تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805180213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشدبير بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان:اعتبار موجود سينماي كودك، نسبت به سطح توقع و طلب مخاطب اندك است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشدبير بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان:اعتبار موجود سينماي كودك، نسبت به سطح توقع و طلب مخاطب اندك است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ دبير بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان گفت: اعتبار موجود سينماي كودك، نسبت به سطح توقع و طلب مخاطب اندك است.
به گزارش خبرنگار موج، دكتر مجيد شاه‌حسيني دبير بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان،ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بودجه سينما نسبت به ساليان گذشته افزايش چشم‌گيري داشته است، اما سطح طلب مخاطب براساس استانداردهاي مطلوب ارتقاء يافته و بودجه‌اي كه براي سينماي كودك و نوجوان در نظر گرفته شده است، بودجه كم است.
وي تصريح كرد: براي آنكه بتوانيم با استاندارهاي جهاني فيلم توليد كرده و مخاطب خود را راضي نگه داريم، بايد اعتبار بيشتري به سينما اختصاص داده شود.
وي ابراز داشت: بحث فناوري در سينماي كودك و نوجوان يك امر بسيار مهم است، اگر سينماي ايران از موج فناوري روز عقب بماند، اولين بخشي كه در اين زمينه صدمه خواهد ديد سينماي كودك و نوجوان است، براي آنكه بتوانيم سينماي كودك و نوجوان را به يك سطح قابل قبول برسانيم نيازمند يك امر ملي و جمعي هستيم.
وي افزود: مقوله اكران فيلم‌هاي كودك و نوجوان، بحثي است كه در كنار تعامل بيشتر بين مديران سينمايي و بخش خصوصي كه در واقع صاحبان سينما هستند اتفاق مي‌افتد، چرا كه صاحبان سينما حق دارند فيلم‌هايي را در سالن‌هاي خود نمايش دهند كه بدانند از فروش بالايي برخوردار است.
شاه‌حسيني گفت: سينماي كودك و نوجوان كشور ساليان سال است كه به حق خود نرسيده است، بخشي از اين حق گرفتني است، دست‌اندركاران سينماي كودك بايد تلاش كنند تا سطح سينماي كودك و مولفه‌هاي آن را تا سطح سينماي بزرگسال بالا برند تا علاقه‌مندي به اكران فيلم هاي كودك و نوجوان بين سينماداران ايجاد شود.
وي اظهار داشت: بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان، هفته اول تير ماه در شهر همدان برگزار خواهد شد، اين جشنواره ميزبان 39 كشور از سراسر جهان است و 279 عنوان فيلم ويديو، بلند، كوتاه و ... در دو بخش رقابتي و غير رقابتي برگزارخواهد شد.
وي تصريح كرد: فيلم‌هاي شركت كننده در جشنواره، شامل 138 اثر ايراني و 134 اثر از ساير كشورهاي شركت‌كننده مانند آرژانتين، آلمان، امريكا، اتريش، اسپانيان، انگلستان، فرانسه، ژاپن، سوئد، فرانسه، فلسطين و .... در جشنواره است.
وي ابراز داشت: در اين جشنواره، 23 كشور از قاره اروپا، 9 كشور از قاره آسيا، 4 كشور از قاره امريكا، 2 كشور از قاره افريقا، و دو كشور از قاره استراليا شركت كرده‌اند.
وي افزود: بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان، تلاش كرده است تا چشم‌انداز مناسبي از سينماي كودك و نوجوان در معرض ديد مخاطبين قرار دهد و زمينه‌ مقايسه فيلم كودك و نوجوان ايران را با كشورهاي ديگر فراهم كند.
دبير بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان گفت: اين جشنواره داراي 7 بخش رقابتي و 9 بخش غيررقابتي است، بخش رقابتي جشنواره شامل بخش بين‌الملل كه مسابقه فيلم‌هاي بلند سينمايي است كه 12 فيلم خارجي و 3 فيلم ايراني در اين بخش حضور دارند، در بخش فيلم‌هاي كوتاه بين‌الملل، 19 فيلم خارجي و 4 فيلم ايراني، در بخش آثار ويديوئي بين الملل، 19 فيلم خارجي و 3 فيلم ايراني شركت كرده اند.
وي اظهارداشت: در بخش غير رقابتي جشنواره، فيلم‌هاي متحرك روز جهان با حضور 7 فيلم خارجي شركت كرده‌اند، همچنين در بخش نويسندگان آثار كودك به اقتباس ادبي، 10 فيلم خارجي و 2 فيلم ايراني شركت كرده اند.
وي تصريح كرد: كودكان و مقاومت بخش ديگري از بخش غير رقابتي جشنواره است كه 6 فيلم در آن شركت كرده‌ و مروري بر تاريخ پويانمايي لهستان قبل از سال 2 هزار و بعد از سال 2 هزار با حضور 22 عنوان فيلم برگزار خواهد شد.
وي ابراز داشت: همچنين در بخش با سينماگران همدان، 31 اثر از هنرمندان اين استان به نمايش درخواهد آمد، علاوه برآن گلچيني از آثار كودك و نوجوانان با نمايش 15 فيلم ايراني و خارجي، چشم‌اندار كودك و نوجوان با نمايش 5 فيلم و بخش همراه با فجر با نمايش 10 فيلم خارجي و يك فيلم ايراني، نمايش 8 فيلم در بخش ويدئو به نمايش درخواهد آمد.
وي افزود: بيست و دومين جشنواره فيلم كودك و نوجوان، طي يك حركت نمادين از 22 كودك فلسطين و 22 كودك از ساير كشورهاي شركت كننده به عنوان مهمان ميزباني خواهد كرد.
رئيس بنياد سينمايي فارابي گفت: علاوه بر برنامه‌هاي ذكر شده دو برنامه نكوداشت از دو فعال در عرصه سينماي كودك و نوجوان و همچنين تئاتر عروسكي تقدير خواهد شد، اين افراد عبارتند از رضاناجي بازيگر سينماي كودك و نوجوان و مهدي فقيه فعال در عرصه تئاتر عروسكي و تئاتر كودك و نوجوان و همچنين از مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان محسن چيني فروشان تقدير خواهد شد.
وي اظهار داشت: 15 سالن در سراسر استان همدان تجهيز و آماده نمايش فيلم هاي جشنواره هستند، از اين تعداد 7 سالن در همدان با 196 سانس اكران آماده پذيرايي از مخاطبان است.
همچنين تلاش شده است تا فيلم‌هاي انيمشن شركت كننده در جشنواره همزمان توسط هنرمندان دوبله شود.
وي تصريح كرد: 38 ميهمان خارجي از كاشناسان سينماي كودك و نوجوان در جشنواره حضور دارند، 18 داور كودك و نوجوان، 5 داور بخش بين‌الملل، 3 داور از سيفژ و 3 داور ايراني، مجموعه داوران اين جشنواره را تشكيل مي دهند.
وي ابراز داشت: مراسم افتتاحيه اين جشنواره در روز 31 خرداد ماه برگزار خواهد شد و مراسم اختتاميه جشنواره همراه با برگزاري مراسم ولادت حضرت زهرا برگزار خواهد شد.
در خصوص تفكيك سينماي كودك از نوجوان
وي در پايان در خصوص لزوم تفكيك سينماي كودك از سينماي نوجوان اعلام كرد: اگر تعداد توليدات و شركت‌كنندگان اين دو بخش افزايش پيدا كند، حتماً اين دو سينما از هم جدا خواهند شد.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن