تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815332040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما كمكي به حل مشكلات سرزمين پدري خواهد كرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اوباما كمكي به حل مشكلات سرزمين پدري خواهد كرد؟
براي اولين بار در تاريخ آمريكا "باراك اوباما" كه يك سناتور سياه پوست و جوان است نامزد نهايي يكي از دو حزب بزرگ اين كشور در انتخابات رياست جمهوري شده و روياي انتخاب شدن به عنوان اولين رئيس جمهور سياه پوست آمريكا را دارد. نامزدي او از حزب دموكرات براي اين انتخابات، اين اميد را براي مردم آفريقا به وجود آورده كه وي سياست هاي آمريكا در قبال قاره سياه را تغيير دهد.


به گزارش سرويس بين الملل برنا، پيروزي "باراك اوباما" بر "هيلاري كلينتون" و انتخاب او به عنوان نامزد نهايي دموكرات ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ماه نوامبر واكنش هاي متفاوتي را در بر داشته است كه از آن جمله مي توان به خوشحالي و اميدواري مردم محروم قاره آفريقا اشاره كرد.

پدر "اوباما" كنيايي است و همين امر باعث شد بعد از انتخاب او به عنوان نامزد دموكرات ها مردم كنيا، آفريقاي جنوبي، اوگاندا و چند كشور ديگر به شادي و جشن بپردازند.

مردم درد آشنا و زجر كشيده آفريقايي اميدوارند كه پيروزي "اوباما" گام مثبتي در تغيير رويه آمريكا و متحدانش نسبت به كشورهاي محروم قاره سياه باشد و درگيري هاي منطقه اي چند ساله در اين قاره پايان يابد.

البته بعضي از آفريقايي ها معتقدند خواه "اوباما" در دور نهايي انتخابات پيروز شود و خواه نشود، وي به عنوان يك "قهرمان" در ذهن آنها مي ماند و نامش نامي صميمي و دوست داشتني براي آفريقايي هاست كه لبخند رضايت را بر لب آفريقايي ها مي نشاند.
قاره آفريقا جنگ زده ترين قاره جهان به حساب مي آيد. در سال هاي اخير 32 كشور از 53 كشور اين قاره درگير جنگ ها و اختلافات قومي و قبيله اي بوده و هستند كه بر اثر اين درگيري ها ميليون ها نفر كشته، زخمي، آواره، بيمار و دچار قحطي زدگي شده اند.

از بارزترين كشورهاي آفريقايي كه كانون درگيري و تنش هستند مي توان به سودان، چاد، سومالي، آفريقاي جنوبي، اريتره، زيمباوه، كنگو، رواندا، غنا، ليبريا، آنگولا، سيرالئون، زامبيا، تانزانيا، موزامبيك، مراكش،بروندي، جيبوتي، اتيوپي و الجزاير اشاره كرد.
"معمر قذافي" روز پنج شنبه در اظهاراتي عجيب "اوباما" با اظهار اينكه "اوباما" برادر كنيايي ماست اضافه كرد: به سياه پوست بودن خود افتخار كن و اين مساله را بدان كه تمام مردم آفريقا پشت تو هستند.

از سوي ديگر "جرج بوش" نيز پيروزي "اوباما" و اعلام وي به عنوان نامزد نهايي حزب دمكرات را نشان دهنده پيشرفت آمريكا دانسته بود.

به اعتقاد "بوش" پيروزي يك سياه پوست در مبارزات انتخاباتي آمريكا و امكان راه يابي او به كاخ سفيد بيانگر تغيير طرز فكر مردم آمريكا است.

اين در حالي است كه "باراك اوباما" به تازگي و در دور جديد رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري، برنامه هاي اقتصادي رقيبش "مك كين" را به عنوان هم حزبي "جرج بوش" مورد انتقاد قرارد داده و از دولت "بوش" بعنوان بي مسئوليت ترين دولت تاريخ آمريكا در زمينه اقتصادي ياد كرده است.

"اوباما" كه در جمع مردم كاروليناي شمالي سخن مي گفت "مك كين" را متهم كرد كه با راي خود در مجلس سنا موجب سرازير شدن صدها ميليون دلار از بودجه آمريكا براي اشغال عراق شده است. اين سخنان در حالي ايراد شد كه "مك كين"، "اوباما" را متهم به افزايش ميزان ماليات ها در صورت پيروزي در انتخابات كرده بود.

حال پرسش اين است كه در صورت پيروزي "اوباما" در دور نهايي انتخابات رياست جمهوري آمريكا، وي براي آفريقايي ها چه خواهد كرد؟ آيا وي در حل مناقشات و درگيري هاي مردم قاره سياه كمكي خواهد كرد؟ آيا وي قادر به حل بحران كمبود غذا و ايدز خواهد بود؟
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن