تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 29 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807058795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره هنرهاي تجسمي «فجر» و «مقاومت» امسال برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مدير دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: جشنواره هنرهاي تجسمي «فجر» و «مقاومت» امسال برگزار مي‌شود
گروه هنر: «محمود شالويي» مدير دفتر هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست روز دوشنبه 27 خرداد ماه با اعلام برنامه‌هاي اين دفتر در سال 87 از برگزاري جشنواره‌هاي فجر، مقاومت و... و تدوين سند توسعه هنرهاي تجسمي و ضوابط جديد خبرداد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نخستين نشست مطبوعاتي «محمود شالويي» مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران با موضوع تبيين برنامه‌هاي دفتر هنرهاي تجسمي و موزه هنرهاي معاصر تهران صبح امروز دوشنبه 27 خرداد ماه ساعت 11 در تالار وحدت برگزار شد.

در اين نشست شالويي دفتر هنرهاي تجسمي را يكي از مهم‌ترين مراكز هنري با زيرمجموعه‌هاي متعدد و زمينه‌هاي كاري وسيع خواند و عنوان‌كرد: هنرمندان تجسمي از نام‌آورترين هنرمندان ايران و جهان هستند و خدمات ارزشمندي در طول دهه‌هاي اخير به ويژه در سال‌هاي انقلاب و جنگ و همين طور دوره كنوني در جهت ترويج هنر ناب ايراني و اسلامي ارائه كرده‌اند و دفتر هنرهاي تجسمي ارشاد نيز در دوره جديد در تلاش است كه وضعيت بهينه‌اي براي هنر و هنرمندان تجسمي ايجاد كند.

وي ادامه‌داد: در طول 2 ماه گذشته مشكلات اين دفتر و به ويژه فقدان روابط مستمر با ساير مراكز مرتبط شناسايي شده و اكنون كوشش مي‌كنيم ساختار نويني را بنيان بگذاريم و اموري كه در گذشته مورد توجه واقع نشده و يا شكل عملياتي نيافته را براي بهبود شرايط هنرهاي تجسمي پيگري كنيم.

شالويي افزود: در شكل‌گيري ساختار نوين دفتر تجسمي و توجه به موضوعات راهبردي و سياست‌گذاري جديد ضرورت حضور فرهيختگان و هنرمندان محسوس است به همين علت فهرستي ازپيشكسوتان تهيه كرده و آنان را براي شركت در شوراي سياست‌گذاري و راهبردي هنرهاي تجسمي دعوت كرديم كه مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.

وي از تشكيل شوراي فني و تخصصي در موزه هنرهاي معاصر خبرداد و تاكيدكرد: گنجينه‌هاي فراواني موجود در اين موزه آن را به يكي از موزه‌هاي شناخته شده دنيا بدل كرده به همين علت ضروري ديديم كه با حضور هنرمندان و كارشناسان شوراي فني و تخصصي موزه هنرهاي معاصر را شكل دهيم تا برنامه‌هاي اين موزه از اين پس به شكلي مطلوب‌تر برگزار شود.

شالويي در ادامه معرفي طرح‌ها و برنامه‌هاي خود به شوراي خريد آثار هنري نيز اشاره كرد و اظهارداشت: با توجه به متفاوت بودن سلايق افراد همواره در امر خريد آثار هنري براي موزه و دفتر تجسمي با مشكل روبه‌رو بوديم كه براي رفع اين مسئله بعد از مشورت با اهالي هنر ضوابطي تعيين و شوراي 5 نفره‌اي متشكل از هنرمندان و كارشناسان انتخاب شدند كه از اين پس طبق آيين‌نامه و بعد از بازديد از نمايشگاه‌هاي داير آثار هنري مطلوب را خريداري خواهندكرد.

مدير دفتر هنرهاي تجسمي به ضعف ارتباطات مراكز تجسمي استان‌ها با اين دفتر اشاره كرد و گفت: از اين پس سعي خواهيم كرد ارتباط دفتر هنرهاي تجسمي به عنوان مركز و متولي هنرهاي تجسمي را با مراكز استان‌ها قوت ببخشيم و و با فعال كردن انجمن‌هاي هنري در استان‌ها و شهرستان‌ها امكان رشد و مطرح شدن تمام هنرمندان ايران حتي افراد ساكن در نقاط دورافتاده را فراهم كنيم زيرا بدون شك هنرمندان بسياري در تمام شهرهاي ايران وجود دارند كه اگر زمينه مهيا شود، در سطح ملي و بين‌المللي مطرح خواهندشد كه فراهم آوردن اين شرايط از وظايف ما است.

وي در ادامه تاكيدكرد: متاسفانه تمام دوسالانه‌هاي هنري كشور در تهران برگزار مي‌شود در حالي كه برخي استان‌ها نيز قابليت برگزاري اين رويدادهاي هنري را دارند به همين منظور از 4 دوسالانه عكس، تصويرگري كتاب كودك و نوجوان، نگارگري و سفال و سراميك كه تا پايان امسال برگزار خواهدشد، در تلاش ‌هستيم 2 دوسالانه را در استان‌هاي ديگر داير كنيم به عنوان مثال دو استان همدان و سمنان تمايل خود را براي برپايي دوسالانه سفال و سراميك اعلام كرده‌اند كه به احتمال قوي ميزباني اين دوسالانه به استان سمنان تفويض خواهدشد همچنين در سال‌هاي آتي نيز اغلب دوسالانه‌ها در استان‌هايي كه قابليت لازم را داشته‌باشند، برگزار مي‌شود.

سرپرست موزه هنرهاي معاصر درباره همكاري دفتر تجسمي با موزه ملي سينما تصريح‌كرد: از ديگر فعاليت‌هاي جديد دفتر برقراري ارتباط‌ با موزه ملي سينما است كه از اين پس طي تعامل‌هاي پيش‌بيني شده سينما تك موزه معاصر با همكاري موزه ملي فعال‌تر مي‌شود همچنين غرفه‌هايي در موزه ملي سينما به هنرهاي تجسمي اختصاص خواهديافت كه اين موضوع آغاز همكاري ما با موزه سينما خواهدبود.

وي به تعيين ضوابطي در امر ورود و خروج آثار هنري اشاره كرد و يادآورشد: متاسفانه برخي آثار هنري كه وارد كشور مي‌شود، به علت ضعف هنري به هنر معاصر و حس بصري مردم لطمه مي‌زند كه به همين علت از اين پس اجازه ورود به هر اثري را به كشور نخواهيم‌داد همين‌طور از انجا كه آثار خارج شده از كشور سطح هنري ما را در جهان مطرح كند و در واقع رسالت معرفي هنر ايران را بر دوش دارد، لازم است كه براي خروج آثار هنري نيز تدابير جديدي اتخاذ شود البته در اين امور بدون شك نفع و زيان هنرمندان صاحب اثر لحاظ خواهدشد.

شالويي از ديگر كارهاي انجام شده در دفتر از گفت‌وگو با رايزن‌هاي فرهنگي خارج از كشور نام برد و ابرازداشت: دو كشور آلمان و فرانسه براي مبزباني آثار هنرمندان ايراني اعلام آمادگي كرده‌اند كه براي برپايي نمايشگاه 2 هنرمند آلماني در ايران نيز موافقت شده و اميدواريم كه اين نمايشگاه‌ها در داخل و خارج كشور به همكاري‌هاي متقابل با ساير كشورها بينجامد.

وي همچنين اعلام‌كرد: در سال جديد برنامه‌هاي جديدي‌ در دفتر هنرهاي تجسمي برگزار مي‌شود از جمله جشنواره هنرهاي تجسمي فجر، جشنواره تجسمي مقاومت، نمايشگاه بين‌المللي آثار هنري ايران و جشنواره هنرهاي تجسمي دانش‌آموزان جهان اسلام كه نمايشگاه بين‌المللي آثار هنري ايران از اين پس مانند نمايشگاه كتاب تهران به شكل يك اكسپو برگزار خواهدشد.

هنرمندان ايراني بازهم به جشنواره ونيز مي‌روند

شالويي خبر داد: در سال 87 به مناسبت 30‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نمايشگاهي از گنجينه موزه هنرهاي معاصر ترتيب خواهيم داد همچنين تدوين سند توسعه هنرهاي تجسمي نيز كه تاكنون تدوين نشده در دستور كار دفتر تجسمي قرار دارد. موضوع ديگر نيز برگزاري دوسالانه خوشنويسي در سال آينده است كه خلا آن در فهرست دوسالانه‌ها احساس مي‌شود.

وي در پايان، دوره مديريت خود را دوره حضور همه هنرمندان دانست و همچنين عنوان‌كرد: مقدمات حضور هنرمندان ايراني در جشنواره ونيز نيز مهيا شده كه اميدواريم سال آينده بتوانيم در اين جشنواره معتبر بين‌المللي حضور فعال داشته‌باشيم.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن