تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821152060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقية الله:درمان بيش از 90 درصد جانبازان داراي بيماري عفونت استخواني


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقية الله:درمان بيش از 90 درصد جانبازان داراي بيماري عفونت استخواني


تهران - حيات

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقية الله از وجود بيش از هزار جانباز مبتلا به بيماري استئوميليت (عفونت استخواني) مزمن در ايران خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات، مرتضي ايزدي در دومين روز برگزاري نخستي كنگره روش هاي نوين تشخيص و درمان استئوميليت گفت: بيماري استئوميليت يك بيماري مزمن ناشي از التهاب و عفونت در استخوان است كه شيوع اين بيماري در كشورهاي مختلف متفاوت بوده و طبق برآوردهاي به عمل آمده حدود هزار جانباز مبتلا به بيماري استئوميليت مزمن در ايران وجود دارد.
وي ادامه داد: زماني كه اين بيماري مزمن مي شود به عنوان يك بيماري صعب العلاج مطرح شده و بيماران اصولا ساليان درازي با اين بيماري گريبانگير مي شوند كه اين گريبانگيري مي تواند از چند ماه تا چند دهه از زندگي اين افراد را شامل شود.
ايزدي تصريح كرد: هزينه هاي فراواني براي درمان عوارض رواني و اجتماعي ايجاد شده ناشي از اين بيماري موجب شده تا مشكلي اساسي در زندگي اين بيماران به وجود آيد.
رييس مركز تحقيقات بهداشت و تغذيه اظهار كرد: در بعد درمان مشكل مقاومت هاي دارويي كه روز به روز روند افزايشي پيدا مي كند پروتكل هاي مختلفي را ايجاد كرده و از طرف ديگر جراحي هاي مختلف و مكرري را در اين بيماري خواستار مي شود.
وي گفت: برخي از جانبازان مبتلا به بيماري استئوميليت مزمن تاكنون 73 بار در كشورهاي مختلف جراحي شدند ولي باز بيماري آنان عود كرده و سرانجام در كيلينيك استئوميليت كشور تحت درمان قرار گرفتند.
ايزدي تصريح كرد: معضل آنتي بيوتيك ها به نحو نمونه گيري ، نوع ارسال نمونه و نهايتا روش هاي صحيح كشت آنتي بيوتيك ها باز مي گردد.
وي گفت: هنوز در بسياري از مراكز تخصصي كشور از روش هاي كهن در درمان بيماري ها استفاده مي شود در حالي كه كسب راه هاي جديد به خصوص روش MIC كمك فراواني به پزشك و بيمار در كنترل بيماري مي كند.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله اظهار كرد: كار تيمي از ملزومات كنترل بيماري هاي صعب العلاج از جمله استئوميليت مزمن است به طوري كه در كيلينيك فوق تخصص استئوميليت بنياد شهيد و امور ايثارگران واقع در بيمارستان ساسان اين كار با بهره گيري از متخصصان جراح پلاستيك ، ارتوپد، عفوني ،‌ راديولوژي ، توانبخشي ، روانپزشكي و ميكروبيولوژي به طور مشترك و همزمان براي هر بيمار به كار گرفته مي شود.
وي تصريح كرد: اين كار موجب حصول يك موفقيت بالاتر از حد انتظار شده به طوري كه در يك پيگيري 6 ماهه تا يك و نيم ساله بيش از 90 درصد از جانبازان داراي بيماري استئوميليت مزمن تحت درمان قرار گرفتند.
پايان پيام
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن