تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803936938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمين دوره كتاب فصل برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چهارمين دوره كتاب فصل برگزار مي شود
مراسم چهارمين دوره جايزه كتاب فصل با حضور دكتر پرويز و مديران و مسئولان فرهنگي و جمعي از اهل قلم به همت خانه كتاب برگزار مي شود.


به گزارش سرويس فرهنگي برنا، در در چهارمين دوره و آخرين دوره از جايزه كتاب فصل سال 86 كتاب هاي منتشر شده در زمستان سال گذشته بررسي شده اند.

نامزدهاي بخش ادبيات داستاني (رمان)

« گريز به تاريكي» ترجمه نسرين شيخ ‌نيا از "نشر ماهي"، «ژاك قضا و قدري و اربابش» ترجمه مينو مشيري از انتشارات "فرهنگ نشر نو"، «چنبره افعي‌ها» ترجمه جواد صدر از سوي انتشارات "لوح فكر" و «دم را درياب» ترجمه بابك تبرايي از "نشر چشمه" كتاب‌هايي هستند كه به مرحله دوم اين دوره راه يافته اند.
در اين دوره و در اين بخش هيچ كتاب تاليفي، امتياز لازم را براي راه يافتن به مرحله دوم كسب نكرد.

نامزدهاي گروه اقتصاد و علوم سياسي

كتاب هاي «‌درآمدي بر فلسفه سياسي نوين» نوشته مرتضي جيريايي از "نشر ني"، « اسلام سياسي در ايران» نوشته محمد‌علي حسيني‌زاده از انتشارات "دانشگاه مفيد" و «مفاهيم اجتماعي در جوامع مستعمراتي» نوشته شاپور رواساني از "انتشارات اميركبير" نامزدهاي گروه علوم سياسي اين جايزه هستند كه به مرحله دوم داوري راه يافتند.

هم چنين در گروه اقتصاد كتاب هاي «‌تجزيه و تحليل اقتصادي و فلسفه اخلاق» ترجمه يدالله دادگر از "مؤسسه تحقيقات و توسعه علوم انساني"، «اقتصاد ناهنجاري‌هاي پنهان اجتماعي» ترجمه سعيد مشيري از "نشر ني"، «كنگره بين‌المللي ماركس» ترجمه گروهي از مترجمان از "نشر ديگر"، «پايان نفت در آستانه جهان پر مخاطره نو» ترجمه احمد عظيمي از "معاونت برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري"، «بازارهاي پولي و مالي بين‌المللي» نوشته محمد شعباني از "انتشارات سمت"، «برنامه ب - 2» ترجمه فريدون مجلسي از "نشر اطلاعات" و «‌تحولات صد ساله اقتصاد ايران در سايه روابط بين‌المللي» نوشته علي رشيدي از "نشر روزنه" نيز به مرحله دوم داوري راه يافتند.

نامزدهاي حوزه دين و گروه‌هاي علوم قرآني و حديث، سيره معصومين، اسلام، فقه و اصول، كلام، اخلاق، عرفان و اديان ديگر

در گروه علوم قرآني و حديث «مكاتب تفسيري» نوشته علي‌اكبر بابايي- انتشارات "سمت"، «اقتباس از قرآن كريم» ترجمه حسين صابري- انتشارات "علمي-فرهنگي" و «قصه و قصه‌گويي در اسلام» ترجمه مهدي محبتي- انتشارات "چشمه" نامزدهاي كتاب فصل راه يافته به مرحله دوم داوري هستند.

هم چنين در گروه سيره معصومين (ع) كتاب «جهاد الشيعه في العصر العباسي الاول» تصحيح سامي الغريري- "مؤسسه دارالكتاب الاسلامي" و در گروه اسلام «اسلام سنتي در دنياي متجدد» ترجمه محمد صالحي- انتشارات "دفتر نشر و پژوهش سهروردي" به عنوان نامزدهاي دريافت جايزه كتاب فصل معرفي شدند.

كتاب هاي «المبسوط في فقه الاماميه» تصحيح و نشر "مؤسسه نشر اسلامي"، «تطور اجتهاد در حوزه استنباط» نوشته محمدابراهيم جناتي- انتشارات "اميركبير"، «از ژرفاي مكاسب» نوشته جواد فخار طوسي- نشر "گنج معرفت" و «ماده شانزدهم كنوانسيون زنان از نگاه فقه شيعه» نوشته مريم محمدي- "دفتر تبليغات اسلامي" شعبه خراسان رضوي نيز در گروه فقه و اصول به مرحله دوم داوري راه يافتند.

در گروه كلام كتاب‌هاي «علم پيشين الهي و اختيار انسان» نوشته محمدتقي سهرابي فراز- انتشارات "وثوق"، «عقل و دين از ديدگاه ملاصدرا و برخي فيلسوفان صدرايي معاصر» نوشته عباس نيكزاد- انتشارات "اميركبير" و "پژوهشگاه حوزه و دانشگاه"، «رجعت؛ بازگشت بزرگ در هنگام ظهور» نوشته حسين شهميري- "پژوهشگاه فرهنگ و معارف" و «تاريخ و عقايد ماتريديه» نوشته سيدلطف ا... جلالي- "مركز تحقيقات و مطالعات اديان و مذاهب" به مرحله دوم داوري را ه يافته اند.

در گروه اخلاق «تزكيه نفس» نوشته سيدمحمد شفيعي مازندراني- "دفتر نشر فرهنگ اسلامي"، «كتاب غيبت» ترجمه مجتبي عزيزي- " انتشارات جمكران" و در گروه عرفان «هستي شناسي عرفاني از ديدگاه ميرزا هاشم اشكوري» نوشته علي فضلي- "نشر اديان" و «مواجيد عرفاني» نوشه حسين روحاني‌نژاد- "پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي" نيز به مرحله دوم داوري راه يافتند.

همچنين در گروه اديان كتاب‌هاي «اسطوره‌هاي موازي» ترجمه عباس مخبر- "نشر مركز"، «باور به خدا» ترجمه مسعود خيرخواه از "نشر علم" و «‌شبيه‌سازي از ديدگاه آيين كاتوليك و اسلام» نوشته سيدحسن اسلامي- "مركز تحقيقات و مطالعات اديان و مذاهب" به مرحله دوم داوري راه يافتند.

نامزدهاي گروه زبان‌شناسي، جغرافيا و زبان‌هاي باستاني

كتاب «فرهنگ ازبكي به فارسي» نوشته محمد‌حليم و شفيقه يارقين در گروه زبان‌شناسي و زبان‌هاي ديگر، به عنوان نامزد چهارمين دوره جايزه كتاب فصل انتخاب شد.

در گروه زبان‌هاي باستاني نيز، كتاب «فرهنگ تعبيرات و كنايات تالشي» نوشته علي نصرتي‌سياهگزي، به مرحله دوم داوري رسيد.

در گروه جغرافيا دو كتاب «مباني تغييرات محيطي» نوشته هادي قنبرزاده و ابوالفضل بهنيافر و «قدرت و منافع ملي‌» نوشته محمدرضا حافظ‌نيا به مرحله دوم داوري راه يافتند.
اين كتاب‌ها به ترتيب از سوي انتشاراتي‌هاي فرهنگ ايليا، سخن و انتخاب، زمستان 1386 به بازار نشر عرضه شده‌اند.

يادآور مي شود در سومين دوره كتاب فصل نيز 3 هزار و 935 عنوان كتاب ارزيابي شدند و در نهايت 54 جلد كتاب در حوزه هاي كليات، دين، علوم اجتماعي، علوم خالص، علوم كاربردي، هنر، ادبيات، تاريخ، كودك و نوجوان و فلسفه برگزيده شدند.

هم چنين كتاب فصل 87 ويژه بهار نيز تابستان امسال با بررسي كتاب هايي كه در اين فصل منتشر خواهند شد، برگزار مي شود.

مراسم چهارمين دوره كتاب فصل ساعت ساعت 17 تا 19 امروز (يكشنبه 26 خرداد)در سراي اهل قلم خانه كتاب برگزار خواهد شد.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن