تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821239692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشياي عتيقه عراق در بازارهاي ايتاليا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اشياي عتيقه عراق در بازارهاي ايتاليا
دولت عراق به طور رسمي از ايتاليا خواست اشياي عتيقه عراقي را كه در طي سقوط بغداد سرقت و توسط پليس ايتاليا توقيف شده است را به اين كشور بازگرداند.


به گزارش سرويس فرهنگي برنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، دولت عراق به طور رسمي از ايتاليا درخواست كرد آثار عتيقه اي كه در دوران سقوط اين كشور سرقت و توسط پليس ايتاليا توقيف شده است را به اين كشور باز گرداند.

براساس اين گزارش "محمد عباس العربي" وزير جهانگردي عراق طي ديدار و گفت وگويي با "موريزيوميلاني" سفير ايتاليا در بغداد از وي خواست تمامي اشياي عتيقه عراقي را كه در زمان سقوط بغداد و حمله آمريكا به اين كشور از موزه ملي عراق ربوده شده و توسط نيروهاي امنيتي ايتاليا توقيف شده است را به اين كشور تحويل دهد.

همچنين در ادامه اين ديدار درباره ساخت سه موزه توسط ايتاليايي ها در شهرهاي نجف، ناصريه و ديوانيه عراق بحث و گفت وگو شد.

يادآور مي شود، ميراث فرهنگي عراق هنگام حمله نيروهاي آمريكايي به اين كشور، خسارت هاي بسياري ديد و تعدادي از آثار باستاني به دليل كمبود امنيت از موزه ها به سرقت رفت.

سرقت اشياي عتيقه از موزه ملي عراق در آن زمان، بيش از هر چيز توجه رسانه ها را به خود جلب كرد. اين موزه يكي از پنج مركز مهم نگهداري آثار تاريخي جهان محسوب مي شود. ابتدا تصور مي شد كه حدود 170 هزار قطعه از آثار باستاني موجود در اين موزه به سرقت رفته است اما به مرور معلوم شد كه خزانه هاي اصلي موزه ملي عراق كاملا خالي شده است.

همچنين پس از گذشت مدت ها، 1600 قطعه از اشياي عتيقه اين موزه در كشورهاي همسايه، 300 قطعه در كشور ايتاليا و 600 قطعه در آمريكا پيدا شد.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن