تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816741577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«مهدي محقق» در مراسم بزرگداشت دكتر «چيتيك»:«چيتيك» در معرفي اهل‌بيت(ع) به غرب سهم بسزايي داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «مهدي محقق» در مراسم بزرگداشت دكتر «چيتيك»:«چيتيك» در معرفي اهل‌بيت(ع) به غرب سهم بسزايي داشت
گروه انديشه: «چيتيك» در معرفي پيامبر اكرم(ص) و امام حسين(ع) و امام زين‌العابدين(ع) به غرب سهم بسزايي داشت و ترجمه او از زبور آل محمد(ص)؛ يعني صحيفه سجاديه جا و مكاني شايسته در غرب يافته است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، دكتر «مهدي محقق»، رئيس هيئت مديره انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران شب گذشته 25 خرداد‌ماه سال جاري در مراسم بزرگداشت «ويليام چيتيك»، اسلام‌شناس و عرفان‌پژوه آمريكايي ضمن بيان مطلب فوق گفت: چيتيك زاده و پرورده فضاي فرهنگي ايران است كه در بهترين ايام زندگي‌اش توانست آرا و انديشه‌هاي خود را با استفاده از آن فضا شكل بخشد.

محقق خاطرنشان كرد: چيتيك از افراد كليدي فرهنگ ما مانند جامي،‌ شبستري، اسفرايني، مولانا، بابا‌فضل كاشاني و ‌ابن‌عربي را براي كار و پژوهش مدنظر قرار داده است و با كوشش‌هاي وي بود كه غرب نسبت به عرفان اسلامي آشنا شد.

وي افزود: چيتيك در آثار خود نه تنها به طور كامل به معرفي شيخ اكبر محيي‌الدين‌بن‌عربي و مولانا پرداخته، بلكه شناساندن دانشمندان اسلامي ـ ايراني ديگر در غرب، مرهون كوشش‌هاي اين پژوهشگر پرتوان است، از جمله «بابا‌افضل كاشاني»، «جامي»، «فخر‌الدين عراقي»، «سعيد‌الدين فرغاني»، «بهاء ولد»، «صدرالدين قونوي»، «صدرالدين شيرازي»، «احمد سمعاني»، «فيض كاشاني»، «شمس تبريزي»، «عبدالرحمن اسفرايني»، «محمد بن‌ منور»، «اميرخسرو دهلوي» و ... .

وي تأكيد كرد: چيتيك در معرفي پيامبر اكرم(ص) و امام حسين(ع) و امام زين‌العابدين(ع) به غرب سهم به سزايي داشت و ترجمه او از زبور آل محمد(ص)؛ يعني صحيفه سجاديه جا و مكاني شايسته در غرب يافت و برخي از كشيشان واتيكان شيفته مناجات‌ها و ادعيه آن امام همام شدند و از آن در اذكار و اوراد خود اقتباس كردند. وي هم‌چنين برخي آثار علامه طباطبايي و امام راحل(ره) را نيز مورد بررسي و تحليل قرار داده است.

رئيس هيئت مديره انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران در ادامه سخنانش تصريح كرد: حضور شما در اين مكان و اين مراسم تكريم از علم و عالم است و اين تكريم ريشه در فرهنگ و دين ما دارد. اين 91 بزرگداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران است كه به چيتيك اختصاص يافته است و هدف اين است كه جوانان با الگو قرار دادن اين بزرگان راه ترقي و تعالي را بپيمايند.

در اين مراسم پروفسور «ويليام چيتيك»، عرفان‌پژوه آمريكايي و استاد دانشگاه ايالتي نيويورك، دكتر «ساچيكو موراتا» استاد دانشگاه ايالتي دانشگاه نيويورك، دكتر «مهدي محقق» رئيس هيئت مديره انجمن آثار و مفاخر فرهنگي، دكتر «غلامعلي حداد‌عادل» مدير عامل بنياد دائر‌ة‌المعارف اسلامي، دكتر «غلامرضا اعواني» رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران، دكتر «احمد احمدي»، دكتر «احمد جلالي»، دكتر «فتح‌الله مجتبائي»، استاد «منوچهر صدوقي‌سها» و جمعي ديگر از اساتيد، دانشجويان و علاقه‌مندان حضور داشتند.

در انتهاي اين مراسم لوح‌هاي تقديري از طرف انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران، مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران و هم‌چنين هدايا و لوح‌هاي ديگري به «ساچيكو موراتا» و چيتيك اهدا شد و از مقام علمي اين زوج دانشمند تجليل شد و آن‌ها نيز با سخنراني از مردم و اهداكنندگان تشكر كردند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن