تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820464367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بسيج خواهران: هزار زن بسيجي چهارشنبه با آرمان‌هاي امام راحل تجديد بيعت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان بسيج خواهران: هزار زن بسيجي چهارشنبه با آرمان‌هاي امام راحل تجديد بيعت مي‌كنند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بسيج خواهران گفت: هزار زن بسيجي روز چهارشنبه به حرم مطهر امام خميني(ره) مي‌روند و بار ديگر با آرمان‌هاي امام راحل تجديد ميثاق مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مينو اصلاني امروز در جمع خبرنگاران ضمن معرفي برنامه‌هاي اين سازمان در هفته زن گفت: معاونت بسيج خواهران به عنوان گسترده‌ترين تشكل مردمي زنان بعد از انقلاب اسلامي تشكيل شده است و شايد در دنيا چنين تشكلي در رابطه با موضوع زنان ديده نشده باشد.
وي اظهار داشت: ما اين تشكل گسترده‌ را با حضور 350 نفر از مديران زن اداره مي‌كنيم كه اين خود نشانگر حضور فعال زنان است.
اصلاني با ا‌شاره به اين‌كه بسيج طيف گسترده‌اي از مخاطبان را دارد، اضافه كرد: از همين رو برنامه‌هاي گسترده‌اي را براي اين هفته تدارك ديده‌ايم، زيرا مخاطباني در رده‌هاي سني گوناگون و با تحصيلات مختلف داريم.
رئيس سازمان بسيج خواهران ادامه داد: سعي كرده‌ايم با رويكرد جوان محوري به گونه‌اي برنامه‌هاي اين هفته را پيش‌بيني كنيم كه طيف‌هاي مختلفي را در بر بگيرد و برنامه‌ها در سه سطح الف، پيش دبستاني، نوجوانان و جوانان و سطح سني بالاتر از جوانان برگزار خواهد شد.
وي افزود: برنامه‌هايي كه براي رده سني بالاتر از جوانان برگزار مي‌شود در سطح مباحث تربيتي و زندگي حضرت زهرا (س) به منظور آشنايي با سيره اين حضرت است. زيرا زنان نيازمند آشنايي با اين بانوي بزرگ اسلام هستند.
وي ادامه داد:‌ با توجه به اين‌كه امروز دنيا واقعاً تشنه الگويي كامل يعني حضرت فاطمه (س) يك حقيقت جريان‌يافته در متن زندگي است تا بتواند از آن الگو بگيرد و از منجلابي كه در آن فرو رفته خود را بيرون بكشد ما برنامه‌هاي خاصي را به اين منظور پيش بيني كرده‌ايم.
اصلاني با اشاره به اين‌كه كارگاه‌هاي خاصي را براي مقطع پيش دبستاني برنامه‌ريزي كرده‌ايم گفت: اين كارگاه‌ها با همكاري مهدكودك‌ها برگزار شده و كودكان را در حد دركشان با صفات و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) آشنا مي‌كند.
رئيس سازمان بسيج خواهران ادامه داد: همچنين كودكان در اين كارگاه‌ها نقاشي‌هايي را در ارتباط با زندگي و سيره حضرت زهرا (س) خواهند كشيد.
وي افزود: در سطح جوانان نيز كارگاه‌هايي در زمينه شعر، وبلاگ، گرافيك و غيره برگزار مي‌شود. همچنين در اين كارگاه‌ها جوانان را با خطبه حضرت زهرا (س) و ديگر موضوعات مرتبط با ايشان آشنا مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: در سطح بعدي كه خانواده‌ها را شامل مي‌شود با استفاده از سيره حضرت زهرا (س) مهارت‌هاي زندگي را آموزش مي‌دهيم و سعي كرده‌ايم در كارگاه‌هاي مهارت زندگي آنچه كه مورد نياز خانواده‌ها همچون مباحث تربيتي است را به آن‌ها بياموزيم.
اصلاني با اشاره به اين‌كه با فراخوان‌هايي كه داده‌ايم شاهد حضور 2 ميليون و 300 نفر در برنامه‌هاي اين هفته خواهيم بود، گفت: اين حضور نشانگر تجديد پيمان زنان با آرمان‌هاي امام (ره) و همچنين حضور آگاهانه آنان در صحنه‌هاي مختلف و حساسيتشان نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌هاي جمهوري اسلامي است.
وي افزود: زنان با اين حضور نشان مي‌دهند كه پيرو آرمان انقلاب هستند و به پاي ارزش‌هاي آن ايستادگي خواهند كرد و قطعاً پيام بازدارندگي در بحث بين‌المللي براي دشمنان دارد.
اصلاني اضافه كرد: زنان بسيجي در اين هفته با حضور خود نشان خواهند داد كه زنان ايراني با آگاهي و بصيرت سياسي توطئه‌هاي دشمن را خنثي مي‌كنند و ارزش‌هاي زن مسلمان را نشان مي‌دهند.
وي تأكيد كرد: در جامعه به جايگاه و هويت ويژه زنان توجه نمي‌شود. تا آن‌ها بتوانند حضوري فعال و مؤثر در جامعه داشته باشند و همين طور در بحث تحكيم خانواده نيز اين مسئله بايد از سوي مسئولان مورد توجه قرار گيرد.
اصلاني با اشاره به تجمع‌هاي گسترده‌ زنان كه در اين هفته در سراسر كشور برگزار خواهد شد، گفت: از جمله اين تجمع‌ها، تجمع 10هزار نفري در ساري در 24 تير همزمان با روز زن و تجمع 6 هزار نفري در اصفهان و 5 هزار نفري در تاكستان است.
وي ادامه داد: همچنين در اين هفته اكيپ‌هاي درماني به منظور معالجه و راهنمايي‌هاي پزشكي مراكز مختلف استان‌ها حضور خواهند يافت و درمان‌هاي سراپايي و ويزيت‌هاي رايگان را به مراجعه كنندگان ارائه مي‌دهند.
اصلاني اضافه كرد: در اين هفته ميزگردها و گفت‌وگوهايي با موضوع حجاب و عفاف و مباحث تربيتي و الگوي برتر حجاب و عفاف برگزار خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: همچنين به مناسبت بزرگداشت اين هفته در سراسر كشور نمايشگاه‌هايي را در رابطه با زندگي و سيره حضرت زهرا (س) برگزار خواهيم كرد.
وي ادامه داد: يكي از برنامه‌هاي محوري و بين‌المللي ما در اين هفته برگزاري كنگره فاطمه‌شناسي به مدت دو روز با حضور انديشمندان خارجي و داخلي در اراك است كه حدود 800 مقاله به آن ارسال شده است و در بين آثار رسيده نقاشي، شعر و غيره نيز وجود دارد. آثار رسيده در يك ماه گذشته بررسي شده و برترين‌ها اعلام خواهند شد و مباحث مطرح شده در اين همايش به دو زبان فارسي و انگليسي انتشار خواهد يافت.
رئيس سازمان بسيج خواهران از ديگر برنامه‌هاي اين هفته به برگزاري محافل انس با قرآن با حضور هزار قاري قرآن در قم اشاره كرد.
اصلاني با اشاره به شاخص‌ترين برنامه‌هاي بسيج بانوان در تهران گفت: امسال به صورت نمادين به منظور بزرگداشت مقام زن، هزار زن بسيجي روز چهارشنبه به حرم مطهر امام خميني(ره) مي‌روند و بار ديگر با آرمان‌هاي امام راحل تجديد بيعت مي‌كنند. همچنين مشاور رئيس جمهور در امور زنان نيز در اين مراسم سخنراني خواهد كرد.
وي ادامه داد: همچنين همايشي با حضور 500 نفر از انديشمندان با موضوع خانواده با عنوان بررسي راه‌هاي تحكيم بنيان خانواده و آسيب‌هاي آن برگزار مي‌شود.
اصلاني افزود: بانوان بسيجي در اين هفته از آسايشگاه نيز بازديد خواهند كرد كه مهم‌ترين بازديد در اصفهان با حضور 300 زن بسيجي خواهد بود.
وي ادامه داد: براي تجهيز وسايل ورزشي حدود 700 حوزه مقاومت در سراسر كشور، 700 سبد ورزشي با هزينه حدود 130 ميليون تومان پيش بيني كرده‌ايم كه در اين هفته براي اين مراكز ارسال مي‌شود.
رئيس سازمان بسيج خواهران گفت:‌ همچنين مسابقات قهرماني كشور در دو رشته بستكبال و واليبال در هفته زن براي بانوان بسيجي برگزار مي‌شود.
اصلاني در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره اين‌كه چگونه هماهنگي براي برگزاري همايش زنان كرد در 5 ناحيه شده است با توجه به اين‌كه بيشتر اين مناطق سني‌نشين هستند، گفت: همه به حضرت زهرا (س) ارادت خاص دارند و علاقه‌مندي زنان اين مناطق باعث پيش بيني اين برنامه‌ها براي آنان شده است. حضرت زهرا (س) الگوي تمام زنان هستند و براي رشد و تعالي زنان به عنوان بهترين الگو مطرح‌اند. همچنين ايشان در متون سني‌ها جايگاه خاصي دارند.
وي ادامه داد: ما مسابقات ادعيه و مناجات را سه سال اخير برگزار كرديم كه در مناطق سني‌نشين بيشترين استقبال از آن‌ها صورت گرفت و قريب به 900 هزار نفر در آن‌ها شركت داشتند.
اصلاني در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد اين‌كه استقبال از برنامه‌هايي كه تا‌كنون در سال‌هاي گوناگون در هفته زن برگزار كرده‌ايد چگونه بوده است گفت: عموماً مردم ما احساس قرابت خاصي به حضرت زهرا (س) دارند و ما سعي كرده‌ايم كه هر سال تنوع خاصي را در برنامه‌ها داشته باشيم و اين موضوع به شركت طيف هاي مختلف در برنامه‌هاي ما كمك كرده است تا آن‌ها به نوعي با آموزه‌هاي علمي و عملي ايشان آشنا شوند.
وي گفت: پارسال ما پيش‌بيني شركت دو ميليون نفر را در برنامه‌هايمان كرده بوديم كه با 27 درصد رشد 2 ميليون و 100 هزار نفر در برنامه‌هاي ما شركت كردند و با توجه به اين موضوع امسال برنامه‌هايمان را وسيع‌تر كرديم زيرا مردم ما نيازمند آشنايي بيشتر با حضرت زهرا (س) و سيره ايشان هستند. به طوري كه امسال پيش بيني شركت 2 ميليون و 300 هزار نفر را در برنامه‌هايمان داريم.
اصلاني ادامه داد: سال گذشته همايشي با عنوان «ترسيم جهان بدون زهرا» را برگزار كرديم كه نتايج خوبي را در پي داشت و امسال بر اساس دستاوردهاي همان همايش برنامه‌هايمان را در سه سطح مختلف برگزار مي‌كنيم.
وي با اشاره به برنامه تجليل و نشست صميمي با خواهران نخبه بسيجي در 5 تير گفت: 200 نفر از بانوان برجسته قرآني، علمي، هنري و ورزشي در سطح استان تهران در اين برنامه تجليل خواهند شد و ديدگاه‌هاي آن‌ها را در موضوعات مختلف به عنوان يك راهبرد در فعاليت‌هايمان مدنظر قرار خواهيم داد.
اصلاني در پايان به برگزاري مراسم اهداي تاج گل به حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم براي اولين بار همزمان با روز زن اشاره كرد.
انتهاي پيام/ز
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن