تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815072216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دختران از پسران به مذهب و خانواده تعهد بيشتري دارند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دختران از پسران به مذهب و خانواده تعهد بيشتري دارند
نتايج يك پژوهش نشان مي دهد در مقايسه گروه دختران و پسران، گروه دختران در حوزه هاى مذهب و خانواده نسبت به پسران در بعد تعهد و در حوزه هاي دوستي ( رابطه با جنس مخالف و نقش جنسى) در بعد جستجوگرى نمرات بيشتري بدست آورده اند.


به گزارش به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، نتايج يك پژوهش كه در دانشگاه شيراز انجام شده است، نشان مي دهد در مقايسه گروه دختران و پسران، گروه دختران در حوزه هاى مذهب و خانواده در بعد تعهد و در حوزه هاي دوستي ( رابطه با جنس مخالف و نقش جنسى) در بعد جستجوگرى نمرات بيشتري بدست آورده اند.

لادن هاشمي در پايان نامه خود با عنوان "بررسي تحولي ابعاد وضعيت هويت نوجوانان و جوانان 24-12 سال ايراني از ديدگاه مارسيا" نتيجه گيري كرده است كه گروه 18- 15 ساله ها در حوزه رابطه با جنس مخالف در همين بعد نمرات بالاترى از گروه 14-12 ساله ها بدست آورده اند.
همچنين گروه 24-19 ساله ها در حوزه ارزش هاي شخصى نسبت به گروه 14-12 ساله ها نمرات بيشترى را كسب كرده اند.

به گزارش برنا، نتايج حاصله نشان داد كه گروه سنى 18-15 ساله ها در حوزه هاي شغل و سياست در حد تعهد نمرات بالاتري نسبت به گروه 24-19 ساله ها بدست آورده‌اند.

در بعد جستجوگري در حوزه شغل و سياست تفاوت گروه 14-12 ساله ها و 24-19 ساله ها، به نفع گروه جوانتر معنا دار بود. در حوزه نقش جنسى نيز تفاوت گروه 18-15 ساله ها به 24-19 ساله ها به نفع جوانترها معنادار بود.

به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، اين پژوهشي كه در مقطع كارشناسي ارشد به راهنمايي استاد مرتضي لطيفيان انجام شده است، نشان مي دهد با مقايسه دانشجويان علوم انسانى و غير علوم انسانى معلوم شد كه دانشجويان علوم انسانى در بعد تعهد در حوزه هاى شغل، سياست و ارزش هاى شخصى نمرات بالاتري دارند و دانشجويان غيرعلوم انسانى در حوزه هاي شغل، دوستى، رابطه با جنس مخالف و نقش جنسى در بعد جستجوگرى نمرات بالاترى داشتند.

براي انجام اين پژوهش 370 نفر از دانش آموزان، دانشجويان دختر و پسر ناحيه دو شهر شيراز و دانشجويان دانشگاه شيراز به صورت تصادفى انتخاب شدند و براساس پرسشنامه ‏‎EIPQ‎‏ مورد ارزيابى قرار گرفتند.اين يرسشنامه دو عامل جستجوگرى و تعهد را مورد سنجش قرار داده است.

پديده نوجوانى از ديرباز با اين مساله اساسى همراه بوده است كه نوجوان از خود مى پرسد "من كيستم؟" بنابراين جستجوي پاسخ اين پرسش را "جستجوي هويت" مى نامند كه ممكن است چندين سال به طول انجامد.

به گزارش برنا، براى اولين بار اريكسون روانكاو بر اهميت شكل‌گيرى و حفظ هويت در مراحل زندگى، از جمله نوجوانى تاكيد كرد. مطالعات اريكسون تحقيقات زيادى در زمينه "هويت" برانگيخت. در بين اين بررسي ها، مطالعات مارسيا نفوذ بسيار زيادى بر تحقيقات به جاي گذاشته است و طى 35 سال گذشته راهنماى تحقيقات زيادى بوده است.

مارسيا نوجوانان را بر اساس وضعيت هويتشان به چهار گروه- هويت دست يافته، وقفه، سردرگم در هويت و زودهنگام- تقسيم مى كند. مارسيا اين تقسيم بندى را بر اساس دو ملاك جستجوگري و تعهد انجام مى دهد.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن