تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820298243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال تشكيل دولت جديد لبنان طي چند روز آينده


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: احتمال تشكيل دولت جديد لبنان طي چند روز آينده
جام جم آنلاين: فواد سنيوره،‌ نخست‌وزير روز يكشنبه پس از ديدار با ميشل سليمان، رئيس‌جمهور لبنان تاكيد كرد دولت جديد اين كشور طي روزهاي آينده تشكيل مي‌شود. به گزارش خبرگزاري كويت، سنيوره كه دو هفته قبل از سوي سليمان مامور تشكيل كابينه شد با وجود صريح بودن مفاد توافق دوحه پيرامون تعداد وزراي هر يك از دو جناح سياسي لبنان در كابينه و نحوه تقسيم پست‌هاي وزارتي تاكنون در تشكيل كابينه ناكام بوده است.


سنيوره در جمع خبرنگاران گفت: ما همچنان به تلاشمان جهت از بين بردن موانع موجود در راه تشكيل دوت جديد ادامه مي‌دهيم اما به محض برداشتن يك مانع با مانعي ديگر روبه‌رو مي‌شويم. وي افزود: به سود لبناني‌هاست كه پست وزارت كشور به دليل اهميت مسائل امنيتي به يك شخصيت مستقل اعطا شود و اين همان چيزي است كه رهبران احزاب سياسي لبنان در كنفرانس دوم به انجام آن متعهد شدند.

بر اساس اظهارت سنيوره، رئيس‌جمهور لبنان خواسته تا تعيين وزير دفاع به او واگذار شود. به اين ترتيب دو پست كليدي ديگر يعني وزارت دارايي و امور خارجه باقي مي‌ماند كه حزب حاكم و معارض كشور بايد يكي از اين دو پست را انتخاب كنند.

سنيوره با اشاره به اصل ديپلماتيك در حل و فصل امور مربوط به تشكيل دولت جديد، از تماس‌هاي مستقيم با رئيس‌جمهور، رئيس پارلمان و رهبران احزاب موافق و مخالف دولت لبنان خبر داد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است به دليل درخواست احتمالي ميشل عون، رهبر جناح ملي آزاد لبنان براي اخذ يكي از پست كليدي كابينه در روند تشكيل دولت مانع ايجاد شود، تاكيد كرد عون بايد تصميمي را اتخاذ ‌كند كه به سود مردم لبنان باشد.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن