تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري عنوان شد:كاهش 15 درصدي زندانيان ورودي كشور در سال 86


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست خبري عنوان شد:كاهش 15 درصدي زندانيان ورودي كشور در سال 86
رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: آمار كل ورودي زندانيان در سال 86 نسبت به سال 85 ، 15درصد و آمار ورودي زندانيان سابقه دار در سال 86 نسبت به سال 85 ، 21 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، يساقي در نشست خبري در جمع خبرنگاران به اولويت هاي ده گانه سازمان زندانها اشاره كرد و افزود: تلاش درجهت كاهش جمعيت كيفري زندانها ، كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر در داخل زندانها، ساماندهي و طبقه بندي زندانيان ، بهبود وضعيت نيروي انساني و آموزشي كاركنان ، انتقال زندانها به خارج از شهرها و احداث زندانهاي جديد ، رعايت حقوق شهروندي زندانيان ، نظامند كردن بازداشتگاه هاي امنيتي ، ايجاد بازداشتگاههاي موقت ، گسترش صنعت آي تي و تقويت پليس زندان از اولويت هاي سازمان زندانها محسوب مي شود.

وي به مشكل فرسوده بودن اغلب زندانها در كشور اشاره كرد و گفت: در حال حاضر زندانهاي ايران شرايط مطلوبي دارند اما يكي از بزرگترين مشكلات زندانها در حال حاضر اين است كه در حدود 130 زندان با قدمت بالا و فرسوده در كشور داريم كه توجه ويژه دولت را جهت بازسازي مي طلبد.

رئيس سازمان زندانها به اقدامات و برنامه هاي آموزشي سازمان زندانها در ارتباط با زندانيان اشاره كرد و گفت: در حوزه حفظ قرآن كريم در سال گذشته 108 درصد رشد داشته ايم همچنين در ارتباط با مددجويان شركت كننده در كلاسهاي تحصيلي مقطع راهنمايي 500 درصد رشد و در ارتباط با قبول شدگان در كنكور 300 درصد رشد داشته ايم .

يساقي به حوزه حرفه آموزي در داخل زندانها اشاره كرد و گفت: در سال 85 ، 29 هزار نفر در كلاسهاي حرفه آموزي شركت كرده اند كه اين ميزان در سال 86 به 42 هزار و 600 نفر رسيده است، به گونه اي كه در حدود 19 درصد رشد داشته است. همچنين در حوزه اشتغال در سال 85 ، 17 هزار و 497 نفر در داخل زندانها و كارگاهها اشتغال يافته اند كه اين ميزان در سال 86 به 29 هزار و 283 نفر رسيده است.

وي گفت: در سال 85 ، 2 هزار و 780 نفر با كمك مالي ستاد ديه آزاد شده اند كه اين تعداد در سال 86 به 4 هزار و 542 نفر افزايش يافته است.

رئيس سازمان زندانها گفت: با كمك كارشناسان و اساتيد دانشگاهها تلاش مي شود شخصيت زندانيان بازسازي گردد كه در اين راستا در سال 85 ، 14 استان تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند و اين امر در سال 86 به 17 استان رسيده است.

يساقي ، تشكيل شوراي كارآفريني و اشتغال ، شوراي ارتقاي فني و حرفه اي ، انعقاد تفاهمنامه با سازمان ميراث فرهنگي ، وزارت كار ، اخذ 10ميليارد ريال از سازمان مديريت و مركز امور زنان و همچنين سازمان ملي جوانان از جمله اقدامات درجهت اشتغال و حرفه آموزي زنان در زندانها عنوان كرد.

وي به اقدامات انجام شده توسط شوراي بهداشت و درمان اشاره كرد و گفت: اجراي مستمر آموزش بهداشت و پيشگيري از بيماريها ، انجام واكسيناسيون، انجام مرتب گندزدايي و سم پاشي، اجراي طرح سراسري ارتقاي سلامت زندانها ، تدوين مجموعه دانستيها در بهداشت زندانها، مشاركت در برنامه كنترل ايدز، انعقاد تفاهمنامه با موسسه استاندارد ايران و توافقنامه مشترك با معاونت سلامت وزارت بهداشت در ارتباط با كنترل بيماريهاي پرخطر از جمله فعاليتهايي است كه توسط شوراي بهداشت و درمان پيگيري مي شود.

رئيس سازمان زندانها از افزايش مراكز مجري درمان اعتياد نگه دارنده با متادون از 40 مركز به 110 مركز خبر داد و گفت: در حال حاضر 22 هزار نفر تحت پوشش متادون درماني قرار گرفته اند.

يساقي افزود: در حوزه مددكاري مجموعا در سال 86 نسبت به سال 85 ، 25 درصد فعاليت ها از جمله پيگيري پرونده هاي قضايي مددجويان ، بررسي وضعيت اقتصادي اجتماعي مددجويان و تلاش در جهت اخذ رضايت شاكيان رشد داشته است.

وي بر رعايت حقوق شهروندي زندانيان تاكيد كرد و گفت: در سراسر جهان به زندانيان ظلم مي شود اما در پرتو اسلام است كه زندانيان در ايران از حقوق شهروندي كامل برخوردار هستند.

رئيس سازمان زندانها تاكيد كرد: جهت گيري كشور استفاده كمتر ازمجازات زندان است كه دراين راستا ستادي تشكيل شده كه در حدود 17 ماه از زمان آغاز به كار آن مي گذرد.

يساقي همچنين از كاهش ورودي زندانيان سابقه دار به زندانها خبر داد و گفت: بررسي ها نشان مي دهد ورودي زندانيان سابقه دار در سال 86 نسبت به سال 85 ، 21 درصد كاهش يافته و همچنين تعداد زندانيان بلاتكليف كه تحت قرار در زندانها به سر مي برند نيز از 31 درصد در سال 85 به 27 درصد در سال 86 كاهش يافته است.

وي به اقدامات مثبت در ارتباط با كاهش بيماريهاي واگيردار در زندانها اشاره كرد و گفت: خوشبختانه زندانهاي جمهوري اسلامي ايران در اين امر بسيار موفق عمل كرده اند به گونه اي كه در نشست مديريت زندانهاي سراسر كشور 3 جايزه به ايران تعلق گرفت.

رئيس سازمان زندانها به مقايسه ميانگين تعداد زندانيان در ايران و آسيا پرداخت و افزود: از هر صد هزار نفر در ايران 200 نفر زنداني بوده و اين در حالي است كه اين آمار در آسيا از هر صد هزار نفر 140نفر است و ميانگين جهاني در اين امر 184 نفر است.

يساقي گفت: بررسي ها نشان مي دهد در جمهوري اسلامي ايران از ده سال قبل رشد 10 درصدي جمعيت كيفري متوقف شده و به طور كلي در سال 86 با كاهش 15 درصدي آمار ورودي به زندانها مواجه بوده ايم.

وي در ارتباط با تعداد زندانيان زن گفت: در حال حاضر 5/3 درصد زندانيان زنان هستند.

رئيس سازمان زندانها همچنين در خصوص تعداد زندانيان سياسي در كشور گفت: زنداني سياسي در كشور نداريم چرا كه جرم سياسي هنوز تعريف نشده است.

يساقي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در ارتباط با كودكاني كه در كنار مادران زنداني نگهداري مي شوند ، گفت: در آيين نامه سازمان زندانها پيشنهاد شده كه اطفال تا 2سالگي مي توانند در كنار مادر خود در زندان نگهداري شوند.

وي تصريح كرد: براي چنين مادراني بندهاي مشخصي پيش بيني شده است و شيوه بهداشتي آنان كاملا متفاوت است و پس از سن 2 سال اين كودكان جهت نگهداري به بهزيستي تحويل داده خواهند شد.

رئيس سازمان زندانها گفت: در حال حاضر كمتر از 100 كودك زير 2 سال در كنار مادران خود در زندانها نگهداري مي شوند.

يساقي به بيشترين جرايم در كشور اشاره كرد و گفت: همچنان بيشترين جرايم در ارتباط با مواد مخدر است به گونه اي كه 48 درصد زندانيان در ارتباط با مواد مخدر هستند.

وي افزود: تحقيقات نشان مي دهد 70 درصد زندانيان جوياي مواد مخدر هستند و در حدود 30 درصد آنان با سابقه اعتياد وارد زندانها مي شوند.

رئيس سازمان زندانها در ارتباط با گزارش تحقيق و تفحص مجلس كه در آن نسبت به وضعيت زندانها در برخي مسائل انتقاد شده بود ، گفت: در شرايطي به سر مي بريم كه در زندانهاي جهان ايدز بي داد مي كند اما مسئله درمان در ايران تحت كنترل است و بايد گفت توفيقات بزرگي تاكنون حاصل شده است.

يساقي در پاسخ به سئوال خبرنگاري در ارتباط با عدم بازگشت زندانيان پس از اعطاي مرخصي گفت: در زماني اعلام شده بود كه در بيرجند هزار و 700 نفر به مرخصي رفته اند كه برنگشته اند در حالي كه بررسي ها نشان داد اين امر مربوط به طول 18 سال گذشته بوده است.

وي با تاكيد بر اينكه غيبت در حكم به عنوان فرار تلقي مي شود و بابت اين فرار يك محكوميت جديد براي زنداني تعيين مي گردد ، افزود : بررسي ها نشان مي دهد تنها يك درصد زندانيان در ايام مرخصي مرتكب جرم مي شوند.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن