تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812586237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكفل اصلي توليد فيلم كودك با كانون است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكفل اصلي توليد فيلم كودك با كانون است
تكفل اصلي توليد فيلم كودك در كشور ما با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بوده و يكي از دلايل تجليل امسال ما از مديران كانون هم براي يادآوري اين موضوع است.


به گزارش سرويس هنري برنا، «مجيد شاه‌حسيني» دبير بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان و مدير عامل بنياد سينمايي فارابي، صبح امروز در نشست رسانه‌اي خود با خبرنگاران، به تشريح برنامه‌هاي اين دوره از جشنواره پرداخت.

وي در ابتداي اين جلسه گفت: بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان با حضور 39 كشور جهان از اول تا پنجم تيرماه سال جاري در شهر همدان برگزار مي‌شود. امسال در مجموع 272 عنوان فيلم و ويديو بلند، نيمه بلند و كوتاه ايراني و خارجي در 16 بخش رقابتي و غير رقابتي به روي پرده مي‌رود كه از اين ميان 132 فيلم در بخش هاي رقابتي و 140 فيلم در بخش‌هاي غيررقابتي حضور دارند.

وي در ادامه اظهار كرد: فيلم‌هاي بيست و دومين دوره جشنواره، شامل 138 اثر ايراني و 134 اثر از ديگر كشورهاي جهان مي‌شود. آرژانتين، آلمان، آمريكا، اتريش، اسپانيا، استراليا، استوني، اسكاتلند، اندونزي، انگليس، ايتاليا، ايرلند، برزيل، بلژيك، بنگلادش، پرتغال، تايلند، تركيه، تونس، چين، روسيه، ژاپن، سوئد، صربستان، فرانسه، فلسطين، فنلاند، كانادا، كرواسي، كره جنوبي، لاتويا، لبنان، مجارستان، مصر، نروژ، نيوزلند، هندوستان و يونان كشورهاي حاضر در اين دوره از جشنواره هستند.

شاه حسيني افزود: كشورهاي حاضر در بيست و دومين جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان، به ترتيب از قاره‌هاي اروپا (22كشور)، آسيا(9 كشور)، آمريكا (4 كشور)، آفريقا (دو كشور) و استراليا ( دو كشور) هستند؛ در واقع با تلاش دست اندركاران جشنواره سعي شده تا چشم انداز مناسبي از سينماي كودك و نوجوان جهان در اين رويداد در معرض ديد مخاطبان و كارشناسان سينما قرار گيرد تا ضمن ايجاد محيطي براي رقابت فيلم هاي ايراني، زمينه مقايسه سينماي كودك و نوجوان ايران با جهان فراهم شود.

دبير بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان به بخش‌هاي اين دوره از جشنواره اشاره و اظهاركرد: اين دوره از جشنواره در 7 بخش رقابتي و9 بخش غير رقابتي برگزار خواهد شد كه بخش هاي رقابتي اين رويداد در بخش بين الملل شامل: مسابقه فيلم‌هاي بلند سينمايي بين الملل (12 فيلم بلند خارجي و 3 فيلم ايراني) و مسابقه فيلم هاي كوتاه بين الملل( 19 فيلم كوتاه خارجي و 4 فيلم كوتاه ايراني)، مسابقه آثار ويديويي بين الملل (19 خارجي و 3 ايراني ) و در بخش سينماي ايران شامل: مسابقه سينماي ايران- فيلم هاي بلند سينمايي (9 فيلم)، مسابقه آثار ويديويي بلند (10 اثر )، مسابقه آثار ويديويي نيمه بلند(10 اثر) و مسابقه آثار ويديويي كوتاه ايراني (61 اثر) مي‌شود.

وي در ادامه تصريح كرد: امسال در بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان چند مراسم نكوداشت برگزار خواهد شد كه طي اين مراسم از چهره هاي شناخته شده و تاثيرگذار در سينماي كودك تجليل به عمل مي‌آيد. يكي از نكوداشت‌ها از "رضا ناجي" بازيگر شناخته شده سينماي كشور (كه به ويژه در فيلم‌هاي آقاي مجيدي، بازي هاي درخشاني از او ديده‌ايم)، اختصاص يافته است و در نكوداشت ديگر جشنواره فيلم امسال از "مهدي فقيه" بازيگر و كارگردان هنري آثار كودك و نوجوان تجليل به عمل مي‌آيد، "فقيه" از پيشگامان عرصه تئاتر عروسكي است و برخي از عروسك‌هاي سنتي ايراني را احياء كرده است.

شاه‌حسيني افزود: همچنين، در بيست و دومين دوره جشنواره از «محسن چيني‌فروشان» مديرعامل فعلي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تقدير به عمل خواهد آمد، مديري كه با همت وي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در دهه گذشته آثار فاخري براي مخاطبان اين گروه سني توليد كرده و سينماگراني را به عرصه فيلمسازي كودكان و نوجوانان اين سرزمين معرفي كرده است.

مدير عامل بنياد سينمايي فارابي در ادامه يادآورشد: امسال 7 سالن نمايش فيلم در شهر همدان شامل سينماهاي "فجر"، "قدس" و "كانون" و تالارهاي "بسيج"، "دانش آموز"، "معلم" و مجتمع فرهنگي "ابن سينا" در 196 سئانس فيلم هاي جشنواره را نمايش مي‌دهند. در 8 شهرستان اين استان نيز مجتمع هاي فرهنگي و هنري به نمايش منتخب فيلم هاي جشنواره اختصاص يافته است كه اين سالن ها در 85 سئانس فيلم هاي جشنواره را نمايش خواهند داد و طبق آمار ارايه شده از سوي ستاد استاني جشنواره ظرفيت مطلوبي براي حضور يك صد هزار مخاطب در جشنواره فراهم شده است.

وي به داوران بخش مسابقه سينماي ايران در بيست و دومين جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان اشاره كرد و افزود: داوران امسال عبارتند از: "ابوالقاسم طالبي" ، "مهدي مسعود شاهي" ، "پوران درخشنده"، "سيروس حسن پور" و "يداله صمدي" كه به نمايندگي از جامعه سينمايي كشور داوري اين بخش را عهده دارند. همچنين 40 كودك و نوجوان از استان همدان و 22 كودك و نوجوان از ساير نقاط كشور فيلم هاي مسابقه سينماي ايران را طي جشنواره امسال ارزيابي و به فيلم برگزيده خود يك پروانه زرين اهدا مي‌كنند.

دبير بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان در ادامه اين جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وي در جواب خبرنگاري درباره اين كه «چرا جشنواره كودك مانند ديگر جشنواره‌هاي موضوعي در طول سال سفارش ساخت فيلم به فيلمسازان نمي‌دهد تا مانند دوران طلايي سينماي كودك آثار درخشاني در اين زمينه توليد شود؟» و «چرا آثار درمورد كودك بيشتر از فيلم‌هاي كودك در جشنواره‌هاي اخير حضور داشته است؟»، گفت: همه با حسرت به دوران طلايي سينماي كودك نگاه مي‌كنند اما اگر با دقت به اين دوران توجه كنيم مي‌بينيم كه در هر سال يك يا دو فيلم ويژه بود كه توجه مخاطبان رابه خود جلب مي‌كرد و سياست كلي سينمايي دولت در مورد فيلم‌هاي كودك درآن سال‌ها اين گونه بود كه كودكان والدين خود را به سينما مي‌برند، ولي امروزه نه تنها رويكرد فيلم‌ها عوض شده بلكه عموما بزرگسالان مخاطبين سينما هستند.

وي افزود: در بنياد سينمايي فارابي، شوراي ادبيات كودك و نوجوان به همراه شوراي اقتباس مسائل مربوط به سينماي كودك را بررسي مي‌كند و مي‌توان از اين حوزه‌ها انتظار اتفاقي را داشت، ولي بايد به ياد داشته باشيم كه تكفل اصلي توليد فيلم كودك در كشور ما با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بوده و يكي از دلايل تجليل امسال ما از مديران كانون هم براي يادآوري اين موضوع است.

شاه‌حسيني تصريح كرد: همچنين مديران رسانه ملي بايد به ياد داشته باشند كه اگر قرار است آثار تلويزيوني به صورت جدي توليد شود، كودكان هم در آن سهم دارند. البته اين نكته را هم نبايد از نظر دور داشت كه سليقه كودكان در اين سال‌ها رشد پيدا كرده و كودك امروز به‌راحتي تحت تأثير قرار نمي‌گيرد. درست است كه فيلم‌هاي براي كودكان و نوجوانان بسيار مهم است اما آثاري در مورد ورود نوجوانان به دنياي بزرگسالي و همچين شناخت بزرگسالان از اين دنيا بسيار مهم است و اين نيازي دوسويه در آثاري است كه ما نمونه آنها را در جشنواره فيلم كودك و نوجوان مي‌بينيم.

شاه‌حسيني در پاسخ به اين سؤال كه "چرا آثار خارجي مرتبط با كودك و نوجوان در سينماها اكران نمي‌شوند؟" گفت: روال معمول اين است كه آثاري كه توليد مي‌شوند، اول در سينما، بعد در شبكه نمايش خانگي و سپس در تلويزيون به نمايش دربيايد اما متأسفانه اين قاعده در كشور ما گاهي معكوس است و بسياري از فيلم‌هاي برجسته كه به طور يقين فروش سينمايي خوبي خواهند داشت ابتدا در تلويزيون به نمايش درمي‌آيند در حالي كه بايد سير معقول نمايش فيلم در ايران طي شود تا ما بتوانيم گيشه خوبي هم براي اين آثار داشته باشيم.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن