تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805517420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير جديد دفتر تجسمي ارشاد خبر داد شوراي راهبردي و سياست‌گذاري هنرهاي تجسمي تشكيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير جديد دفتر تجسمي ارشاد خبر داد شوراي راهبردي و سياست‌گذاري هنرهاي تجسمي تشكيل مي‌شود
خبرگزاري فارس: مدير جديد دفتر تجسمي ارشاد از تشكيل شوراي راهبردي و سياست‌گذاري هنرهاي تجسمي كشور خبر داد. تدوين سند توسعه هنرهاي تجسمي، تشكيل شواري فني-تخصصي موزه هنرهاي معاصر تهران، شوراي خريد آثار هنري و تعيين ضوابط ورود و خروج آثار هنري از مهمترين برنامه‌هاي مديريت جديد اين مركز است.


به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، محمود شالويي مدير جديد دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران، صبح امروز در نخستين نشست خبري خود در جمع خبرنگاران مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را يكي از مهمترين مراكز هنري با زيرمجموعه‌هاي وسيع و گسترده دانست كه خيلي عظيمي از هنرمندان جوان و پيشكسوتان اين عرصه در جهت رشد و ارتقاء هنرهاي تجسمي ايران تلاش مي‌كنند.
وي هنرمندان ايراني را از جمله نام‌آورترين هنرمندان در سطح ملي و بين‌المللي خواند و گفت: خدمات هنرمندان ما در عرصه هنرهاي تجسمي چه در دوره انقلاب،چه در دوره جنگ تحميلي و بازسازي و چه امروز كه كشورمان در شرايط ويژه‌اي به سر مي‌برد، در صدد ترويج فرهنگ ايراني-اسلامي بوده‌اند.

**به زودي شوراي راهبردي و سياست‌گذاري هنرهاي تجسمي تشكيل مي‌شود

شالويي در ادامه با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي بنيادي در عرصه هنرهاي تجسمي كشور از تشكيل شوراي راهبردي و سياست‌گذاري هنرهاي تجسمي با حضور هنرمندان نخبه و فرهيخته خبر داد و گفت: فهرستي براي حضور هنرمندان نخبه و فرهيخته تهيه كرده‌ايم و از مشاوره اين هنرمندان در اين شورا استفاده خواهيم كرد.

**تشكيل شوراي فني و تخصصي موزه هنرهاي معاصر تهران

شالويي در ادامه با اشاره به تشكيل شوراي فني و تخصصي موزه هنرهاي معاصر تهران گفت: با توجه به اهميت و اعتبار اين موزه،‌وجود گنجينه عظيم و غني آثار هنري و ...نياز به تشكيل چنين شورايي داشتيم تا از مشورت آنها براي امور موزه هنرهاي معاصر تهران بهره بگيريم.

**تشكيل شوراي خريد آثار هنري

مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به تشكيل شوراي خريد آثار هنري اشاره داشت و افزود: براي خريد آثار هنري، با مشكلاتي مواجه بوديم و طبعاً سليقه‌هاي مختلفي هم در اين زمينه دخيل بود كه با تشكيل اين شوراي 5 نفره و وضع آيين‌نامه، موضوع خريد آثار هنري را ضابطه‌مند كرديم.
شالويي گفت: اعضاي اين شورا از كارشناسان هنري و هنرمندان عرصه تجسمي كشور هستند كه به طور هفتگي جلساتي را برگزار مي‌كنند و براي خريد آثار هنري براي موزه هنرهاي معاصر تهران و مركز هنرهاي تجسمي از نمايشگاه‌هاي مختلف تجسمي ديدن خواهند كرد.

**ارتباط تنگاتنگ مركز هنرهاي تجسمي با استان‌ها

محمود شالويي از ارتباط تنگاتنگ مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد با انجمن‌هاي مختلف استاني و شهرستاني خبر داد و گفت: اين برنامه يكي از برنامه‌هاي بر زمين مانده بود و ارتباط مركز هنرهاي تجسمي ارشاد با استان‌ها از قوت لازم برخوردار نبود.
وي با اشاره به فعال شدن انجمن‌هاي تجسمي استان‌هاي كشور گفت: ارتباط مركز هنرهاي تجسمي با مراكز استانها و شهرستانها مي‌تواند عرصه را براي كشف استعدادهاي جديد و بروز و ظهور هنرمندان مستعد اين استان‌ها در عرصه ملي و بين‌المللي فراهم كند.

**برخي دوسالانه‌ها راهي استانهاي كشور مي‌شوند

وي همچنين از برگزاري برخي برنامه‌هاي مركز هنرهاي تجسمي در مراكز استانها خبر داد وگفت: همه دوسالانه‌هاي تجسمي كشور در تهران برگزار مي‌شود. اين در حالي است كه برخي از استانهاي كشور ظرفيت و امكانات لازم را براي برگزاري جشنواره‌ها،اكسپوها و دوسالانه‌هاي مختلف دارند. ما به دنبال اين هستيم كه با هدف تمركز زدايي برخي از برنامه‌هاي خودمان از جمله دوسالانه‌ها را با توجه به ظرفيت و امكانات موجود به ديگر استان‌ها واگذار كنيم كه اولين اقدام برگزاري دوسالانه سفال و سراميك در استان سمنان خواهد بود.

**همكاري مشترك با موزه سينماي ملي ايران
مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد از همكاري موزه هنرهاي معاصر تهران با موزه سينماي ملي ايران خبر داد و گفت: با اين همكاري مشترك، سينما تك موزه هنرهاي معاصر فعال‌تر خواهد شد و همچنين غرفه‌اي براي نمايش آثار هنري تجسمي در فضاي موزه ملي سينماي ايران تشكيل خواهد شد.

**تعيين ضوابط براي ورود و خروج آثار هنري
شالويي ازتعيين ضوابط لازم براي ورود و خروج آثار هنري نيز خبر داد و گفت: در زمينه ورود و خروج آثار هنري ما با مشكلاتي روبرو بوديم و آثاري وارد كشور مي‌شد كه بعضاً آثاري با كيفيت بسيار نازل و ضعيف بود كه اين مسئله به آثار هنري كشور و اقتصاد هنر ما لطمه وارد مي‌كرد، بنابراين در جهت تقويت آثار هنري كشورمان و حمايت از هنرمندانمان، شرايطي را فراهم خواهيم كرد كه اجازه ورود به هر اثر هنري داده نشود و به دنبال آن ذائقه هنري مردم ايران نيز دچار تغيير نشود.

**ارتباط با ديگر كشورها

وي افزود:‌براي معرفي آثار هنرمندان كشورمان به دنيا نيز تلاش خواهيم كرد و به اين منظور با رايزنان فرهنگي كشورمان در ديگر كشورها مذاكره كرده‌ايم كه طي آن قرار شده برخي از اين كشورها از جمله آلمان،فرانسه،كانادا و ... ميزبان آثار هنري ايرانيان باشند و نمايشگاه‌هايي از آثار هنرمندان ايراني در اين كشورها برپا شود.

**برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي فجر، مقاومت و دانش‌آموزان جهان اسلام

شالويي از برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي فجر به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي اين مركز ياد كرد و گفت: اين جشنواره به موازات ديگر جشنواره‌هاي فجر نظير تئاتر و موسيقي امسال برگزار خواهد شد و جشنواره مقاومت و جشنواره هنرهاي تجسمي دانش‌آموزان جهان اسلام نيز از ديگر جشنواره‌هايي است كه امسال برگزار خواهد شد.

**برگزاري نمايشگاه بين‌المللي آثار هنري در كشور

برگزاري نمايشگاه بزرگ آثار هنري به مثابه نمايشگاه بزرگ كتاب به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي مدير جديد مركز هنرهاي تجسمي اعلام شد.
شالويي در اين خصوص گفت: اين نمايشگاه به صورت بين‌المللي و به مثابه نمايشگاه بزرگ كتاب برگزار مي‌شود و هم‌اكنون نيز مقدمات آن فراهم شده و از اين پس هر ساله شاهد برپايي اين نمايشگاه خواهيم بود.

** نمايش بخشي از آثار گنجينه موزه در ايام پيروزي انقلاب

محمود شالويي با اشاره به نمايش بخشي از آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران گفت‌: اين نمايشگاه به مناسبت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ايران برپا خواهد شد.

**دوسالانه‌هاي باقي‌مانده برگزار مي‌شوند

مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي در ادامه با اشاره به برگزاري دوسالانه‌هاي باقي‌مانده گفت: امسال چهار دوسالانه تصويرگري كتاب كودك و نوجوان،دوسالانه عكس، نگارگري و سفال و سراميك را برگزار خواهيم كرد.

** يك دوسالانه ديگر به جمع دوسالانه‌ها اضافه مي‌شود

شالويي از برگزاري دوسالانه خوشنويسي خبر داد و گفت:نخستين دوسالانه خوشنويسي سال آينده برگزار خواهد شد.

محمود شالويي مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد در ادامه به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
وي درباره حضور بخش خصوصي در برگزاري برنامه‌هاي مختلف تجسمي به موازات فعاليت‌هاي مركز هنرهاي تجسمي و موزه هنرهاي معاصر تهران گفت: متولي برنامه‌هاي تجسمي، مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و فعاليت دستگاه‌هاي موازي كه اقدام به برگزاري برنامه‌هاي تجسمي مي‌كنند،خللي در فعاليت‌هاي اين مركز ايجاد نخواهد كرد.

**تدوين دستورالعملي براي هماهنگي برنامه‌هاي تجسمي با مركز

وي با ابراز گله‌مندي از عدم هماهنگي اين دستگاه‌ها در برگزاري برنامه‌هاي تجسمي از تدوين دستورالعملي خبر داد كه طبق آن براي انجام هر گونه فعاليت تجسمي بايد با مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد هماهنگ شود.

** تدوين سند توسعه هنرهاي تجسمي و آيين‌نامه اجرايي دوسالانه‌ها

محمود شالويي همچنين از تدوين سند توسعه هنرهاي تجسمي خبر داد و آن را يكي از كارهاي مهمي عنوان كرد كه تاكنون انجام نشده است.
وي همچنين با بيان اين كه تاكنون هيچ آيين‌نامه‌اي براي برگزاري دوسالانه‌ها نبوده است افزود: تاكنون برگزاري دوسالانه‌ها بر اساس ضوابط مشخصي نبوده و بيشتر به صورت توافقي برگزار مي‌شده است به همين منظور آيين‌نامه‌اي با عنوان آيين‌نامه اجرايي دوسالانه‌هاي هنرهاي تجسمي تدوين كرده‌ايم كه بعد از اين همه دوسالانه‌ها بر طبق آن برگزار خواهند شد.

**براي انتصاب سرپرست موزه هنرهاي معاصر تصميمي نگرفته‌ام

شالويي درباره انتصاب فردي به عنوان سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران گفت: انتصاب مدير موزه هنرهاي معاصر تهران بر عهده مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد است اما تاكنون هيچ تصميمي در اين باره نگرفته‌ام اما شوراي فني- تخصصي را براي اين موزه تعيين كرده‌ايم كه برنامه‌ريزي‌ها با مشورت آنها صورت مي‌گيرد
وي افزود:‌من معتقدم كه مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد نبايد خودش را محدود به موزه هنرهاي معاصر كند چرا كه در غير اين صورت از رسيدگي به 30 استان كشور و امور بين‌المللي باز مي‌ماند. ضمن اين كه حضور من در موزه هنرهاي معاصر دليلي بر عدم حضور افراد واجد شرايط نيست.
شالويي زمان دقيق انتخاب سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران را اعلام نكرد.

**حضور بخش خصوصي بدون سودجويي مانعي ندارد

سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران درباره حضور بخش خصوصي در فعاليت‌هاي تجسمي كشور گفت: حضور بخش خصوصي در برگزاري برنامه‌هاي تجسمي كشور با اخذ مجوز از مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد بلامانع است اما شركت‌ها و مؤسساتي حق دارند در اين زمينه فعاليت كنند كه با توجه به موضوع اقتصاد هنر، اهداف سودجويانه نداشته باشند.
وي درباره انجام برنامه‌هايي كه از سوي حبيب‌الله صادقي مدير پيشين مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد هم گفت: برنامه‌هايي كه ايشان قبلاً اعلام كرده‌اند دليلي براي تغيير حتمي آنها نداريم و اگر اين برنامه‌ها در ليست برنامه‌هاي ما هم باشد، آنها را دنبال خواهيم كرد.
شالويي درباره بودجه تجسمي كشور هم توضيح داد: بودجه هنرهاي تجسمي در سال جاري بودجه مناسبي است اما با توجه به حجم برنامه‌ها كافي نيست و ما تلاش مي‌كنيم كه بتوانيم بودجه بيشتري را به دست آوريم.

** حضور ايران در دوسالانه ونيز

شالويي از مقدمات لازم براي حضور در دوسالانه جهاني ونيز خبر داد و گفت: سال آينده در دوسالانه ونيز شركت خواهيم كرد و مقدمات لازم را براي آن فراهم خواهيم كرد.

**توسعه موزه هنرهاي معاصر تهران

سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران درباره توسعه موزه هنرهاي معاصر تهران از ضلع شمالي گفت: موضوع تخليه بازارچه خوداشتغالي كه در قسمت شمالي موزه قرار دارد، نياز به همكاري سازمان‌هاي مختلفي از جمله وزارت كار،بازرگاني و شهرداري تهران نيز دارد و بايد با هماهنگي اين ارگان‌ها اين موضوع عملي شود.

**قيمت‌گذاري آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر شايسته نيست

شالويي درباره بحث قيمت‌گذاري آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران كه در دوره مديريت پيشين اعلام شده بود به خبرنگار فارس گفت: بحث قيمت‌گذاري آثار گنجينه موزه منتفي است چرا كه اين قيمت‌گذاري را شايسته گنجينه موزه نمي‌بينيم و اگر قبلاً‌ چنين چيزي مطرح شده است،‌ما آن را دنبال نخواهيم كرد.

** امكان حضور همه هنرمندان با سلايق مختلف فراهم مي‌شود

مدير كل دفتر امور هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد، امكان حضور و مشاوره همه هنرمندان با سلايق مختلف را يكي از ويژگي‌هاي دوره مديريت خود عنوان كرد و گفت: من از طرح همه ديدگاه‌ها و نظرات هنرمندان مختلف استقبال خواهم كرد و همه اين هنرمندان جوان و پيشكسوت امكان حضور و مشاركت درعرصه هنرهاي تجسمي كشور را خواهند داشت
انتهاي پيام/
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن