تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816602334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره فيلم كودك همدان نمايش 270 فيلم از 39 كشور


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جشنواره فيلم كودك همدان نمايش 270 فيلم از 39 كشور
جام جم آنلاين: نشست خبري بيست و دومين جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان صبح امروز يكشنبه 26 خردادماه با حضور دبير جشنواره و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي در بنياد سينمايي فارابي برگزار شد.


به گزارش مهر، مجيد شاه‌حسيني در اين نشست ، گفت: اين دوره جشنواره با حضور 39 كشور از اول تا پنجم تيرماه در همدان برگزار مي‌شود. امسال در مجموع 272 عنوان فيلم سينمايي و ويدئويي بلند، نيمه‌بلند و كوتاه ايراني و خارجي در 16 بخش رقابتي و غيررقابتي روي پرده مي‌رود كه 132 فيلم در بخش رقابتي و 140 فيلم در بخش غيررقابتي حضور دارند.

وي اظهار داشت: فيلم‌هاي جشنواره شامل 138 اثر ايراني و 134 اثر از آرژانتين، آلمان، آمريكا، اتريش، اسپانيا، استراليا، استوني، اسكاتلند، اندونزي، انگليس، ايتاليا، ايرلند، برزيل، بلژيك، بنگلادش، پرتغال، تايلند، تركيه، تونس، چين، روسيه، ژاپن، سوئد، صربستان، فرانسه، فلسطين، فنلاند، كانادا، كرواسي، كره، لتوني، لبنان، مجارستان، مصر، نروژ، نيوزيلند، هند و يونان است.

شاه‌حسيني افزود: در واقع با تلاش دست‌اندركاران جشنواره سعي شده چشم‌اندازي مناسب از سينماي كودك و نوجوان جهان در جشنواره فيلم كودك همدان در معرض ديد مخاطبان و كارشناسان سينما قرار گيرد تا ضمن ايجاد محيطي براي رقابت فيلم‌هاي ايراني، زمينه مقايسه سينماي كودك و نوجوان ايران با جهان فراهم شود.

وي خاطرنشان كرد: بيست و دومين جشنواره فيلم كودك بستري براي ارتباط بيشتر مخاطبان با پيشرفت‌هاي روز سينماي كودك و نوجوان به ويژه در حوزه پويانمايي فراهم كرده و در آن برخي انيميشن‌هاي مطرح سينماي جهان بر پرده سينما به نمايش درمي‌آيد. فرصتي كه شايد در هيچ محفلي جز جشنواره براي علاقمندان پويانمايي فراهم نشود.

دبير جشنواره فيلم كودك درباره برگزاري اين جشنواره در همدان گفت: در واقع يكي از فوايد برگزاري جشنواره در شهر همدان كمك به رشد و شكوفايي سينماي اين استان در درازمدت است. جشنواره فرصتي فراهم مي‌كند تا افكار عمومي استان و مرحله بعد جامعه سينمايي ايران در طول پنج روز متوجه سينماي كودك و سينماگران آن شود.

وي يكي از محورهاي جشنواره فيلم كودك و نوجوان را توجه به ادبيات دانست و افزود: سينماي ما براي رسيدن به كمال نيازمند ارتباط فعال و متقابل با ادبيات است. به همين منظور بخشي از جشنواره كودك امسال به نمايش آثاري با موضوع اقتباس ادبي اختصاص يافته و اين بخش در واقع مكمل جرياني است كه در طول سال‌هاي اخير و از جشنواره فيلم فجر آغاز شده است.

شاه‌حسيني تصريح كرد: امسال از محسن چيني‌فروشان مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تقدير به عمل خواهد آمد. مديري دلسوز كه با همت ايشان كانون در دهه گذشته آثاري فاخر براي مخاطبان اين گروه سني توليد و سينماگراني را به عرصه فيلمسازي كودكان و نوجوانان اين سرزمين معرفي كرده است.

مدير عامل فارابي گفت: امسال در جشنواره همدان شاهد حضور 38 ميهمان خارجي از دست‌اندركاران و كارشناسان و داوران كودك و نوجوان خواهيم بود كه شامل 18 داور كودك و نوجوان به همراه سرپرستان، پنج داور بين‌المللي، دو داور از سيفژ و 13 ميهمان ديگر مي‌شوند.

وي بيان كرد: ساير ميهمانان خارجي از شركت‌هاي توزيع فيلم، مراكز آموزشي و يونيسف به جشنواره دعوت شده‌اند. همچنين چهار گروه دوبله از دوبلورهاي مطرح سينما و تلويزيون به سرپرستي جلال مقامي، خسرو خسروشاهي، پرويز ربيعي و افشين زينوزي فيلم‌هاي خارجي جشنواره را همزمان دوبله خواهند كرد.

شاه‌حسيني درباره شرايط فعلي سينماي كودك گفت: سينماي كودك و نوجوان بعد از انقلاب فراز و فرودهاي زيادي داشته اما تا به حال جايگاه خود را حفظ كرده كه به دليل تلاش‌هاي بدنه سينماي ايران است. رويكرد محتوايي در حوزه كودك رو به بهبود است و در بحث ساختار همان اندازه كه كليت سينما رشد مي‌كند، سينماي كودك هم امكان رشد دارد.

وي اظهار داشت: اما با توجه به اينكه سليقه مخاطب ما عوض شده، بايد استانداردها را بالا ببريم و در ساختار و قالب تغييراتي ايجاد كنيم. همين ميزان مديريت سينمايي ما در حال حاضر هوشمندانه است. مقوله اكران هم يك امر دوسويه است و صاحبان سينما با اكران هر فيلم قصد دستيابي به فروش بالا دارند. فصل اكران نيز براي فروش هر فيلمي بسيار مهم است.

دبير جشنواره فيلم كودك خاطرنشان ساخت: بايد در يك حركت دوسويه و يك عزم ملي فيلم‌هاي كودك و نوجوان را به آثار قابل رقابت تبديل كنيم تا صاحب سينما نيز براي نمايش اين آثار از خود رغبت نشان دهد. البته با برخي حمايت‌هاي مناسب مي‌توان شرايط توليد خوبي فراهم كرد. البته تلويزيون و شبكه‌هاي نمايش خانگي نيز در اين مسير فعاليت‌هاي خاص خود را دارند.

وي درباره فراموش شدن دوران طلايي سينماي كودك ، گفت: اگر به تاريخچه سينماي كودك و نوجوان نگاه كنيم آثاري كه شما از آنها به عنوان دوران طلايي ياد مي‌كنيد معمولا تك اثر هستند و فكر نمي‌كنم در همان دوران نيز بيش از پنج فيلم كودك در يكسال توليد شده باشد.

شاه‌حسيني درباره حمايت از ساخت آثار كودك در طول سال و حضور آنها در جشنواره ، گفت: هر كاري براي رونق گرفتن نياز به درخواست و سفارش جدي دارد. سال‌هاست شوراي ادبيات در بنياد فارابي فعال است و شوراي اقتباس هم به مقوله سينماي كودك توجه دارد. اما در اين ميان كانون پرورش فكري نقش اصلي را ايفا مي‌كند.

وي افزود: تلويزيون و سيمافيلم نيز بايد در توليد فيلم تلويزيوني به مخاطب كودك و نوجوان اهميت بدهند. سليقه كودك ما نسبت به گذشته بالا رفته و اين كار را براي كساني كه در اين حوزه فعاليت مي‌كنند سخت‌تر كرده است. امسال سعي كرديم در انتخاب آثار به فيلم‌هايي توجه كنيم كه نوجوانان را براي ورود به دوران بزرگسالي آماده و بزرگسالان را با دنياي كودكان آشنا كند.

شاه‌حسيني درباره اكران فيلم‌هاي كودك خارجي گفت: در دنيا ابتدا يك اثر روي پرده مي‌رود و بعد در شبكه ويدئويي و تلويزيون پخش مي‌شود. در ايران فرمول جهاني رعايت نمي‌شود و تعجيل تلويزيون نقص سينما نيست. ما در حال رايزني براي خريد آثار هستيم. اينجا بخش خصوصي در خريد و دوبله فيلم هماهنگ نيست و اين تعجيل‌ها باعث شده امكان اكران از سينما گرفته شود.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن