلس و استان‌هاي صدا و سيما كه روي مخاطبان انجام شده بود اشاره كرد و گفت: وقتي در بهار، تابستان، پاييز و زمستان سال گذشته طبق يك اراده جمعي و عزم پژوهشي از مخاطبان سراسر ايران خواستم علاقه‌مندي خود را به برنامه‌هاي شبكه هاي استاني و محلي راديو و تلويزيون اعلام كنم 67 درصد از ميزان اعتماد و 83 درصد ميزان رضايت ملي سهم سنگيني از مسئوليت بر دوش ما گذاشت كه جشنواره شانزدهم را كيفي‌تر كنيم. اين مهم در كنار توجه و دلبستگي مردم ساكن مرزهاي كشور به جلوداري فرهنگي صدا و سيما است كه چشم همكاران ما را در صدا و سيما مراكز استانها به برخي كمبودها و ناملايمات مي‌بندد و ديده آنها را به گلستاني باز مي‌كند كه در آن رضايت رهبري، اعتماد عمومي و اقتدار فرهنگي و اتحاد ملي موج مي‌زند.
معاون امور مجلس و استان‌هاي سازمان صدا و سيما تصريح كرد: مباهات جشنواره شانزدهم در اين است كه گزارش هيأت داوري و كميته‌هاي تخصصي امروز به داشتن صد شبكه راديويي و تلويزيوني، ديدگاه‌ها و فرستنده‌ها افتخار نمي‌كند، بلكه كم شدن فاصله رقابت‌ها و سختي انتخاب‌ها حكايت از اين دارد كه توانايي‌هاي برخاسته از فرهنگ بومي، سبب توليد اين همه فكر و تجلي اين همه هنر شده‌اند.
وي ادامه داد: آنچه در اين چند روز از ديدگاه دقت شما مي‌گذرد فقط تعريف از توليدات مراكز صدا و سيماي استان‌ها نيست. گاهي دست داوري آنچنان نبض كاستي‌ها و نقايص كار را به دقت گرفته كه براي تحمل انتقاد شرح صدر شما را مي‌طلبيم و گاه آنچنان حصار تقليد و كليشه را شكسته‌ايد كه بهترين تشويق را در ذات و جوهره همان اثر و معرفي‌اش به عنوان يك هنر ملي دانسته‌ايم.
موسوي مقدم در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امسال در زمينه توليدات سيما هرچند از حيث ريتم، ضرباهنگ، تم و درون‌مايه هنوز با ضعف‌هايي مواجه هستيم اما نمي‌توانيم زيبايي شناختي قابل تصاوير، ايجاد جذابيت‌هاي محيطي استان‌ها و ارتباط پيوسته اقتضائات بومي با دل‌خواسته‌هاي مردم استان را منكر شد و آنها را باور نكرد. مستندهاي تلويزيوني مراكز استان‌ها بعضا آنچنان محصولي تماشايي از مزرعه فكر و سليقه ارائه مي‌كنند كه مي‌توان آنها را يادآور نقاط اوج مستندسازي در ايران و حتي آموزگار مستندسازان شبكه‌هاي ديگر ناميد.
وي با بيان اينكه امسال انيميشن‌ها قوت بيشتري گرفته‌اند، حكايت‌ها و روايت‌هاي ايران را به خيال‌پردازي ذهن سيال سازنده خود گره زده‌اند و چند اثر توليد شده كه مي‌توان به درخشش ستاره اقبال آنها در جشنواره‌هاي جهاني اميدوار بود، تصريح كرد: خبرها به زمينه‌هاي اميدواركننده و بسترهاي روشن خود نزديك شده‌اند و اتحاد عمومي را برمي‌انگيزند. به كيفيت صدا كلام، گويش و مباني محلي در توليدات راديويي، اهتمامي ويژه و نگاهي كارشناسي اعمال شده و تلفيق تجربه پيشكسوتان باذوق جوانان در راديوهاي استاني، شهري و محلي، جدا درخور توجه است.
آثار ارسالي، موسيقي هرچند كه هنوز براي همه نغمه‌ها و مقام‌هاي محلي پنجره‌اي منتظر دارند اما تنوع آثار رسيده و تخصص گرايي براي ضبط توليدات از بركات بخش موسيقي مراكز است.
وي ادامه داد: و اين همه، تازه ابتداي كار در سازماني است كه مسلط علم، فن و هنر، تلاشگران صدا و سيما را هر لحظه به آموختن پژوهش، عمق بخشي نسبت به جامعه، كسب مشاركت اجتماعي و سياسي مردم و به معرفت جان بخش اصالت‌هاي ديني هشدار مي‌دهد.
وي در ادامه مواردي كه مديران هيأت‌هاي داوران، رؤساي كميسيون تخصصي و شركت‌كنندگان در جشنواره متذكر شد و گفت: باتوجه به عنوان سال جديد كه نوآوري و شكوفايي است، حداقل 5 راهكار مهم و علمي و قابل اجرا در مراكز استان‌ها را پيشنهاد دهيد و در آستانه سي‌امين سال پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، محورهاي اجرايي رسانه را براي مراكز پيشنهاد كنيد.
موسوي مقدم در پايان سخنان خود با بيان اين كه آسيب شناسي در فرآيند توليد را بار ديگر مرور كنيد و به خصوص انطباق توليدات با سياست‌هاي افق رسانه و مغايرت‌هاي موجود را شناسايي و در گزارش، واقع‌گرايي را به جاي امور توصيفي و تشريحي در امور توليد و در مديريت پيام، شفاف سازي را به‌كار گيريد، گفت: مديريت كنداكتور مراكز، مديريت و هدايت صحيح برنامه‌هاي تأميني با توجه به اقتضائات بومي و محلي و چگونگي همفكري عملي با برنامه‌سازان و نيازهاي واقعي مخاطب استاني را در گزارش‌هاي خود برشمريد تا دستمايه مناسبي براي رشد و پويايي مناسب شود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن