تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821241883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه آمريكا مي‌گويد واشنگتن از دولت آينده لبنان حمايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير خارجه آمريكا مي‌گويد واشنگتن از دولت آينده لبنان حمايت مي‌كند
به گزارش ايرنا از بيروت ، كاندوليزا رايس كه روز دوشنبه بطور غير منتظره از سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين وارد بيروت شد پس از ديدار با ميشل سليمان رييس جمهوري لبنان افزود : براي تبريك انتخاب سليمان و اعلام حمايت از وي و دولت آينده اين كشور به بيروت سفر كرده‌ام.

وي توافق سران لبناني در دوحه قطر را به مصلحت لبنان و آمريكا دانست و گفت صلح در خاورميانه بايد فراگير و گسترده باشدو اين چيزي است كه در " آناپوليس " به آن اشاره شده بود.

رايس گفت : روابط سوريه و لبنان بايد مانند دو همسايه باشد و لازمه اين امر ترسيم مرزها و مبادله سفير بين دو كشور است و ما اميدواريم لبنان با همسايگان خود بهترين روابط همراه با رعايت احترام حاكميت لبنان داشته باشد.

وزير امور خارجه آمريكا اضافه كرد لبنان و سوريه بايد در عمليات صلح خاورميانه مشاركت داشته باشند و ما از روند گفت و گوها بين سوريه و اسراييل حمايت مي‌كنيم.

وزير امور خارجه آمريكا در اين اظهارات به نقض مكرر قطعنامه‌هاي سازمان ملل از سوي اسراييل به ويژه قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬شوراي امنيت و زير پاگذاشتن حاكميت لبنان از سوي اين رژيم اشاره‌اي نكرد.

هرچند مقام‌هاي كاخ سفيد ادعا مي‌كند دخالتي در لبنان ندارند اما سياست آمريكا طي سالهاي گذشته ، حمايت از گروه حاكم ، ضديت با حزب‌الله و ديگر گروههاي مردمي لبنان و تلاش براي به سازش كشاندن اين كشور با اسراييل بوده است.

آمريكا همچنين به دليل حمايت آشكار از اسراييل به ويژه در جريان جنگ ويرانگر اين رژيم در سال ‪ ۲۰۰۶‬عليه مردم لبنان ، وجهه خوبي نزد مردم اين كشور نداشته و گروههاي مختلف لبناني بارها خواستار اخراج سفير آمريكا از لبنان شده‌اند.

مواضع مداخله جويانه آشكار جرج بوش رييس جمهوري آمريكا كه از گروه حاكم خواسته بود رييس جمهوري را بدون در نظر گرفتن نظرات مخالفان انتخاب كنند و همچنين اصرار واشنگتن بر ابقاي فواد سنيوره به عنوان نخست وزير و تاكيد بر ابقاي وزير دفاع كنوني اين كشور در پست خود ، موجي از مخالفتهاي عمومي را در لبنان بر انگيخته است.

واشنگتن بيشتر كارشنكني را در حل بحران لبنان و تشكيل دولت وحدت ملي در اين كشور داشته است.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن