تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815374488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به طور نمادين سرشماري عشاير كوچنده در استان سمنان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به طور نمادين سرشماري عشاير كوچنده در استان سمنان آغاز شد
خبرگزاري فارس: سرشماري عشاير كوچنده در استان سمنان امروز به صورت نمادين با حضور آمارگيران در نقاط مختلف عشايري در اين استان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، اين اقدام به منظور هماهنگي و تسلط بيشتر آمارگيران سرشماري عشاير كوچنده در استان سمنان انجام و در آن، مراحل مربوط به ثبت آمار و پركردن برگه هاي مربوط به اين سرشماري به صورت آزمايشي اجرايي شد.
در اين طرح، 28 نفر از آمارگيران حضور داشتند كه با انتخاب دو خانواده عشايري سئوال‌هاي تنظيم شده پرسيده و ثبت شد.
امروز همچنين دوره هاي آموزشي ويژه سرشماري عشاير كوچنده در استان سمنان در سه مرحله آغاز شد.
اين كلاس‌ها در سه مرحله و ويژه كارشناسان گروه، بازبين‌ها و ماموران سرشماري است.
اين كلاس‌ها طي 9 روز برگزار مي‌شود و 28 نفر از سرشماران داراي آشنايي به مناطق عشايري در آن حضور دارند.
اين افراد در قالب پنج گروه شامل دو گروه در شهرستان شاهرود و بقيه در شهرستان‌هاي دامغان، سمنان و گرمسار به سرشماري اقدام خواهند كرد.
سرشماري عشاير كوچنده استان سمنان از دوم تا 22 تيرماه برگزار مي‌شود.
اين سرشماري علاوه بر شناسايي و ارائه فهرست جامعي ‌از ايلات و طوايف تا سطح خانوادها، اطلاعات جامعي در مورد تعداد انواع دام، نحوه و مسيرهاي كوچ، محل‌هاي استقرار ييلاق و قشلاق و نيز خصوصيات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه عشايري ارائه مي‌كند.
براي گردآوري اطلاعات در اين سرشماري از سه برگه آماري استفاده مي‌شود كه شامل فهرست برداري، پرسشنامه خانوار، بهره‌برداري كشاورزي و كوچك ترين رده است.
در اين سرشماري در خصوص تعداد افراد خانواده به تفكيك جنس، سواد و تحصيل، اشتغال و وضع زناشويي، شماره ملي و مشخصات شناسنامه‌اي ‌افراد تعداد دام سبك و دام سنگين و مقدار توليد شير، وضع تغذيه دام‌ها از مراتع يا تعليف دستي، بهره‌برداري از مراتع، جايگاه‌هاي دام، مساحت اراضي كشاورزي اهم از زراعي، باغ يا قلمستان، نحوه كوچ خانوار و دام و طول مسير كوچ، مدت اقامت عشاير زير چادر، سرپناه قابل حمل يا در ساختمان، انواع صنايع دستي و مقدار توليد صنايع دستي، برخورداري خانوار از وسايل زندگي و دسترسي خانوارهاي كوچك‌ترين رده به‌امكانات آموزشي، فرهنگي، مذهبي، بهداشتي، درماني، دامپزشكي، بازرگاني و خدماتي و آب آشاميدني و نيز زبان يا گويش محلي به‌ عنوان مهم ترين سئوال ها از عشاير پرسيده و اطلاعات آن جمع‌آوري مي‌شود.
مسئولان اجراي اين سرشماري با تاكيد بر اهميت اجراي اين سرشماري و نتايج آن در تصميم گيري هاي مسئولان كشور از عشاير خواستند تا با دادن اطلاعات صحيح، برخورد مناسب وهمكاري مطلوب با آمارگيران زمينه لازم براي برنامه‌ريزي و ساماندهي زندگي عشاير و جمع‌آوري اطلاعات مناسب فراهم كنند.
عشاير استان سمنان با دو هزار و 695 خانوار داراي 14 هزار 48 نفر جمعيت و 700 هزار راس دام سبك هستند.
انتهاي پيام/ص
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن