تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804807832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل حزب مؤتلفه:مسئله مسلمانان و صهيونيست‌ها با لبخند حل نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دبيركل حزب مؤتلفه:مسئله مسلمانان و صهيونيست‌ها با لبخند حل نمي‌شود
گروه سياسي: دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي گفت: اسرائيل هيچ زباني را جز زبان گلوله نمي‌فهمد و آنان كه فكر مي‌كنند با لبخندي بين مسلمانان و صهيونيست‌ها مسئله اين دو گروه حل مي‌شود معلوم است از ابتدايي‌ترين سواد سياسي هم برخوردار نيستند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، محمدنبي حبيبي، دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي در مراسم چهل‌وسومين سال شهادت طلايه‌داران آفتاب (چهار شهيد مؤتلفه اسلامي، شهيدان حاج صادق اماني، محمد بخارايي، رضا صفاار هرندي و مرتضي نيك‌نژاد) كه عصر روز گذشته در مشهد اين شهدا (مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح) و به همت سرلشگر بسيجي فيروزآبادي برگزار شد، به سخنراني پرداخت.

وي در ابتداي سخنان خود اظهار كرد: 15 خرداد يك حركت خالص و معنوي بود كه در خلوص مذهبي آن، هيچ ترديدي نيست. مردم در دفاع از مرجعيت، با يك اعتقاد راسخ ديني به خيابان‌ها آمدند؛ تشكيلات جبهه ملي در آن زمان اين حركت را يك شورش كور اعلام كردند و حزب توده، بيانيه‌اي سخيف‌تر از جبهه ملي صادر كرد، لذا اگر حركت عظيم 15 خرداد را يك حركت خالص ديني مردم، پشت سر مرجعيت تلقي كنيم در اين سخن، هيچ ترديدي نيست.

حبيبي توضيح داد: قبل از 15 خرداد، دو وضعيت بسيار نااميدكننده در كشور حاكم شده بود، عده‌اي مرعوب و سايرين مأيوس از مبارزه شده بودند، در اين شرايط، مؤتلفه اسلامي كه تاريخ تأسيس‌اش ارديبهشت ماه 1342 است و تشكيلات آن در اطلاع‌رساني و سازماندهي حضور مردم در 15 خرداد نقش ويژه‌اي را ايفا كرد، به كارش فارغ از جو رعب و يأس ادامه داد.

دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي عنوان كرد: در يكي از جلسات مؤتلفه، مرحوم شهيد مطهري جمله‌اي را بيان فرمودند كه بيان آن به خصوص با تصويري كه در ذهن ما از شرايط آن روز است يك جمله ارزشمند تاريخي است؛ چهار نفر، عضو شوراي روحانيت مؤتلفه بودند كه يكي از آنها مرحوم شهيد مطهري هستند، مطهري به‌عنوان يك دانشمند، فيلسوف و استاد دانشگاه و حوزه مطرح است ايشان در يكي از جلسات اين حزب مي‌فرمايند «حال كه رژيم اين جو خفقان را در كشور حاكم كرده چاره‌اي نيست جز اينكه چند نفر از سران رژيم به خاك افكنده شوند تا اين جو شكسته شود.»

اين فعال سياسي گفت: مؤتلفه اسلامي همانطور كه در مرام‌نامه‌اش آمده و در اساس‌نامه‌اش مشخص شده است، هيچ كاري را مايل نبوده انجام دهد مگر اينكه اين فعل سياسي، نظامي يا اجتماعي، را در چارچوب فقه اهل بيت انجام دهد و چارچوب فقه اهل بيت را مراجع مشخص مي‌كنند.

وي در توضيح بيشتر سخنان خود گفت: تفاوت فقه تشكيلات مؤتلفه اسلامي با برخي از تشكل‌هاي ديگر در اين است كه مؤتلفه اسلامي يك تشكيلات خالص مذهبي است و ما در طول 45 سال كه از عمر اين حزب مي‌گذرد ثابت كرديم كه «با اعتقادات اسلامي مي‌شود حزب تشكيل داد و در دوره مبارزه نقش اساسي ايفا كرد و بعد از پيروزي انقلاب هم مي‌توان نقش مهمي داشت».

وي ادامه داد: اين مقوله مهمي است، چون احزاب تشكيل مي‌شوند و مقتداي اعتقادي آنها ممكن است با هم متفاوت باشد؛ مرحوم خاموشي كه از مؤسسين حزب مؤتلفه اسلامي هستند بعد از اين مطلب مهم مرحوم شهيد مطهري، مأموريت يافت كه خدمت آيت‌الله ميلاني برسد و كسب تكليف كند چون برخورد به خصوص برخوزد مسلحانه، نياز به مجوز شرعي دارد و هر كسي نمي‌تواند تشخيص دهد كه كار مسلحانه انجام دهد.

حبيبي توضيح داد: مرحوم آيت‌الله ميلاني اين نظريه شهيد مطهري را تأييد كرد و بعد از اين اجازه شرعي است كه در اول بهمن‌ماه سال 1343 حكم خدا در مورد «حسنعلي منصور» اجرا ‌شد لذا حكم با استفتاي شرعي انجام شد؛ بعد از اين استفتا شهداي مؤتلفه اسلامي كه مراسم بزرگداشتشان در مشهد آن شهدا برگزار شده با ديگر همراهانشان طراحي دقيقي را انجام مي‌دهند و در روز اول بهمن ماه 1343، حكم الهي را در رابطه كسي به اجرا در مي‌آورند كه لايحه كاپيتولاسيون را به مجلس برد و به تصوييب رسانيد؛ از حلقوم همين فرد، مخالفت با مرجعيت و روحانيت و در واقع مخالفت با كل انقلاب اسلامي برخاسته است.

دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي بيان داشت: حنجره كسي در آن روز توسط شهداي ما و با شليك شهيد محمد بخارايي، دريده مي‌شود كه آلوده به تمام آلودگي‌هاي تاريخي است؛ نكته مهم در اين قضيه اين است كه در مبارزه يا انجام افعال سياسي، تشخيص اين كه چه كاري را چه زمان جداي از اجازه شرعي بايد انجام داد اين كار نياز به بررسي دقيق در طول مبارزه و كار دقيق دارد.

وي تصريح كرد: در اين زمان تشخيص اين بود كه گوش رژيم شاه در مقابل هر فعل سياسي به كري مبتلا شده و هيچ حرفي به گوشش فرو نمي‌رود، مطابق شرايطي كه در حال حاضر بين مسلمانان و اسرائيل مشاهده مي‌كنيم؛ اسرائيل هيچ زباني را جز زبان گلوله نمي‌فهمد و آنان كه فكر مي‌كنند با لبخندي بين مسلمانان و صهيونيست‌ها مسئله اين دو گروه حل مي‌شود معلوم است از ابتدايي‌ترين سواد سياسي هم برخوردار نيستند؛ تا زمانيكه فلسطينيان با زبان گلوله از موضع مقتدر سخن بگويند ممكن است مبارزه تأثير داشته باشد اما ده‌ها سال مذاكره و بازي‌‌هاي اين‌چنيني ديده‌ايم كه كاري را پيش نمي‌برد.

وي با ذكر اين سؤال كه صداي شليك گلوله تشكيلات مؤتلفه اسلامي نسبت به بقيه حركات چه تأثيري داشت، يادآور شد: كارهاي بسياري را در فضاي مبارزه مي‌توان انجام داد اما در آن مقطع فقط صداي شليك گلوله بود كه مي‌توانست آن جو اختناق را بشكند. اين تصميم از طرف طراحان تشكل مؤتلفه اسلامي در آن زمان نشان داد كه در آن مقطع تاريخي بهترين راه انتخاب شده است.

حبيبي متذكر شد: اگر ما افكار سياسي را با قيدهاي فقهي وارد صحنه اجرا نكنيم ممكن است اتفاقات بسياري رخ دهد؛ ما در جمهوري اسلامي يك كار بسيار مهم در قانون اساسي داريم كه هر مصوبه مجلس شوراي اسلامي، بايد در شوراي نگهبان با ديد فقهي و قانون اساسي به عنوان مصوبه درآيد؛ در كار حزبي و تحزب هم همينطور است.

وي در ادامه سخنان خود به ملاقات حزب مؤتلفه اسلامي با آيت‌الله شاهرودي اشاره كرد و ابراز داشت: رئيس قوه قضائيه در اين ديدار فرمودند«آسيب‌هايي ممكن است به تحزب وارد شود اما وقتي تشكيلات حزبي مقيد به فقه آل محمد(ص) شد آن آفت‌ها در مورد تشكيلات حزبي از بين مي‌رود و اين نكته بسيار مهمي است و ما اين مقوله را در رأي مردم هم داريم.

دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي تأكيد كرد: حرف ما با آنان كه به دموكراسي مطلق فكر مي‌كنند آن است كه اگر فقط به رأي نمايندگان مجلس و مردم توجه شود و حدود مذهبي رعايت نگردد همان مسئله‌اي رخ مي‌دهد كه در غرب اتفاق افتاده است؛ اشكال كار آنان آنجاست كه قيد مذهبي محكمي در مصوباتشان وجود ندارد، ما در موضوع تحزب بر اين اعتقاد هستيم كه اگر كار حزبي و تشكيلاتي مقيد به فقه اسلامي باشد به گفته رئيس قوه قضائيه «شائبه‌ها از بين خواهد رفت.»

حبيبي در پايان با فرستادن درود به روح شهداي مؤتلفه اسلامي، به بيانات صريح مقام معظم رهبري در اين خصوص اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بياناتشان اين شهدا را مصداق «نور‌الله في ظلمات الارض» تلقي كرده‌اند و ما اميدواريم كه اين شهدا با حضرت اباعبدالله الحسين محشور باشند.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن