تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813229865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخباري كوتاه از حوزه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخباري كوتاه از حوزه هنري
برگزاري نخستين جشنواره هنري معرفتي «هدي» با بهره گيري از كتب شهيد مرتضي مطهري، برنامه «نور، صدا، دوربين، خنده» و برپايي همايش علمي «توسعه و تحول در فرهنگ وهنر» از جمله اخبار فعاليت هاي حوزه هنري هستند.


سرويس فرهنگي برنا: نخستين جشنواره هنري معرفتي «هدي» با بهره گيري از كتب شهيد مرتضي مطهري درحوزه هنري برگزار مي‌شود.

اين جشنواره در سه حوزه هنر، دين، انديشه با هدف توليد آثار هنري بر مبناي مطالعات هدفمند آثار منشر شده با موضوع معارف اسلامي و با بهره گيري از كتب استاد شهيد مرتضي مطهري برگزار خواهدشد.

هنرهاي تجسمي شامل نقاشي، پوستر، عكاسي، شعر، طرح فيلم، داستان نويسي و در سه سطح سني دانش آموزي(18تا 15 سال) ، جوان(29تا19سال) و آزاد (محدوده سني آزاد (29 تا15سال) از جمله رشته هاي اين جشنواره است.

بنا بر اعلام دبيرخانه اين جشنواره، آثار مورد نظر براي سه رده سني ياد شده به ترتيب داستان و راستان، حماسه حسيني و مسئله حجاب است. علاقه‌مندان مي توانند آثارخود را حداكثر تا 15 شهريورماه سال جاري به نشاني مراكز استاني حوزه هنري در سراسر كشور ارسال كنند.

همچنين در اين جشنواره به نفرات برتر در بخش دانش آموزي حداكثر تا پنج ميليون ريال، هنرمندان جوان حداكثر تا پانزده ميليون ريال و در بخش آزاد حداكثر تا 15 ميليون ريال اهداء خواهدشد. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اينترنتي جشنواره به نشاني www.hodafestival.com مراجعه كنند.

برنامه «نور، صدا، دوربين، خنده» با نمايش و نقد فيلم تعطيلات آقاي بين سه‌شنبه، 28 خردادماه جاري در سالن شماره 2 تالار انديشه برگزار مي‌شود.

اين برنامه كه به بررسي كمدي موقعيت در فيلم‌هاي روان اتكينسون (مستربين) مي‌پردازد، با حضور امير پوريا و سعيد قطبي زاده به عنوان منتقد برگزار مي‌شود. اين برنامه ساعت16:30 روز ياد شده توسط دفتر طنز حوزه هنري برگزار مي‌شود.

همچنين همايش علمي «توسعه و تحول در فرهنگ وهنر» با معرفي برگزيدگان روزهاي 31 تير و اول مردادماه سال جاري در تالار انديشه حوزه هنري برگزار خواهد شد.

سيد "حسين زرهاني"، معاون علمي همايش توسعه و تحول در فرهنگ و هنر در اين باره گفت: كميته علمي همايش توسعه وتحول در فرهنگ وهنر دو محور مباحث شكلي و مباحث ماهوي را براي ارايه مقالات در نظر گرفته بودند كه در «مباحث شكلي» بيشتر رعايت متدلوژي ارايه مقالات، اصول و روش تحقيق و روش علمي مدنظر قرار گرفته و در «مباحث ماهوي» ارتباط با موضوع، ارايه راه حل و مدل‌هاي جديد در توسعه و تحول در فرهنگ وهنر بيشتر مورد توجه بوده است.

وي درباره تعداد مقالات رسيده به دبيرخانه همايش گفت: تاكنون 300 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است كه خوشبختانه اين همايش از سوي استادان دانشگاه‌ها، نخبگان و هنرمندان در تمامي رشته‌هاي علوم انساني و هنر با استقبال روبه رو شده است.

زرهاني سطح علمي مقالات را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: ما در مرحله داوري آثار هستيم كه آثار براي هيئت علمي و داوران فرستاده شده است كه در روز همايش 12 تا 15 نفر كه داراي مقالات برتر بوده‌اند در خصوص توسعه و تحول در فرهنگ وهنر سخنراني خواهند كرد و بقيه آثار در كتابي به همين نام منتشر خواهد شد.

همچنين همايش توسعه و تحول در فرهنگ و هنر، در راستاي پي گيري فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه رفع مظلوميت از فرهنگ با مشاركت حوزه هنري، سازمان تبليغات اسلامي و شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي و با محورهاي سياست گذاري و فرهنگ، دين و فرهنگ، اقتصاد و فرهنگ و سياست و فرهنگ برگزار مي شود.

حق التاليف بهترين آثار از سوي معاونت سازمان آموزش و پژوهش حوزه هنري پرداخت خواهد شد و اين آثار در قالب يك جلد كتاب منتشر مي شوند. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اينترنتي اين همايش به نشاني WWW.TAHAVOLFARHANGI.COM مراجعه كنند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن