تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812802194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي پيشنهاد داد تأسيس مركز حمايت از نام «خليج فارس»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي پيشنهاد داد تأسيس مركز حمايت از نام «خليج فارس»
خبرگزاري فارس: رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي پيشنهاد داد مركزي با عضويت وزارت خارجه، وزارت ارشاد، سازمان ميراث فرهنگي و مسئولان استان‌هاي حاشيه خليج فارس تأسيس شود تا داشته‌هاي تاريخي و فرهنگي درباره خليج فارس را جمع‌بندي و معرفي و در برابر حمله‌هاي خارجي‌ها مقابله كند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، طه هاشمي صبح امروز در نشست خبري كه در محل عمارت مسعوديه برگزار شد درباره وعده‌هايي كه براي آبگيري سد سيوند و حفاظت از پاسارگاد داده شده بود، گفت: پژوهشگاه ميراث فرهنگي تا به حال درباره سد سيوند و حفظ پاسارگاد وظايف خود را انجام داده و كاوش‌هاي باستان‌شناسي را به پايان رسانده است.
به گفته معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همه آثار فرهنگي نيازمند نگهداري در موضع نيستند بلكه در موزه مي‌توان از آن‌ها نگهداري كرد و بررسي‌هاي مورد نياز را انجام داد.
هاشمي ادامه داد: درباره سد سيوند نيز طبق قراري كه با وزارت نيرو داشته‌ايم آن‌ها اجازه نداشته‌اند تا پايان عمليات كاوش‌هاي باستان‌شناسي اين سد را آبگيري كنند. طرح پژوهشي سيوند را با دانشگاه‌هاي نيوزيلند و تهران تهيه كرده و در اختيار وزارت نيرو قرار داده‌ايم كه هنوز اعتبارات آن تأمين نشده است.
وي گفت: پژوهشگاه ميراث فرهنگي در گذشته رديف بودجه مستقلي نداشته است و امسال نيز به آن بودجه تعلق گرفته است رقم 5/6 ميليارد تومان است در حالي كه در سال 84 پژوهشگاه ميراث فرهنگي تنها براي انجام پژوهش‌ها 10 ميليارد تومان هزينه كرده است.
معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري افزود: در حال حاضر بيش از 40 طرح اساسي ميراث فرهنگي را با شرح خدمات در اختيار رياست جمهوري قرار داده‌ايم كه نزديك به 40 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
هاشمي اظهار داشت: ما در كشور بسياري از كتيبه‌ها را داريم كه به طور طبيعي در معرض فرسايش هستند و براي نگهداري به بودجه نياز دارند. خيلي از آثار تاريخي ما در معرض خطر است كه بعضاً نمونه آن‌ها در خارج از ايران هم وجود ندارد كه از پژوهش‌هاي آن‌ها بتوان استفاده كرد.
وي ادامه داد: هيچ محوطه‌اي به اندازه محوطه سيوند حجم مطالعات باستان‌شناسي در ايران نداشته است كه متأسفانه عده‌اي مي‌خواهند اين موضوع را سياه‌نمايي كنند.
وي از هماهنگي با وزارت آموزش و پرورش براي بازنگري و بررسي تمام كتاب‌هاي تاريخي از نگاه ميراث فرهنگي خبر داد.
رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي درباره به كار بردن اسم جعلي خليج عربي طي سالهاي اخير در جايگاه‌هاي مختلف گفت: پيشنهاد دارم كه مركزي راه‌اندازي شود با عضويت نمايندگان وزارت خارجه، وزارت ارشاد، سازمان ميراث فرهنگي و مسئولان استان‌هاي حاشيه خليج فارس تا داشته‌هاي تاريخي و فرهنگي درباره خليج فارس معرفي و جمع‌بندي شود و بحث‌هاي خليج فارس هدايت شوند و براي مقابله با اين حركت كشورهاي عربي مركزي در ايران داشته باشيم.
هاشمي از برگزاري همايش بين‌المللي خليج فارس با همكاري دانشگاه دورهام انگليس 11 تا 12 تير در انگلستان خبر داد.
وي درباره ثبت جهاني نوروز نيز گفت: در شهريور امسال پرونده نوروز را براي ثبت جهاني به يونسكو ارسال خواهيم كرد كه در كنار اين پرونده پيشنهاد كرد‌ه‌ايم كه در صورتي كه كشورهاي ديگري كه مدعي داشتن نوروز هستند پرونده‌هايشان آماده نباشد پرونده ايران بررسي شود.
معاون سازمان ميراث فرهنگي درباره انجام عمليات مرمت توسط حوزه‌هاي ديگر سازمان ميراث فرهنگي گفت: ديدگاه‌ سازمان در زمينه بهره‌برداري از آثار باستاني و ميراث فرهنگي تغيير كرده است به طوري كه معتقد هستيم نبايد دور اين آثار حصار كشيد تا به مرور اينها از بين بروند بلكه بايد آثار فرهنگي زنده باشند و زندگي در آنها جريان داشته باشد كه در همين زمينه به طور نمونه صندوق احياي آثار تاريخي كاربري آثار ميراث فرهنگي را تغيير مي‌دهد.
معاون سازمان ميراث فرهنگي از اتمام تهيه نقشه باستان‌شناسي براي 15 استان كشور خبر داد.
هاشمي در پاسخ به خبرنگار اجتماعي فارس مبني بر وعده پژوهشگاه ميراث فرهنگي براي انتشار تمام گزارش‌هاي كاوش‌هاي باستان‌شناسي كشور گفت: طي 3 ماه آينده تمام گزارش‌هاي باستان‌شناسي كه توسط باستان‌شناسان داخلي انجام شده است، منتشر مي‌شود و تا پايان سال تمام گزارش‌هايي كه توسط باستان‌شناسان خارجي تهيه شده است منتشر مي‌شود.
وي درباره نقشه به كار رفته در كتاب تمدن جيرفت و هليل‌رود كه در آن از تعبير جعلي خليج عربي استفاده شده بود، گفت: اين كتاب بدون نظر پژوهشگاه ميراث فرهنگي منتشر شده است كه شكايتي را به مراجع قضايي درباره فرد منتشركننده كتاب ارائه كرده‌ايم.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن