تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816920401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيأت مؤسس جهاد سازندگي در گفت‌وگو با فارس خبر داد: ايجاد 10 ميليون فرصت شغلي با اجراي طرح جهادگران تا سال 1400


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو هيأت مؤسس جهاد سازندگي در گفت‌وگو با فارس خبر داد: ايجاد 10 ميليون فرصت شغلي با اجراي طرح جهادگران تا سال 1400
خبرگزاري فارس: عضو هيأت مؤسس جهاد سازندگي سابق گفت:در الگوي جهادگران كه تا 1400 اجرا مي شود 100 ميليارد تومان به توليد ناخالص داخلي در بخش كشاورزي اضافه شده و ضمن توليد آب و غذا براي 300 ميليون نفر 10 ميليون شغل جديد ايجاد مي‌شود.


محمدتقي امانپور از اعضاي هيأت مؤسس و بنيانگذاران جهاد سازندگي سابق در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، افزود:تجربه جهاد سازندگي سابق كه چه قبل از جنگ تحميلي در بازسازي روستاها و چه در حين جنگ و بعد از آن منشأ خدمات ارزنده‌اي براي كشور شده، اكنون بايد دوباره به طور جدي در كشور حاكم شود، تا بتوان به اهداف سند چشم انداز 20 ساله رسيد.
امانپور كه 22 سال از مديران ارشد جهاد سازندگي بوده تصريح كرد: فرهنگ و مديريت جهادي فرمايش و تحميلي تحقق پيدا نمي كند، بلكه مديريت جهادي مبتني بر عشق، ايمان، ايثار و علم و عقل است، اين فرهنگ بر مبناي دوست داشتن، قيام و حركت است.
عضو شوراي عالي محيط زيست كشور با اشاره به آيه شريفه «قل انما اعظكم بواحده أن تقوموا لله مثني و فرادي» بيان داشت: كسي كه در خود رنگ و بوي جهاد براي خدا مي بيند، بايد حركت كند و لو يك نفر باشد، همانگونه كه امام (ره) اين كار را كرد و موفق شد.
امانپور خاطرنشان ساخت: فرهنگ جهادي براي حركت است، اما حركتي عالمانه و جامع نگر بر اساس عقل، منطق و اين فرهنگ سيستمي است بر مبناي فكر و انديشه و آرمان قرار دارد.
وي افزود: برادران جهادي اولين كساني بودند كه آرمان خود را مبتني بر ديد جامع مبتني بر محو فقر، عدالت، سازندگي و آباداني كشور و اينكه ساختن آخرت بايد در دنيا انجام شود، اعلام كرد: آنها معتقد بودند كه انجام فرهنگ جهادي بايد به گونه‌اي باشد كه زمينه براي ظهور آقا (عج) فراهم شود.
امانپور در پاسخ به اين پرسش كه فرهنگ و مديريت جهادي اكنون چگونه مي‌تواند كشور را از مشكلات اقتصادي رها كند، گفت: هر كس مدعي است كه فرهنگ جهادي دارد، بايد با خود و مردم رو راست باشد و به آرمان‌هاي امام (ره) و نظام اسلامي به طور واقعي پايبند باشد.
وي گفت: كساني كه مي‌خواهند فرهنگ جهادي را پياده كنند، بايد از دانش روز جهاني و بومي استفاده كنند، از تجربه موجود در فرهنگ ايراني و اسلامي استفاده كنند، زيرا فرهنگ جهادي از فرهنگ ايراني اسلامي برگرفته است.
عضو هيأت مؤسس جهاد سازندگي با اشاره به اينكه بايد انتظار حل كل مسائل در كوتاه مدت داشته باشيم گفت: مديران جهادي بايد كارهاي اساسي و درست انجام دهند ولو اينكه نتيجه آن كارها در زمان مديريت و يا حتي در حيات آنها بروز نكند ولي براي رضاي خدا و در راستاي فرهنگ غني مديريت جهادي بايد آن را انجام دهد.
امانپور تصريح كرد: جهادگران در فرهنگ جهادي معتقد به انجام كار جمعي بودند، شعار آنها هم «همه با هم جهاد سازندگي بود» كسي نمي گفت «من» ‌اين كار را انجام دادم، اكنون هم بايد هم دست به دست هم بدهند كه فقر از بين برود و عدالت و علم روز در كشور حاكم شود.
وي گفت: متأسفانه امروز فرهنگ خود محوري و منيت و كار سليقه‌اي در برخي امور كشور حاكم شده كه بايد بر اساس فرهنگ جهادي طراحي و مدل سازي شود.
امانپور گفت: ‌تجربه روزهاي اول جهاد سازندگي گرچه مفيد است، ولي كافي نيست، چون30 سال گذشته است و بايد شوراها روز در آن لحاظ شود، بر اساس علم روز و تجربه پولي اين فرهنگ به روز شود.
وي با اشاره به اينكه الگوها و مدل‌هاي فرهنگ جهادي بر اساس الگوي توسعه پايدار است، بيان داشت: گرچه برخي افراد «توسعه پايدار» را وارداتي مي‌دانند، ولي اين اصطلاح با طبيعت همخواني دارد و بر اساس فطرت انسان است.
امانپور گفت: توسعه پايدار لوكس نيست، وارداتي هم نيست، اول بار ابوعلي سينا و فارابي در چند قرن قبل مطرح كردند و هدف هايي كه آنها زده اند، امروز در اختيار دانش بشر قرار دارد.
وي گفت: فرهنگ جهادي بايد همراه اصول اعتقادي ما باشد، جامع نگر و سيستمي بوده و دانش روز جهان و دانش بومي وارد آن شده تا بتواند مسائل را حل كنند.
عضو هيأت مؤسس جهاد سازندگي در پاسخ به اينكه آيا جهادگران مدلي و الگويي ارائه كردند، گفت: جهادگران در طول سال‌هاي قبل هزاران كار تحقيقي كردند، مدل ارائه كردند، اهداف كمي داشت.
امانپور ادامه داد: در الگوي جهادگران كه بين سال‌هاي 1375 تا 1400 اجرا شود، در اين الگو 10 ميليون شغل جديد ايجاد مي‌شود، 100 ميليارد تومان به توليد ناخالص داخلي در بخش كشاورزي اضافه مي‌شود و براي 300 ميليون نفر آب و غذا توليد مي شود.
وي گفت: الگوي فرهنگ جهادي در چشم انداز 20 ساله كشور بر اساس فرهنگ جهادي تعريف شده و شاخصها اعلام شده است.
وي گفت: امروز 12 سال از تهيه مدل فرهنگ جهادي گذشته و هنوز در كشور پياده نشده، مي‌توان ادامه راه تا سال 1400 شمسي را بر اساس فرهنگ و مديريت جهادي اداره كرد.
وي تأكيد كرد: همه نيروهاي جهادي شهيد نشدند، هنوز بسياري از آنها زنده‌اند و بسياري هم جديد به آنها پيوسته‌اند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن