تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815476819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشتاد و پنجمين جلسه شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: هشتاد و پنجمين جلسه شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران برگزار شد


تهران – حيات هشتاد و پنجمين جلسه شوراي مشاوران وزرا صبح امروز(دوشنبه) با حضور مشاور رييس جمهور در امور ايثارگران و شوراي مشاوران وزرا در محل ساختمان شماره 4 وزارت نفت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حيات، بهروزي معاون وزير نفت در جلسه شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران كه امروز (دوشنبه) با حضور مجتبي رحماندوست مشاور رييس جمهور در امور ايثارگران و رييس مشاوران وزرا در امور ايثارگران در محل ساختمان شماره 4 وزارت نفت برگزار شد با گراميداشت ياد و خاطره 1000 شهيد صنعت نفت، شهيد تندگويان به عنوان وزير هميشگي نفت ايران و شهيد چمران اعلام كرد: يك هزار و 185 آزاده، 9 هزار و 500 جانباز و حدود 7 هزار رزمنده در كادر سازماني وزارت نفت مشغول به فعاليت هستند.
وي با اشاره به مصوبه هيات دولت و مصوبه 1497 هيات مديره صنعت نفت اضافه كرد: درحال حاضر هزار فرزند شهيد و جانباز بالاي 25 درصد در اين سازمان استخدام و بنابه دستور وزير نفت مقرر شده است امسال تمامي فرزندان شهيدي كه به شكل نيروي اركان ثالث يا پيمانكاري در سراسر صنعت نفت درحال فعاليت هستند به استخدام سازمان درآيند.
وي با اعلام فعاليت هاي اين سازمان درخصوص ترويج فرهنگ ايثار و شهادت گفت: اين سازمان به منظور ترويج اين فرهنگ 2 اقدام جدي تشكيل موزه شهيد تندگويان و 1000 شهيد صنعت نفت در محل منزل مسكوني تندگويان و كليدزدن سريال اين شهيد را انجام خواهد داد.
بهروزي ادامه داد: مكانيزه شدن خدمات به ايثارگران و فعال شدن سامانه پيام گير ايثارگران بخش پالايش و پخش را از ديگر خدمات ارايه شده توسط وزارت نفت است.
بهروزي با اشاره به شروع كار ستاد امور ايثارگران در سال 64 در 4 شركت اصلي و نفت خبز جنوب با حضور نماينده تدوين مقررات، فرمانده بسيج و به مسووليت مشاور وزير در امور ايثارگران گفت: اين ستاد طي 2 سال گذشته توجه ويژه اي به بحث ارتقا سطح سازماني امور ايثارگران معطوف كرد تا در مناطقي كه به رغم وجود آمار ايثارگري بالا دفتر امور ايثارگران ندارند اين دفتر تشكيل و جنبه ارتقاي سازماني پيدا كند.
بهروزي ارتباط نزديك تر با بنياد شهيد و امور ايثارگران، رسيدگي به بحث اشتغال ايثارگران با رعايت سهميه ها، ارتباط بيش تر با جامعه هدف و بازديد از خانواده شهدا، انجام اقدامات مساعدتي حمايتي از جانبازان در پايه تشويقي و استفاده از كسر ساعت، ساماندهي طرح درمان ايثارگران و والدين شهداي صنعت نفت، توجه به ورزش جانبازان، استمرار خدمات به ايثارگران بازنشسته و پيگيري حقوق والدين شهدا كه در زمان شهادت فرزندان تحت تكلف نبوده اند را به عنوان اقدامات مهم وزارت نفت برشمرد.
در ادامه اين جلسه مشاور وزير نيرو در امور ايثارگران به عنوان دبير كارگروه اقتصادي به بيان پيشنهاداتي به وزارت نفت پرداخت و گفت: پيشنهاد 14 وزير اين كارگروه به وزير نفت در 7 محور پايه ريزي شده است.
محمد احمديان با اشاره به اينكه وزارت نفت از لحاظ مالي از وزارت هاي ديگر سرآمد است ادامه داد: كمك مالي به رزمندگان، واگذاري گيت هاي گاز با اولويت ايثارگران و به صورت اقساط، افزايش بنزين ايثارگران و انتقال آن به كارت هوشمند، معرفي شركت هاي سودده وزارت نفت به منظور استفاده ازسهام اين شركت ها براي ايثارگران، حمايت از شركت ايثارگري در پيمانكاري نفت و گاز و 50 درصد تخفيف به ايثارگران استخدام فرزندان شهيد و جانباز در وزارت نفت و جانبازان 25 درصد به بالا در انشعابات گاز از محورهاي درخواست هاي ارايه شده به وزارت نفت است.
مديركل اشتغال بنياد شهيد و امور ايثارگران و دبير كارگروه اقتصادي در ادامه اين جلسه با اشاره به اقدامات وزارت نيرو اعلام كرد: طبق آيين نامه و قانون حداقل 25 درصد افراد شاهد بدون آزمون استخدامي جذب مي شوند و سهميه حداقل 5 درصد ايثارگران بدون لحاظ فرزندان شاهد نيز از سهميه هاي استخدامي با آزمون ورودي است و جمع سهميه ايثارگران در دستگاه هاي دولتي اعم از دستگاه هاي مشمول ماده 145 و ماده 160 قانون برنامه چهارم حداقل 30 درصد مي رسد.
شيراوند با اعلام مشكلي كه با همه دستگاه ها بدون استثنا دارند اضافه كرد: همه دستگاه ها مكلف هستند يكي از فرزندان شاهد، يك فرزند جانباز بالاي 25 درصد و يك فرزند آزاده اعم از اينكه جانباز و آزاده شاغل، ازكارافتاده يا بازنشسته باشد در دستگاه خود استخدام كنند و اين قانون تكليفي براي سازمان ها است و نبايد قانون به دليل نداشتن تحصيلات افراد مذكور و يا تحصيلات در رشته نامرتبط اجرا نشود.
شيراوند گفت: بنياد شهيد و امور ايثارگران به عنوان راه كار اين طرح اعلام كرده است: مي توان اين فرزندان را در مشاغل غيرتخصصي به كار گرفت و درغير اين صورت بنياد تعهد مي كند اين افراد را حداقل به مدرك فوق ديپلم برساند و از طرفي بنياد هزينه هرگونه آموزش تخصصي كه وزارت خانه ها براي كارآموزي اين افراد مي پردازد را متحمل مي شود.
وي با اشاره به اينكه هيات محترم وزيران دستگاه ها را مكلف كرده سالانه 100 هزار نفر در بخش كار تخصصي آموزش دهند با وجود اقدامات گذشته از وزارت نفت درخواست كرد: تمام فرزند شهيد، جانباز و آزاده ديپلم آماده آموزش هاي نفت، پتروشيمي و گاز طي 3 ماه در استان هاي خود آموزش داده شوند و به شكل ادواري، پيمانكاري يا طرف قرارداد صنعت نفت زمينه استخدام آنان فراهم شود.
شيرآوند اعلام كرد: در بحث آموزش و توانمندسازي اين افراد به ازاي هر فرد حاضر به پرداخت 1 تا 5/1 ميليون تومان هزينه آموزش هستيم.
وي در بحث گلزارها خاطرنشان كرد: سال 86 وزارت نفت مبلغ 2 ميليارد تومان براي ساماندهي گلزارهاي بوشهر و خوزستان به بنياد مساعدت كرد و براي سال جاري براي ساماندهي 849 گلزار شهداي ساير استان ها از اين وزارت خانه تقاضاي همكاري داريم.
مشاور رييس جمهور در امور ايثارگران در اين جلسه با اشاره به بند (ي) قانون 104 توسعه چهارم اعلام كرد: تمام دستگاه هاي دولتي مكلف هستند گزارش عملكرد نيم درصد بودجه اشاره شده در اين قانون را كه بايد صرف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت شود را گزارش دهند.
رحماندوست در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد بايد با تهيه فعاليت هاي قابل انجام در اين حوزه خط فكري مناسبي به وزارت خانه ها جهت ترويج اين فرهنگ ارايه كند.
مجتبي رحماندوست در پايان با اشاره به راه اندازي نخستين كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در كتابخانه ملي گفت: اين اقدام به منظور استفاده كارشناسي متقاضيان صورت گرفته و ترجيح مي دهيم اين كتب به منظور جلوگيري از سكولاريزم فرهنگي جدا نشود و در بين ديگر كتب در كتابخانه قرار گرفته و مورد استفاده قرار گيرد.
پايان پيام
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1650]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن